Categories: اخبار نساجی

مردم حاضرند یارانه‌ها را پس بدهند!

 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه باید دولت و مجلس تبعات منفی اجرای فاز اول هدفمندی یارانه‌ها را بررسی کنند و پس از آن به فکر اجرای فاز دوم هدفمندی باشند، گفت: مردم به نمایندگان مجلس می‌گویند حاضر هستیم یارانه‌هایی را که تاکنون رئیس‌جمهوری داده است پس بدهیم اما دولت قدرت خریدمان را به ما بازگرداند.

محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه بعد از اجرای نوبت اول قانون هدفمندی یارانه‌ها باید چگونگی اجرا را مورد بررسی قرار دهیم، گفت: اجرای این قانون مسائلی را در کشور به وجود آورده است که حتماً باید برای مرحله دوم این مسائل مدنظر قرار گرفته شود.

وی در بیان مسائل مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: اول در بحث هدفمندی باید این موضوع را مورد توجه قرار دهیم که نمی‌توانیم فقط قانون هدفمندی یارانه‌ها را بنای تصمیم‌گیری اقتصادی قرار دهیم، چرا که این قانون یک مساله‌ای است که به همراه خود موارد دیگری را به دنبال می‌آورد و باید همه این موارد همزمان جلو برود.

این نماینده مجلس ادامه داد: به عنوان مثال همزمان با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها شاهد نوسانات ارزی بودیم که اگر چه بخشی از آن ناشی از تحریم‌های اقتصادی بود اما کاهش ارزش پول ملی را به دنبال داشت و آنچه را که هدف ما در اجرای هدفمندی یارانه‌ها بود را تحت‌الشعاع قرار داد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در ابتدای اجرای هدفمندی ما می‌خواستیم قیمت حامل‌های انرژی را به قیمت منطقه نزدیک کنیم اما با وضعیتی که در سوء‌مدیریت ارز در کشور به وجود آمد نه تنها به قیمت منطقه نزدیک نشدیم بلکه از قیمت‌های منطقه نیز دور هم شدیم این در حالی است که ما باید به گونه‌ای عمل می‌کردیم تا قانون هدفمندی یارانه‌ها به صورت یک طرفه اجرا نشود و پیامدهای منفی این چنینی برای کشور نداشته باشد.

وی ادامه داد: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها موجب بروز مسائلی همچون افزایش نقدینگی در کشور نیز شده است که این نیز پیامدهایی را به دنبال داشته است.

پورابراهیمی ادامه داد: حجم نقدینگی در کشور در سال ۸۴ معادل ۹۳ هزار میلیارد تومان بوده است. این در حالی است که اکنون حجم نقدینگی بالغ بر ۴۳۰ هزار میلیارد تومان است که بخشی از آن آثار پرداخت نقدی یارانه و تبعات منفی آن است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago