Categories: اخبار نساجی

مسمویت چینی در بازار پوشاک ایرانی

 

بازار پوشاک داخل کشور توسط برندهای نامرغوب چینی، مسموم شده است.

محمدحمید امیر از تولید کنندگان پوشاک در کشور با اشاره وضعیت نامناسب بازار پوشاک کشور گفت: با توجه به مسمومیت بازار کشور توسط پوشاک چینی، تولید کنندگان ایرانی باید با عرضه برندهای مرغوب ملی جای سهم خود را از چینی ها پس بگیرند.

مدیرعامل گروه تولیدی پوشاک با اشاره به ۱۷ میلیون دلار واردات پوشاک آماده در ده ماهه نخست سال جاری گفت: بخش عمده ای از این واردات چینی که به دلیل ارزان بودن قیمت در بازار داخلی با استقبلا مواجه می شوند دارای عمر کوتاه و کیفیت نازلی هستند ولی به دلیل اینکه تولید کنندگان داخلی صاحب برند بیش از انکه متوجه مصرف کنندگان کم بضاعت باشند متوجه اقشار با درآمد بالا هستند می بینیم که بازار به راحتی در اختیار تولید کنندگان چینی قرار می گیرد و سهم بازار تولید کنندگان داخلی در بازار پوشاک ارزان به سرعت کاهش می یابد.
وی تاکید کرد در حال حاضر در فضای پوشاک ایرانی جای برندهایی برای اقشار آسیب پذیر خالی است و در صورت ورود تولید کنندگان به این بخش می توان امید داشت که واردات چینی از بازار عقب بنشینند، البته به شرط آنکه تولید کنندگان ایرانی در این بخش بیش از درصد سود به ارایه یک برند مرغوب توجه داشته باشند.

امیر افزود: گروه تولید “حمیدامیر” تلاش دارد با ورود به این بازار گامی موثر در ارتقاء سطح تولید ملی پوشاک بردارد ، این گروه تلاش دارد با توجه به قدرت خرید قشرهای ضعیف سعی خواهیم داشت محصولی را عرضه کنیم که تمام افراد جامعه قدرت خرید آن را داشته باشند و قابل رقابت با برندهای معتبر خارجی باشد.

وی در خصوص آینده تولید این محصولات اظهار کرد: بعد از استقرار کامل برند ملی در کشور قصد داریم به بازارهای امارات و کشورهای هدف دیگر صادرات گسترده ای داشته باشیم. برای ارائه این مهم ترکیه و مطالعه بر صنعت و تجارت این کشور می تواند الگوی مناسبی باشد.
وی درخصوص استقرار فرهنگ تولید در داخل کشور گفت: اگر در ابتدا به سراغ فروش محصولات خارجی با ایجاد نمایندگی های مربوطه می رفتیم سود مناسبی نصیب گروه ما می شد؛ اما تنها به فکر تولید ملی و ایجاد برند ملی در شأن مردم کشور هستیم که البته معتقدیم برای این کار باید از حمایتهای مربوطه نیز برخوردار باشیم.

وی افزود: پیش بینی ما برای تولید این برند اشتغال ۱۰۰۰ نفر بصورت مستقیم و ۶هزار نفر بصورت غیرمستقیم است که البته تولید این برند در کشور همراه با انتقال تکنولوژی و متخصصین مربوطه از کشور سنگاپور انجام خواهد شد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago