Categories: اخبار نساجی

مشکلات نساجی کاشان با اجرای قانون نوسازی صنایع قابل حل است

 

مدیرعامل کارخانه ریسندگی، بافندگی و نساجی کاشان از عدم اجرای بند ۲ مصوبه ۱۶ /۵/ ۱۳۹۰ هیئت وزیران و ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع مصوب برنامه پنجم توسعه خبر داد.

در پی درج خبری با عنوان «چرخ صنعت نساجی کاشان به تدریج از حرکت می‌ایستد» مدیرعامل کارخانه ریسندگی، بافندگی و نساجی کاشان گفت: اگر بند دو مصوبه شماره ۱۲۰۸۰۳ هیئت وزیران (که به رفع خلاء بیمه‌ای کارگران مربوط می‌شود) اجرا شود با توجه به اینکه اکثر کارگران کارخانه ریسندگی کاشان بین ۱۹ تا ۲۷ سال سابقه کار دارند، تعداد قابل توجهی از کارگران این شرکت بازنشست خواهند شد.

ناصر صامت با اشاره به اینکه مدت دو سال است که دولت به خاطر عدم تامین اعتبار ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع را اجرا نمی‌کند تصریح کرد: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس نیز پیگیر این موضوع بوده‌اند اما متاسفانه تاکنون این مصوبه اجرایی نشده است.

او همچنین از عدم پرداخت نقدینگی به این شرکت از شهریورماه سال گذشته تاکنون جهت خرید مواد اولیه برای ادامه تولید انتقاد کرد و گفت: علیرغم تمام مشکلات موجود توانسته‌ایم از دهه فجر سال ۹۰ تا۲۳ اسفندماه طی دو مرحله به هریک از کارگران شاغل مبلغ ۵۰۰ هزارتومان به صورت علی الحساب بابت عیدی و پاداش پرداخت کنیم.

مدیرعامل شرکت ریسندگی و نساجی کاشان با اشاره به اینکه کالاهای وارداتی به تولیدات داخلی ضربه زده است گفت: به رغم تمام مشکلات با توجه به تکنولو لوژی پیشرفته و برند ۷۸ ساله‌ای که شرکت ریسندگی و نساجی کاشان در بازارهای داخلی و خارجی دارد در صورت تامین نقدینگی و اجرای بند ۲ مصوبه هیئت وزیران ضمن اینکه این شرکت با حداکثر ظرفیت تولید قادر به ادامه حیات خواهد بود در قبال این اقدام تعداد زیادی از جوانان و نیروی جدید نیز دراین شرکت مشغول به کار خواهند شد.

او همچنین از اجرای مصوبه شورای تامین استان اصفهان مبنی بر استمهال بدهی‌های این شرکت به بانک‌ها درسال قبل با همکاری استانداری استان اصفهان و فرمانداری این شهرستان خبرداد وگفت: درسالجاری نیز درشورای تامین استان اصفهان مصوب شد تا درآمد حاصل ازفروش املاک مازاد برمصرف شرکت برای بخشی از بدهی‌های موجود پرداخت شود، ضمن اینکه درسال ۹۰ درحدود ۳۰۰ نفراز کارگران این شرکت بازنشسته شده‌اند.

گفتنی است شرکت ریسندگی، بافندگی و نساجی کاشان بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان به پرسنل و کارگران خود و ۷۰ میلیارد تومان نیز به سازمان تامین اجتماعی بدهکاراست.

این شرکت در حال حاضر با ۵۰۰ نفرکارگر فعال است که هفته‌ای ۵۰ هزارتومان به هریک ازکارگران شاغل پرداخت می‌شود به طوری که تعداد ۴۰۰ نفراز کارگران آن در بیمه بیکاری بسرمی برند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago