مشکل ساختمان اتحادیه فرش همدان با حضور استاندار حل شود

رئیس سازمان بازرسی همدان گفت: اختلاف موجود بین سازمان صنعت، معدن و تجارت با جهاد کشاورزی در موضوع ساختمان اتحادیه فرش باید با حضور استاندار حل و فصل شود.

اکبر عابدی ظهر امروز در جلسه‌ بررسی مشکلات اتحادیه فرش استان با اشاره به اینکه در مواقعی بی‌توجهی نسبت به فرش همدان صورت گرفته است، افزود: امیدواریم استان همدان با افت و خیزی که در مسئله فرش داشته است باز هم بتواند در این عرصه به صورت فعال ایفای نقش کند چرا که هنوز بافنده‌های قدیمی همدان فعالانه کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه همدان باید در بازار مشتری فرش مخاطب‌شناسی کند، افزود: با شناسایی علایق و سلیقه‌های متفاوت می‌توان بازار فرش را رونق دوباره‌ای داد و آن را در بازارهای جهانی وارد کرد.

رئیس سازمان بازرسی همدان با اشاره به اختلاف پیش آمده بین سازمان صنعت، معدن‌ و تجارت همدان با جهاد کشاورزی در خصوص ساختمان کنونی اتحادیه فرش اظهار کرد: در سال ۱۳۸۲ این ساختمان بر اساس توافق صورت گرفته بین سازمان بازرگانی و جهاد کشاورزی وقت، قرار بود که با منفک شدن فرش از جهاد کشاورزی به سازمان بازرگانی سابق اعطا شود.

وی اضافه کرد: در مورد این ساختمان حتی اگر سند آن به نام جهاد کشاورزی نیز باشد، جهاد کشاورزی نمی‌تواند مانع از انتقال سند به نام اتحادیه شرکت فرش شود.

عابدی تصریح کرد: جهاد کشاورزی با توجه به محدودیت منابع مالی، این ساختمان را که سند آن به نام جهاد کشاورزی است، به فروش گذاشته است که این مسئله باید در حضور استاندار تصمیم‌گیری و حل شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی به عنوان سازمان مرجع برای حل اختلاف دستگاه‌های دولتی رسیدگی می‌کند که مسئله بین سازمان صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی از راه میان‌بر از طریق استانداری قابل حل است.

رئیس سازمان بازرسی همدان با اشاره به اهمیت فرش همدان اظهار کرد: هر چه بافنده‌ها و اتحادیه‌ها فعال‌تر باشند دامنه سودجویی دلالان نیز به حداقل می‌رسد.

وی با اشاره به اهمیت مخاطب‌شناسی در زمینه فرش یادآور شد: اگر فرش با مخاطب‌شناسی و نیازسنجی بافته شود می‌تواند بازارهای داخلی و خارجی را تسخیر کرده و با اعلام نیاز پیش رود.

عابدی با اشاره به نیازسنجی تعاونی‌ها توسط اتحادیه‌ها اضافه کرد: با تفاهم عملی، عینی و همخوانی که بین دولت و بخش خصوصی وجود دارد، می‌توان بسیاری از مشکلات تعاونی‌ها را به وزارتخانه منعکس کرد تا دولت نیز مصوبه لازم را از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر کند.

وی در پایان با تأکید بر اهمیتی که برند فرش همدان دارد، افزود: جهاد کشاورزی می‌تواند با عدم فروش این ساختمان، آن را در اختیار اتحادیه فرش گذاشته و سند را نیز به نام این اتحادیه انتقال دهد.

 

منبع: کارپتور

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه Hometex استانبول ۲۰۲۴: دنیای منسوجات خانگی

Hometex استانبول، بزرگترین گردهمایی نساجی در اروپا، ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه و آفریقا می باشد…

15 ساعت ago

گرجستان می تواند به قطب تجارت نساجی در منطقه تبدیل شود

گرجستان کشوری است که سابقه زیادی در صنعت نساجی و پوشاک دارد و در سالهای…

22 ساعت ago

افزایش تعداد شرکت های خارجی در نمایشگاه قازیان تپ

نمایشگاه فرش ماشینی قازیان تپ امسال با حضور تعداد بیشتری از شرکت های خارجی برگزار…

2 روز ago

مروری بر موفقیت های نمایشگاه دموتکس خاورمیانه ۲۰۲۴

دموتکس خاورمیانه 2024 به پایان رسید و با موفقیت بسیار زیاد و تأثیر ماندگار در…

2 روز ago

ITM 2024 و HIGHTEX 2024 در لیست حمایت‌های وزارت بازرگانی ترکیه

نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات نساجی ترکیه (ITM 2024) و نمایشگاه بین‌المللی منسوجات فنی (HIGHTEX 2024) در…

2 روز ago

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده روشن صنعت فرش(ویدیو)

شرکت فرش شاهکار درین کاشان شامل فرش های 700 شانه و 1200 شانه میباشد. نمایشگاه…

3 روز ago