Categories: اخبار نساجی

مشکل ۷ هزار واحد صنعتی کشور در یک سال گذشته برطرف شد

 

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در یک سال گذشته با بررسی وزارت صنعت بیش از ۷ هزار واحد صنعتی که آماده راه اندازی و یا دچار مشکل بودند مشکلاتشان رفع شد و در زمینه تولید فعال شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمد شریعتمداری عصر امروز در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاران استان قم که در سالن همایش‌های شهرداری برگزار شد با تاکید بر رفع مشکلات اقتصادی کشور اظهار داشت: بنا به سیاست رئیس جمهور به عنوان یک ابتکار ما جلسه‌ای در تهران با دعوت از همه فعالان بخش اقتصادی کشور برگزار می‌کنیم تا مشکل آن هارا رفع کنیم که برای هر استان نیز جلسه اقتصادی با همین ترکیب تشکیل می‌دهیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به برگزاری جلسات اقتصادی جهت رفع مشکلات کشور افزود: شرکت‌های سرمایه‌گذاری، موسسه‌های مالی اعتباری، نیروهای مسلح، بخش‌های کشوری و لشکری، اتاق بازرگانی و تعاون از اعضای فعال در این جلسه هستند و برای استان قم هم‌چنین جلسه‌ای را با حضور استاندار قم برگزار کردیم و استاندار و معاونان ایشان ظرفیت‌های توسعه‌ای استان قم را برای این جمع تشریح کردند.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: این جلسات سبب می‌شود تا استان قم در زمینه سرمایه‌گذاری فعال‌تر شود، تصمیم گفتیم در سفرهای استانی جلسه‌ای با سرمایه‌گذاران آن استان برگزار کنیم روز گذشته در جلسه‌ای که در رابطه با سرمایه‌گذاری در استان قم برگزارشد مقرر شد تا افرادی که از کشور‌های خارجی سرمایه‌هایی با خود آورده بودند و دارای مشکلاتی بودند قسمتی از مشکلات رفع شد.

شریعتمداری با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان قم بیان کرد: استان قم که با فاصله ۱۲۰ کیلومتر با تهران دارد و منطقه اقتصادی سلفچگان دارد که سرمایه‌های خوبی دارد و تنها مشکل آن ارتباطش با خط ریلی کشور است که برای رفع آن تصمیماتی گرفته شده است.

وی عنوان کرد: پایه‌های آی.تی قم بسیار قوی است و پس از تهران هم پهنای‌باند و هم سرعت در استان قم اول است که این توانایی به فعالیت‌های اقتصادی دانش بنیان کمک می‌کند.

شریعتمداری عنوان کرد: در جلسه‌ای که با سرمایه‌گذاران داشتیم قانون بهبود فضای کسب و کارمورد تاکید قرار گرفت و گفت‌و‌گوی خوبی بین دولت و بخش خصوصی برگزار شد و تصمیم گرفته شد که بخش خصوصی تقویت شود و ما از استاندار قم می‌خواهیم این جلسات را تقویت کند تا مشکلات سرمایه‌گذاران رفع شود و اگر مشکلات ملی بود به تهران ارجاع داده شود تا ما برای رفع آن اقدام کنیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: در بخش سرمایه‌گذاری تشکلی را تحت عنوان ستاد جذب در استان قم داشتیم که نیاز به تقویت دارد که از استاندار می‌خواهیم که این ستاد در استانداری تقویت شود و ارتباط بین ستاد جذب و حمایت از سرمایه گذاری خارجی‌ها و ایرانی‌های مقیم خارج و سرمایه گذاری داخلی تقویت شود تا مشکلات استان قم در زمینه سرمایه گذاری رفع شود.

شریعتمداری اظهار داشت: کمیته ویژه بنیاد‌های تولیدی مشکل‌دار با قوت بیشتری راه اندازی می‌شود تا کمک دیگری باشد برای حل مشکلات واحدهای تولیدی، در طی یک سال گذشته با بررسی وزارت صنعت بیش از ۷ هزار واحد صنعتی که آماده راه‌اندازی بودند و یا دچار مشکل بودند مشکلاتشان رفع شد و در زمینه تولید فعال شدند.

وی گفت: بانک مرکزی در نامه‌ای رسمی اعلام آمادگی کرد که برای تامین سرمایه در گردش و یا برخی منابع مورد نیاز برای توسعه تولیدی موجود در صورتی که وزارت‌خانه‌های صنعت واحدهای تولیدی را معرفی کند آمادگی دارد نسبت به رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان قم اقدام کند.

 

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

موانع و راهکارهای توسعه صادرات در صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

آقای مهدی نوروزپور: در سال‌های اخیر، صادرات محصولات نساجی ایران با چالش‌ها و فرصت‌های متعددی…

16 ساعت ago

نمایشگاه اصفهان فرصتی برای نشست های ارزشمند و بین المللی (ویدیو)

نمایشگاه اصفهان جایگاه برگزاری برتر با نشست‌های ارزشمند آقای رضا مشیری رئیس هیئت مدیره و…

18 ساعت ago

بهبود صنعت نساجی ایران: درس‌هایی از ترکیه و راهکارهای پیشنهادی (ویدیو)

مهران مختاری: دکترای نساجی و تجربه ۳۷ ساله در صنعت من، مهران مختاری، با مدرک…

2 روز ago

پیشرفت نمایشگاه اصفهان و افزایش شرکت‌کنندگان و نقاط قوت پس از تهران (ویدیو)

نمایشگاه اصفهان: تجربه و پتانسیل رونق صنعت نساجی نمایشگاه امسال بسیار خوب بود و نسبت…

3 روز ago

پنجاه و نهمین مجمع عمومی انجمن صنایع نساجی ایران

از تأسیس تا پنجاه و نهمین مجمع عمومی انجمن صنایع نساجی ایران یکی از قدیمی…

4 روز ago

استراتژی جدید شرکت آراز در زمینه صادرات محصولات (ویدیو)

نوآوری و کیفیت در قطعات و تجهیزات نساجی با استراتژی جهانی جولا (گروه صنعتی بازرگانی…

4 روز ago