اخبار فرش ماشینی

تعدد نمایشگاه های فرش در آینده نتایج مثبتی برای این صنعت نخواهد داشت (ویدیو)

آقای حمیدرضا کتابچی مدیر صادرات شرکت فرش شاهکار آریایی

شرکت فرش شاهکار آریایی شامل محصولاتی مانند ۱۵۰۰ شانه، ۱۲۰۰شانه، فرش های ابریشمی و فرش های پشم و ابریشم تولید میکند. در دوسال اخیر هدف شرکت فرش شاهکار آریایی ارائه محصولات جدید با طرح و نقش های متنوع به بازار است. از یک سال گذشته در اکثر نمایشگاه ها حضور داشتیم و تا به الان بازخورد نسبتا خوبی از حضور در نمایشگاه ها دریافت کرده ایم.

مسئله ای که در برگزاری نمایشگاه وجود دارد این است که بهتر است قبل از برگزاری هماهنگی های لازم مانند زمان بندی و ساعت نمایشگاه با تولید کنندگان انجام شود. شرکت شاهکار آریایی از سال ۱۳۷۰ محصولات اکریلیک به بازار عرضه کرده است و در ۴ سال اخیر محصولی جدید با پالت و رنگ بندی متفاوت در زمینه فرش دستباف تولید کرده است. هدف شرکت حرکت به سمت فرش های دستباف گونه و محصولی متفاوت است و در حال حاضر در این مسیر حرکت خواهیم تا بتوانیم تنوع رنگ،طرح و کیفیت را داشته باشیم.

فرش پشم و ابریشم شرکت شاهکار آریایی امسال رونمایی شد و از استقبال بازار داخلی برخوردار شد و این محصول معادل فرش دستباف کرک و ابریشم است، این محصول در بازار داخلی ایران جای پیشرفت دارد. فرش تمام ابریشم شرکت شاهکار آریایی بیشتر مورد استقبال بازار خارجی قرار دارد،، هدف حضور ما در نمایشگاه ها معرفی محصولات به بازار غیر داخلی است.

تعدد نمایشگاه باعث چند دستگی بین برگزار کنندگان نمایشگاه شده است و این مسئله خوبی نیست. شرکت هایی که فقط تمرکزشان بر بازار داخلی است و به صادرات فکر نمیکنند در آینده نتیجه مثبتی برای آن ها نخواهد داشت، با توجه به وضعیت اقتصادی و کم شدن خریداران داخلی باید به مسئله صادرات پرداخت، با وجود سختی ها و تحریم ها این کار شدنی است.

از دولت انتظار میرود بخش تولید را حمایت کند تا بتوانیم در صادرات سهمی داشته باشیم. تولیدکنندگان ترک با داشتن هوش مالی و امکانات لازم توانسته اند بخشی از مارکت دنیا را در دست بگیرند و موفق باشند. در آینده باید به سمت فرش های شانه پایین با قیمت مناسب حرکت کرد و دست از رقابت در شانه های بالا برداشت.

الهام حبیبی

Recent Posts

تولیدکنندگان صنعت پوشاک باید استانداردهای حوزه پوشاک را رعایت کنند (ویدیو)

آقای علی همتی مدیرعامل شرکت جهان اروم ایاز: نامه ای از سمت برگزارکنندگان نمایشگاه برای…

48 دقیقه ago

طراحی محصول؛ قلب تپنده نوآوری و رقابت‌پذیری

طراحی محصول فرایند ایده‌پردازی، خلق و تولید مجدد محصولاتی است که می‌تواند نیاز کاربر را…

5 ساعت ago

اجرای مدیریت کیفیت فراگیر (TQM) در صنعت نساجی-ریسندگی

  اینکه وظیفه و مسئولیت کنترل کیفیت محصول تولید شده میانی و نهایی در یک…

2 روز ago

حضور در نمایشگاه ها باعث قوی شدن ارتباطات بین المللی میشود (ویدیو)

مهندس سعید جلالی قدیری دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در مصاحبه…

4 روز ago

هدف اصلی شرکت‌های داخلی از حضور در انواع نمایشگاه‌های بین‌المللی چیست؟

مولف: دکتر عابدین زاده نیاسر برای سالیان متمادی، شرکت در نمایشگاه‌های تجاری جایگاهی منظم در…

4 روز ago

صنعت نساجی جایگاه بسیار بالایی در اقتصاد کشور و زمینه اشتغال دارد (ویدیو)

آقای هادی آقایی در مصاحبه با مجله کهن فرمودند: گروه صنعتی فرش زمرد مشهد از…

4 روز ago