اخبار نساجی

مصاحبه با آقای مهندس رضا معتمدی مدیر عامل گروه مهندسی و بازرگانی معتمد تکس

معرفی مجموعه و فعالیت های آن در سال ۱۴۰۳

لطفا مختصری از تاریخچه گروه معتمد تکس و همچنین فعالیت هایی که تا الان در سال ۱۴۰۳ انجام دادید را بفرمایید.

سلام عرض میکنم خدمت مخاطبین مجله نساجی ،کهن رضا معتمدی هستم مهندس و کارشناس ماشین آلات نساجی و مدیر عامل گروه مهندسی و بازرگانی معتمد تکس شرکت معتمد تکس از اواخر سال ۲۰۱۹ فعالیت خود را در شهر استانبول ترکیه آغاز کرد.

با توجه به تحریم ها اعمال شده بر صنعت نساجی در آن دوره و عدم فروش قطعات و ماشین آلات توسط برندهای مطرحی همچون ریتر به شرکت های ایرانی، هدف معتمد تکس در درجه اول کمک به کارخانجات نساجی ایران جهت دستیابی به قطعات و ماشین آلات با کیفیت بود.

در سال ۱۴۰۳ هم فعالیت خود را ادامه میدهیم و تاکنون خدمات گسترده ای را در زمینه تامین قطعات یدکی و فروش ماشین آلات به کارخانجات نساجی ارائه کرده ایم همچنین با افتخار اعلام میکنیم که تنها شرکت بازرگانی در حوزه نساجی هستیم که خدمات خودمان را با کمک کارشناسان نساجی به مشتریان خود ارائه میکنیم.

چه خدمات خاصی رو به مشتریان خودتان ارائه میکنید که باعث میشود از شما خرید کنند؟ در واقع مجموعه معتمد تکس چه مزایایی نسبت به شرکت های رقیب دارد؟

گروه معتمد تکس در طول ۵ سال فعالیت خود در زمینه ماشین آلات ریسندگی و همچنین بافندگی فرش خدمات گسترده ای را به شرکت های ایرانی ارائه کرده است شما میتوانید با مراجعه به وب سایت معتمد تکس رفرنس تمامی مشتریان ما را مشاهده کنید. معتمد تکس یک شرکت رسمی و ثبت شده در اتاق بازرگانی ترکیه است که خدمات کاملی از جمله دمونتاژ، بارگیری، حمل و نقل و خدمات گمرکی در ترکیه و ایران برای ماشین آلات نساجی و همچنین ارسال قطعات یدکی ماشین آلات نساجی در کمترین زمان و تحویل درب کارخانه را به مشتریان ارائه می کند.

چگونه به نیازهای خاص مشتریانتان پاسخ میدهید؟

ما در گروه مهندسی و بازرگانی معتمد تکس تلاش میکنیم تا با تکیه بر دانش فنی و تخصصی و همچنین آگاهی از امور تجارت بین المللی محصولات سفارشی مشتریان را در کمترین زمان به دست آنها برسانیم.

در واقع یکی از مزایایی که مجموعه ما را از رقبا جدا می کند رضایت کامل همه مشتریان از خدمات معتمد تکس است. همچنین در صورت عدم رضایت خریدار از محصولات، ما آنها را به ترکیه بر می گردانیم و مبلغ پرداختی خریدار را عودت می دهیم. ما خوشحال هستیم که همه مخاطبانمان از معتمد تکس به خوبی یاد می کنند و هیچ خاطره بدی را در ذهن آنها ایجاد نکرده ایم.

بازار هدف شما چه شرکت هایی هستند و فکر میکنید بزرگترین نیاز این شرکت ها در حال حاضر چیست؟

در حال حاضر شرکت های ریسندگی بافندگی فرش و همچنین بخش کوچکی از شرکت های بافندگی پارچه و رنگرزی به عنوان بازار هدف ما به شمار میروند در حال حاضر بزرگترین نیاز مشتریان هدف ما تامین قطعات یدکی اصلی است. در واقع قطعات اورجینال به آنها کمک میکند تا بتوانند فرآیندهای بهینه و همچنین راندمان تولید بالاتری داشته باشند.

به نظر شما مهمترین ترند صنعت نساجی در جهان چیست؟

بازیافت منسوجات یکی از مهمترین ترندهای صنعت نساجی حال حاضر دنیا است. به نظر من بازیافت منسوجات را می توان به سه بخش کلی بازیافت پارچه بازیافت بطری های PET و تبدیل آنها به الیاف پلی استر و بازیافت فرش و انواع کفپوش تقسیم کرد.

امروزه شرکت های زیادی در سراسر دنیا موضوع پایداری و همچنین بازیافت محصولات نساجی از جمله انواع کفپوش را در اولویت قرار داده اند و این موضوع به یکی از ترندهای مهم صنعت نساجی امسال و حتی سال های آینده تبدیل شده است. بنابر این شرکت هایی که الان وارد صنعت بازیافت شوند، در دسته شرکت های پیشگام این حوزه قرار میگیرند و در آینده می توانند از رقبا پیشی بگیرند.

مجموعه شما چه گام هایی در راستای پایداری و بازیافت برداشته است؟

ما با افتخار اعلام میکنیم که اولین خط بازیافت پارچه و تبدیل آنها به الیاف قابل ریسندگی و پس از آن خط کامل ریسندگی را به زودی در کشور عزیزمان راه اندازی خواهیم کرد و اخبار آن را به سمع و نظر مخاطبان گرامی میرسانیم در این خط تولید پارچه های ضایعاتی به الیاف با طول موثر ۲ تا ۲ و نیم میلیمتر تبدیل شده و وارد فرآیند ریسندگی میشوند بنابراین میتوان هزاران تن پارچه ضایعاتی تولیدی در ایران را به و سایر منسوجات قابل استفاده تبدیل کرد امروزه بسیاری از برندهای معتبر و شناخته شده مثل زارا، اچ اند ام و دفکتو لاین پوشاک تهیه شده از الیاف بازیافتی را به محصولاتشان اضافه کرده اند این برندها کمپین هایی دارند که لباس های کهنه را از مشتریان پس گرفته و بازیافت میکنند همچنین در ازای دریافت لباس های بازیافتی محصولات نو را با تخفیف به مشتریان خودشان می فروشند.

به نظر شما استفاده از انرژی های تجدیدپذیر چه اثری بر صنعت نساجی ما دارد؟

نساجی یکی از صنایعی است که میزان صرف برق بالایی دارد و با توجه به محدودیت هایی که کارخانجات در زمینه تامین انرژی دارند، ممکن است در فصل تابستان با قطعی های مکرر برق مواجه شوند یک راه حل مناسب ارزان و همچنین با بازگشت سرمایه کوتاه مدت برای تامین انرژی کارخانجات در زمان قطعی برق استفاده از انرژی خورشیدی است شرکت های زیادی از جمله Armagan Hali Ges ، Milat Hali Ges Art Carpet Ges ، Balat Hali Ges و … در ترکیه از این راه حل استفاده میکنند و توانسته اند انرژی مورد نیاز خود را از طریق منابع پاک و تجدیدپذیر تامین کنند.

فعالیت های گروه معتمد تکس در فضای مجازی به چه صورت است؟

اصلی ترین مزیت رقابتی ما نسبت به رقبایی که در حوزه فروش ماشین آلات و قطعات فعالیت میکنند داشتن یک شبکه اجتماعی فعال در اینستاگرام و همچنین وب سایت است. انتشار مقالات مرتبط با صنعت نساجی و ارائه اطلاعات مربوط به به روزترین ماشین آلات و اخبار نساجی فعالیتی است که تقریبا ۹۰ درصد از رقبا و شرکت هایی که در زمینه فروش قطعات و ماشین آلات کار میکنند آن را انجام نمی دهند.

گروه مهندسی و بازرگانی معتمد تکس علاوه بر ارائه خدمات مشاوره ای و همچنین فروش ماشین آلات نساجی و تامین قطعات یدکی در تلاش است تا از طریق شبکه های اجتماعی و محتواهای جذاب سطح علمی جامعه نساجی ایران را ارتقا بدهد. ما قوی ترین تیم تولید محتوا در نساجی را داریم و افتخار میکنیم که میتوانیم محتواهای مفیدی را در اختیار مخاطبانمان قرار بدهیم.

به نظر شما گروه مهندسی و بازرگانی معتمد تکس چه نقشی را در آینده صنعت نساجی ایفا خواهد کرد؟

هدف ما در آینده کاهش میانگین سن ماشین آلات مورد استفاده در صنعت نساجی افزایش سطح آگاهی فعالان صنعت نساجی ایران، آشنا کردن آنها با به روزترین تکنولوژی ها و ترندها و در نهایت ارتقاء سطح صنعت نساجی کشورمان در منطقه و بین کشورهای همسایه است.

الهام حبیبی

Recent Posts

چالش‌ها و دستاوردهای ما در نخستین حضور نمایشگاهی (ویدیو)

چالش‌های اصلی ما در زمینه تولید مواد کمکی رنگرزی، تکمیل و چاپ، مشکلاتی است که…

2 ساعت ago

نمایشگاه‌های صنعتی: ضرورت اصلاحات بـرای حمایت از تولیدکنندگان کوچک (ویدیو)

نمایشگاه‌های صنعتی همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای تجاری و صنعتی در کشور شناخته…

3 ساعت ago

تحولی شگرف در صنعت فرش با واقعیت افزوده!

فروشندگان گرامی، آیا با این چالش‌ها مواجه هستید؟ • مرجوعی بالا در فروش اینترنتی •…

1 روز ago

کمپرسورهای دبل استیج تـوسط شرکت فرافن هـوا (ویدیو)

کمپرسور نقش حیاتی در تأمین انرژی و هوای فشرده مورد نیاز صنایع مختلف ایفا می‌کنند.…

1 روز ago

دستاوردهای مجموعه آکسارای در تولید و صادرات محصولات کالای خـواب (ویدیو)

حضور در نمایشگاه‌ها بسیار اهمیت دارد، اما متأسفانه فاصله زمانی و روزهای برگزاری، به‌خصوص ساعت‌های…

2 روز ago

نمایشگاه ایران تکس ۱۴۰۳ و اهمیت حضور شرکت‌های بازیافت (ویدیو)

نمایشگاه ایران تکس ۱۴۰۳ به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت نساجی در کشور، با…

2 روز ago