اخبار فرش ماشینی

زیبایی محصولات ایرانی در دموتکس دبی منحصر به فرد بود (ویدیو)

گفتگو با آقای رضوی فرد در نمایشگاه دموتکس دبی

جناب رضوی فرد در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه که در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ برگزار شد به گفت و گو اختصاصی با مجله کهن پرداختند. ایشان مدیر عامل شرکت اناکل می باشند که این شرکت حدود ۲۸ سال است در زمینه صنعت نساجی فعالیت میکند. شرکت اناکل شامل بخش های گوناگونی میشود که در ادامه به برسی آنها از زبان ایشان میپردازیم.

 

جناب رضوی فرد در ابتدا گفتند: ما از ۲۴ سال قبل تصمیم گرفتیم که شرکت آناکل در زمینه کفپوش فعالیت داشته باشد و در همین راستا تاکنون با برخی شرکت های خارجی همکاری داشته ایم و خدمات آنها را در ایران عرضه میکنیم که معروف ترین این شرکت ها شرکت Atexco می باشد. شرکت دیگری که با آن همکاری میکنیم شرکت Campen می باشد که در زمینه ماشین آلات تکمیل در صنعت فرش فعال هستند.

مورد بعدی دیگری که اخیرا با آن همکاری میکنیم شرکت چینی ودینگ می باشد که در حدود ده ماشین تافتینگ از این برند در ایران داریم. ما در ابتدا در زمینه ماشین های چمن مصنوعی با این برند کار کردیم و به علت کیفیت قابل قبولی که داشتند به همکاری با آنها به خصوص در زمینه تافتینگ و ماشین آلات کات ادامه دادیم.

بخش های دیگر شرکت ما شامل بخش بازرگانی خارجی است که خدمات پس از فروش به شرکت های خارجی ارائه میدهد اما شرکت رسمی ما در ایران آرمین شیمی رنگ است که در زمینه رنگ، قطعات، مواد و به طور کلی در زمینه سیستم های تکمیل نساجی فعالیت می کنیم.

واحد دیگر ما که واحد تولیدی ما می باشد فقط در زمینه چاپ پارچه و تولید مواد نساجی مشغول به فعالیت می باشد. از حدود یک سال قبل نیز بخش جدیدی را به شرکت اضافه کردیم که در زمینه تعمیرات و نگهداری ماشین آلات نساجی فعال است. آخرین تکنولوژی شرکت ما نیز ماشین چاپ دوطرفه فرش می باشد که به صورت همزمان و نقطه به نقطه کار میکند و بنظر بنده این تکنولوژی میتواند بسیاری از مشکلات در این صنعت را حل کند زیرا سبب بالا رفتن دقت کار و پایین آمدن مقدار مصرفی رنگ و صرفه جویی در زمینه رنگ می شود.

جناب رضوی درباره نمایشگاه دموتکس خاورمیانه گفتند: نمایشگاه امسال از نظر من نمایشگاه خوب و قوی بود. مخصوصا شرکت های ایرانی که در زمینه فرش ماشینی قوی تر از سایر رقبا عمل کردند و این باعث افتخار است. محصولات ایرانی از زیبایی و چشم نوازی عالی برخوردار است و صنعت فرش ماشینی ایران با کشورهای دیگر قابل مقایسه نیست. هرکدام از محصولات ایرانی به عنوان یک تابلو فرش با ترکیب رنگ های بسیار عالی در کنار یکدیگر قابل نمایش هستند.

شرکت های خارجی قدرتمندی مانند Oriental weavers و merinos و … نیز در نمایشگاه حضور داشتند که خود ما نیز با برند Oriental weavers که یکی از بزرگترین شرکت های جهان در زمینه فرش است مشغول همکاری هستیم.

در بین شرکت های ایرانی نیز شرکت پردیسان، کرامتیان و شرکت سوفیا نیز از ماشین آلات برند ما استفاده میکنند و با آنها مشغول همکاری هستیم.

ایشان درباره صنعت تافتینگ گفتند: بهترین زمینه هم اکنون فعالیت در زمینه تافتینگ میباشد و شرکت های ایرانی در سال های آینده به سمت این صنعت سوق پیدا میکنند. اما نکته قابل توجه این است که کار با نایلون هزینه بر است و شرکت های ایرانی به دنبال این هستند که نایلون را با پلی استر جایگذاری کنند که این کار سبب کاهش کیفیت نمیشود و در هر دو صورت محصول از کیفیت مناسبی برخوردار می شود.

جناب رضوی همچنین گفتند: توصیه من به شرکت ها این است که از تکنولوژی واهمه نداشته باشند زیرا تکنولوژی نیاز های آینده این صنعت را برطرف میکند و برای ایجاد تنوع در محصولات ضروری می باشد. شرکت های ایرانی نیز در این زمینه نسبت به شرکت های ترک عملکرد بهتری داشته اند و از ماشین آلات پیشرفته به خوبی استفاده میکنند و در این زمینه پیشکسوت بوده اند که همین کار سبب بالا رفتن کیفیت فرش های ایرانی شده است.

آقای رضوی فرد در آخر افزودند: تلاش شرکت ما فراهم کردن بهترین تکنولوژی و ماشین آلات است و امیدواریم که شرکت های همکار از کار کردن با ما راضی باشند.

الهام حبیبی

Recent Posts

شانزدهمین دوره نمایشگاه ماشین آلات و صنایع وابسته اصفهان

نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی اصفهان با نام SITEX 2024 از 14 تا 17 تیرماه…

10 ساعت ago

صادرات ۷۹۵ ملیون دلاری محصولات صنایع نساجی در سال گذشته

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صنعت، معدن و تجارت به صادرات ۳۸۶ هزار…

13 ساعت ago

سطح نمایشگاه ماشین آلات نساجی استانبول بسیار بالا بود.

شرکت ندتکس نزدیک به دو دهه در صنعت نساجی ایران مشغول فعالیت است و در…

14 ساعت ago

ثبت نام دوره آینده دموتکس دبی (DOMOTEX 2025)

به اطلاع می رساند هم اکنون می توانید جهت ثبت نام دوره آینده(Domotex 2025) اقدام…

14 ساعت ago

شرح وظایف واحد تولید در سالن های ریسندگی

قاسم حیدری، فوق لیسانس تکنولوژی نساجی بنیان اصلی کارخانه بر مبنای تولید بنا می شود.…

2 روز ago

شرح وظایف واحد آزمایشگاه کنترل کیفیت در سالن ریسندگی

قاسم حیدری، فوق لیسانس تکنولوژی نساجی با تنظیم شرح وظایف هر فرد در یک کارخانه،…

2 روز ago