اخبار فرش ماشینی

اولین دوره نمایشگاه فرش قازی آنتپ فراتر از انتظار ما بود

مهدی جهانی: نماینده شرکت نمایشگاهی تویاپ در ایران

نمایشگاه فرش قازی آنتپ که برای اولین بار توسط شرکت نمایشگاهی تویاپ ترکیه در شهر قازی آنتپ به عنوان قلب تولید فرش ماشینی جهان برگزار شد در تاریخ ۳۱ می ۲۰۲۴ به کار خود پایان داد تا بازار نمایشگاه های فرش ماشینی جهان داغ و داغ تر شود.

آقای مهدی جهانی نماینده شرکت نمایشگاهی تویاپ در ایران در مورد این نمایشگاه به خبرنگار مجله کهن گفت: “ نمایشگاه امسال با همه حرف و حدیث ها و نظراتی که بود به خوبی برگزار شد و مانند هر نمایشگاهی که اولین دوره خود را برگزار می کند دارای نقاط ضعف و قوتی بود.

از نظر بازدید کننده نمایشگاه امسال بسیار راضی کننده بود و تعداد بسیار زیادی از بازدیدکنندگان خارجی از کشورهای منطقه ودحتی کشورهای اروپایی به نمایشگاه آمدند و تنها در دو روز اول حدود ۲۰۰۰ بازدید کننده خارجی داشتیم. به ویژه از کشورهای اردن، عربستان، لیبی و کشورهای خاورمیانه بازدید مناشبی داشتیم و این استقبال حتی خود ما را هم شگفت زده کرد.

شرکت تویاپ اولین سالی است که این نمایشگاه را برگزار کی کند و قطعا در سالهای بعد شناخت ما از بازار فرش و کفپوش و شناخت شرکت کننده ها از کیفیت کار ما بالاتر خواهد رفت و به برگزاری بهتر نمایشگاه کمک خواهد کرد. “

آقای مهدی جهانی در مورد کاهش متراژ این نمایشگاه نسبت به سال های قبل نیز گفت: “ به نظر من باید در اظهار نظرها منصفانه بود. همانطور که عرض کردم امسال اولین دوره این نمایشگاه بود و باید هر رویدادی را با خودش مقایسه کرد.

امسال در لحظه آخر ۴ شرکت ایرانی و چندین شرکت ترکیه ای از حضور در نمایشگاه انصراف دادند که دلایل خاص خودشان را داشتند و این باعث شد بخش کوچکی از سالن دوم خالی باشد. من در گفتگویی که با اغلب شرکت ها داشتم اظهار رضایت خود از کیفیت نمایشگاه و به ویژه تعداد و کیفیت بازدیدکنندگان را اعلام کردند و برای ما به عنوان برگزار کننده بسیار راضی کننده بود. “

اما آنچه واضح بود جو کلی نمایشگاه قازی آنتپ امسال تحت تاثیر شدید نمایشگاه استانبول قرار داشت. از آقای جهانی در این مورد پرسیدیم. ایشان در پاسخ به این سوال مجله کهن گفت:” این یک واقعیت است که نمایشگاه فرش استانبول آینده صنعت نمایشگاهی در حوزه فرش و کفپوش خواهد بود و همه باید این را بپذیریم. شکی نیست که نمایشگاه استانبول به نمایشگاه شماره یک فرش و کفپوش در جهان بدل خواهد شد و این را در همین دوره بعدی در سال ۲۰۲۵ خواهیم دید.

درخواست بسیار بالایی برای این نمایشگاه داریم و با رایزنی های انجام شده نمایشگاه استانبول ۲۰۲۵ چند مرتبه از دوره قبل آن بهتر خواهد بود . هم از نظر بازدید کننده و هم از نظر تعدد شرکت های پیشرو و برندهای برتر فرش جهان. البته این نکته را هم اضافه می کنم که نمایشگاه قازی آنتپ هم با توجه به اینکه محل تجمع و ملاقات اصلی خریداران و تولید کنندگان ترکیه است را با قدرت برگزار خواهیم کرد.”

الهام حبیبی

Recent Posts

شماره ۸۵ مجله نساجی کهن ویژه نامه خردادماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 85 مجله نساجی کهن مروری جامع…

18 ساعت ago

عوامل مؤثر بر رضایت‌مندی کارکنان از محیط کار

مهندس محمداسماعیل شریف‌خانی مقدمه: رضایت‌مندی کارکنان از محیط کار یکی از مهم‌ترین عواملی است که…

2 روز ago

شانزدهمین دوره نمایشگاه ماشین آلات و صنایع وابسته اصفهان

نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی اصفهان با نام SITEX 2024 از 14 تا 17 تیرماه…

3 روز ago

صادرات ۷۹۵ ملیون دلاری محصولات صنایع نساجی در سال گذشته

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صنعت، معدن و تجارت به صادرات ۳۸۶ هزار…

3 روز ago

سطح نمایشگاه ماشین آلات نساجی استانبول بسیار بالا بود.

شرکت ندتکس نزدیک به دو دهه در صنعت نساجی ایران مشغول فعالیت است و در…

3 روز ago

ثبت نام دوره آینده دموتکس دبی (DOMOTEX 2025)

به اطلاع می رساند هم اکنون می توانید جهت ثبت نام دوره آینده(Domotex 2025) اقدام…

3 روز ago