اخبار فرش ماشینی

صنعت نساجی جایگاه بسیار بالایی در اقتصاد کشور و زمینه اشتغال دارد (ویدیو)

مصاحبه با آقای هادی آقایی فرش زمرد مشهد

آقای هادی آقایی در مصاحبه با مجله کهن فرمودند: گروه صنعتی فرش زمرد مشهد از ۳ شرکت مجزا تشکیل شده است. فرش زمرد مشهد شامل ریسندگی، بافندگی و تکمیل فرش ماشینی میباشد. سابقه این شرکت حدود ۲۵ سال است و در حدود ۱۷ سال گذشته نوسازی و توسعه های بسیار زیادی در این مجموعه صورت گرفته است شامل افزایش تعداد ماشین های بافندگی، توسعه خط ریسندگی، اصلاح خط ریسندگی قبلی و توسعه و تجهیز کامل خط تکمیل فرش ماشینی میباشد.

در قسمت تکمیل آخرین ماشینی که وارد ایران شد متعلق به شرکت SELLERS که کامل ترین خط بوده است و شرکت زمرد مشهد آن را خریداری کرده و در حال حاضر در مشغول به کار است.

در قمست های مختلف توسعه های بسیار زیادی بوده، شرکت زمرد مشهد در زمینه صادرات در چند سال گذشته فعالیت های زیادی را داشته است.  زیر مجموعه شرکت زمرد مشهد، واحد رنگرزی و ریسندگی واقع در شهر فریمان است. در سال ۸۸ این کارخانه تاسیس شد و ابتدای کار با واحد رنگرزی الیاف شروع به فعالیت کرد.

به مرور زمان با توجه به بیشتر شدن نیاز بازار به نخ اکریلیک، توسعه در واحد رنگرزی احداث خط جدید انجام شد و در حال حاضر تولید نخ های ظریف برای فرش های ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه توسط سیستم کاردینگ در این خط انجام میشود.

واحد ریسندگی نگین مشهد در نزدیگی کارخانه فرش زمرد مشهد واقع در شهرک صنعتی توس از دیگر واحد این شرکت است که در زمینه چله پیچی، تابندگی انواع نخ های پروپیلن، نخ های پنبه ای و نخ های اکریلیک فعالیت میکند و این واحد شامل خط ذوب ریسی BCF میباشد.

تمام واحدهای تولیدی حتما باید برای یکبار از نمایشگاه های ITMA بازدید انجام دهند و از جدیدترین تغییراتی که در زمینه صنعت نساجی در دنیا رخ میدهد با خبر شوند. تغییرات ساختاری در ماشین آلات نساجی و به روز کردن آن ها بسیار مهم وحائز اهمیت است و حضور در این نمایشگاه ها بسیار لازم است.

در خصوص تعدد نمایشگاه های فرش در چند سال اخیر پیشنهاد میشود یک کار آماری از جانب برگزارکنندگان نمایشگاه ها انجام شود و در آخر به یک نتیجه برسند که کدام کشور موفق تر و بازدیدکننده بهتری دارد زیرا تعدد نمایشگاه ها باعث از بین رفتن جذابیت و انگیزه برای بازدیدکنندگان میشود.

صنعت نساجی، صنعت بسیار اشتغال زایی است و در جایگاه اقتصادی کشور نقش بسزایی دارد. در خصوص وضعیت نساجی کشور باید کار آماری توسط نهادهای ذی صلاح انجام شود و نقطه ضعف ها در زمینه های مختلف این صنعت شناسایی شود و برای حل آن راهکارهایی ارائه دهند. مطلب بسیار مهم دیگر کاهش تعداد دانشجویان رشته صنعت نساجی است که نکته بسیار مهمی است و میتواند تاثیر منفی در سال های آینده داشته باشد.

الهام حبیبی

Recent Posts

شرح وظایف واحد تولید در سالن های ریسندگی

بنیان اصلی کارخانه بر مبنای تولید بنا می شود. واحد تولید در واقع در راس…

2 ساعت ago

هدف شرکت الیاف شیوا ارائه انواع محصولات متفاوت و متنوع به بازار است (ویدیو)

شرکت شیوا در زمینه تولید الیاف پلی استر فعالیت میکند. بیشترین آمار صادرات متعلق به…

2 روز ago

شرح وظایف واحد مهندسی صنعتی – مطالعه موردی: سالن ریسندگی

مهندسی صنایع بطور کلی نقش بهینه کردن روش و هزینه انجام کار را برعهده دارد.…

2 روز ago

اندازه گیری عسلک پنبه جهت ارتقای کیفیت پنبه کشت شده در کشور

از جمله معایب پنبه با میزان عسلک بالا می توان به پیچیدگی بالای الیاف دور…

3 روز ago

چاپ پیگمنت به دلایل مختلف در آینده افزایش خواهد یافت (ویدیو)

آقای مصطفی ارگین در گفتگو با مجله کهن فرمودند: شرکت فاما با سابقه ۲۵ ساله…

3 روز ago

نمایشگاه ITM 2024 استانبول از استقبال بین المـللی برخوردار شـد (ویدیو)

نمایشگاه ماشین آلات نساجی ITM 2024 در استانبول با تنوع بسیاری از محصولات با طیف…

4 روز ago