Categories: اخبار نساجی

مطالبات چایکاران شمال کشور هنوز پرداخت نشده است

 

تهران – مدیر کل اتحادیه چایکاران شمال کشور اعلام کرد: بالغ بر شش میلیارد تومان از مطالبات معوق سال جاری چایکاران شمال کشور هنوز پرداخت نشده است.

به گزارش بی باک به نقل از ‘مصطفی نصرالهی’ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا به نزدیک شدن فصل برداشت برگ سبز چای از ابتدای اردیبهشت ماه سال آینده اشاره کرد و افزود: براساس وعده های سازمان چای کشور مقرر شده بود مابقی مطالبات چایکاران تا ۲۶ دی ماه سال جاری به حسابشان واریز شود، در حالی که تاکنون سازمان چای کشور به تعهدات خود در خصوص پرداخت مطالبات چایکاران عمل نکرده است.

نصرالهی گفت: با توجه به اینکه امرار معاش چایکاران شمال کشور فقط از راه کاشت و برداشت برگ سبز چای سپری می شود، بدقولی های سازمان چای کشور موجب کاهش انگیزه و دلسردی چایکاران این مناطق شده است.

وی اظهارداشت: طی چند روز گذشته فقط مبلغ یک میلیارد تومان بابت خرید تضمینی برگ سبز چای روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ شهریورماه به حساب کشاورزان واریز شده و تاکنون از سوی مسئولان سازمان چای درخصوص زمان پرداخت مابقی مطالبات چایکاران گیلان و مازندران موردی اعلام نشده است.

مدیرکل اتحادیه چایکاران شمال کشور گفت: طی سال های اخیر تولید چای کشور و چایکاران مورد بی مهری دولت و مسئولان ذیربط قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: براساس آمار سال جاری سازمان چای کشور به صندوق بیمه محصولات کشاورزی از مجموع ۲۸ هزار هکتار باغات چای استان گیلان فقط ۲۰ هزار هکتار مورد بهره برداری برگ سبز چای قرار گرفته است که این امر تولید چای کشور را با خطر نابودی مواجه می سازد.

نصرالهی، از دولت و مسئولان ذیربط خواست تا برای افزایش تولید تولید با کیفیت برگ سبز چای، تولیدکنندگان چای شمال کشور را مورد حمایت قرار دهند.

مدیرکل اتحادیه چایکاران شمال کشور با بیان اینکه برداشت اول برگ سبز چای از ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده بود، افزود: براساس مصوبه شورای عالی اقتصاد امسال خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک به نرخ ۶۰۰ تومان، درجه دو به نرخ ۳۰۰ تا ۳۳۰ تومان در برداشت اول، دوم، سوم و چهارم تعیین و به سازمان چای کشور ابلاغ شد.

نصرالهی تصریح کرد: از مجموع مبلغ ۳۳۰ تومان خرید تضمینی برگ سبز چای درجه دو، امسال همچون سال های گذشته مبلغ ۳۰ تومان آن محاسبه نشده، که در نهایت نارضایتی چایکاران را به دنبال داشته است.

وی با تاکید براینکه حدود ۱۰۰ درصد برگ سبز چایکاران شمال کشور در برداشت اول و دوم درجه یک بوده افزود: این در حالی است که در خرید تضمینی برگ سبز فقط ۱۶درصد آن به عنوان برگ سبز درجه یک از چایکاران شمال خریداری شده است.

وی اضافه کرد: در حالی که به دلیل مرغوبیت برگ سبز چای شمال کشور در برداشت اول و دوم، این چای پس از فرآوری و استحصال به کشورهای جهان صادر می شود.

مدیرکل اتحادیه چایکاران شمال کشور اظهارداشت: هم اکنون حدود ۳۴ هزار باغ چای در استان‌های گیلان و مازندران قرار دارد که به ترتیب ۸۵ و ۱۵ درصد سهم تولید چای کشور را به خود اختصاص می دهند.

به گفته ی نصرالهی، تاکنون بیش از ۱۳۱ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری و برای انجام فرآیندهای استحصال به کارخانجات چای منتقل شده است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago