Categories: اخبار نساجی

معافیت مالیاتی صفر برای شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان

 

دبیر اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : تمام شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان به جز شهرک صنعتی شهر زاهدان از این پس از معافیت مالیاتی صفر بهره مند می شوند.

‘سعید اربابی’ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از برگزاری نشست ها و کمیسیون های مختلف در مجلس، حدود ۱۵ استان به علت نرخ بالای بیکاری جزو مناطق محروم محسوب شدند که سیستان و بلوچستان نیز جزو این استان ها است.

نماینده مردم ایرانشهر، دلگان و سرباز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با هدف بررسی مشکلات استان هایی که نرخ بیکاری بالایی دارند، نشستی در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار شد که منجر به تصویب مصوبات خوبی برای کمک به توسعه صنایع در شهرک های صنعتی این استان می شود.

وی گفت: به منظور تشویق فعالان اقتصادی به سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی، استان هایی که در ۱۰ سال گذشته نرخ بالای بیکاری داشته اند جزو مناطق محروم محسوب شده و از معافیت هفت ساله مالیات بهره مند می شوند.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز و دلگان در مجلس شورای اسلامی افزود: نرخ صفر مالیاتی و مشوق های موضوع قانون شامل درآمد واحدهای تولیدی و معدنی مستقر در شعاع ۱۲۰ کیلومتری مرکز تهران، ۵۰ کیلومتری مرکز اصفهان و ۳۰ کیلومتری مراکز سایر استان ها و شهرهای دارای بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن نمی شود اما بقیه مناطق کشور معاف از مالیات هستند.

وی ادامه داد : مناطق ویژه اقتصادی کشور نیز از مشوق های موضوعی معافیت این ماده برخوردار خواهند بود.

اربابی گفت : بر اساس این قانون تمام شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان بجز شهرک صنعتی شهر زاهدان معافیت مالیاتی صفر می گیرند.

او اضافه کرد: در صورتی که بتوانیم خارج از شعاع ۳۰ کیلومتری شهر زاهدان شهرک صنعتی جدیدی ایجاد کنیم امکان برقراری معافیت مالیاتی صفر برای زاهدان نیز وجود دارد.

دبیر اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون اقتصادی این قانون را مصوب کرد و دیروز (سه شنبه) در صحن بررسی شد و امروز به شورای نگهبان فرستاده می شود.

وی اظهار داشت: همچنین مناطقی که متوسط نرخ بیکاری آن در ۱۰ سال قبل از اعلام مناطق موضوعی تبصره هشت قانون از نرخ بیکاری اعلامی برای کشور توسط مراجع قانونی مرتبط بیشتر باشد مناطق محروم تلقی خواهند شد.

وی با اشاره به نگرانی از تجمع واحدهای صنعتی آلاینده در مراکز شهرها و احتمال تشدید آلودگی های زیست محیطی در این مناطق گفت: اجرای این قانون علاوه بر کمک به تشویق بیشتر فعالان اقتصادی به سرمایه گذاری موجب انتقال واحدهای صنعتی مستقر در شهرها به شهرک های صنعتی خواهد شد.

وی اظهار داشت: متاسفانه اکنون بیشتر شهرک های صنعتی استان فقط تابلو دارند که علت آن نیز نبود علاقه برای سرمایه گذاری در این مناطق است و همین مساله در جلوگیری از توسعه سیستان و بلوچستان موثر خواهد بود.

نماینده مردم ایرانشهر، دلگان و سرباز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با انتقال واحدهای صنعتی آلاینده از شهرهای مهم استان و تجمع آنها در داخل شهرک های صنعتی علاوه بر بهبود نظارت، امکان آبرسانی و برق رسانی و خدمات دهی برای این واحدها بیشتر می شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

گزارش صنعت نساجی و پوشاک ترکیه

نویسنده: دکترکامران داوری نیکو رایزن بازرگانی ایران در ترکیه آشنایی با صنعت نساجی و پوشاک…

3 روز ago

نمایشگاه فرش قازی آنتپ ۲۰۲۴: رویدادی موفق با چشم‌اندازهای امیدوارکننده برای آینده

گروه نمایشگاهی TÜYAP با همکاری اتاق بازرگانی قازی انتپ، نمایشگاه فرش قازی انتپ 2024 را…

7 روز ago

تمایز محصول استراتژی‌های کلیدی برای موفقیت در بازار رقابتی

تمایز محصول به یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد که یک محصول را جذاب و متفاوت…

1 هفته ago

شماره ۸۶ مجله نساجی کهن ویژه نامه تیرماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 86 مجله نساجی کهن نمایشگاه اصفهان:…

1 هفته ago

انتخاب هیات رییسه جدید اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران (ویدیو)

انتخاب هیات رییسه و بررسی مسائل مهم صادرات روز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ پنجاهُ…

1 هفته ago

ریچارد آرکرایت پیشگام انقلاب صنعتی و پدر سیستم کارخانه‌های مدرن

ریچارد آرک‌رایت: پدر سیستم کارخانه های صنعتی مدرن ریچارد آرکرایت بود. او که یک مرد…

1 هفته ago