Categories: اخبار نساجی

معاون وزیر تعاون: ایده های کارآفرینی تجاری سازی می شوند

 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تجاری سازی ایده های کارآفرینی خبر داد و گفت: با تجاری سازی ایده ها، اشتغال در کشور و هم افزایی در سازمان ها، توسعه می یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، کورش پرند روز یکشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه افتتاح بسیج کارآفرینی (ایجاد مرکز هدایت و حمایت از کارآفرینی علمی) میان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، شهرداری تهران و بخش خصوصی که در محل این سازمان برگزار شد، افزود: متاسفانه تاکنون بسیاری از ایده های کارآفرینی به دلیل نبود کمک های کارشناسی و یا نداشتن سرمایه و یا علل دیگر نمی توانست عملیاتی شود.

وی با اشاره به مسابقات بین المللی مهارت۲۰۱۳ میلادی شهر لایپزیک آلمان که ۱۱ تیم ایران توانست یک مدال نقره، دو برنز و هشت دیپلم افتخار کسب کند، گفت: ایجاد شبکه ملی نخبگان از جمله اقدامات ارزشمندی بود که پس از برگشت به ایران از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور عملیاتی شد.

پرند ادامه داد: اما چگونگی استفاده از این شبکه مهم است زیرا اگر از نخبگان مهارتی استفاده نشود بی تردید این افراد جذب دیگر کشورها خواهند شد، متاسفانه بخش دولتی از این شبکه نخبگان مهارتی بهره برداری نمی کند.

وی تاکید کرد: بنابراین حضور بخش خصوصی در استفاده از تجاری سازی ایده ها مهم است و باید این بخش برای این منظور وارد می شد که تفاهمنامه امروز هم برهمین اساس شکل گرفته است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: در بررسی دلایل شکست برخی از کارآفرینان متوجه شدم که بسیاری از کارآفرینان برخی از قوانین مالی و یا بیمه ای را نمی دانند که باید به آنها در زمینه های یادشده کمک کرد.

وی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و براساس تفاهمنامه فوق در سال جاری می توان ۳۰ هزار شغل در زمینه یادشده ایجاد کرد، اظهار داشت: در صورتی که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بتوانیم موفق شویم، بی تردید در حوزه های دیگر نیز وارد خواهیم شد.

وی گفت: کارآفرینان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می توانند ایده های خود را از طریق سایت www.bkai.ir و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۲۴۲۲ به عنوان راه ارتباطی با بسیج کارآفرینی کشور معرفی شوند.

وی مزایای تفاهمنامه یادشده را جمع آوری ایده های پراکنده عنوان کرد و گفت: با امضای این تفاهمنامه می توان سرمایه گذاران را به افرادی که دارای ایده های نو هستند، مرتبط کرد.

در پایان این مراسم تفاهمنامه چهار جانبه افتتاح بسیج کارآفرینی (مرکز هدایت و حمایت از کارآفرینی علمی) میان رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ،سازمان بسیج علمی کشور، شهرداری تهران به عنوان حامیان معنوی و شرکت سرمایه گذاری اول سازان به عنوان مجری طرح به امضا رسید.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago