Categories: اخبار نساجی

مقام عراقی: حضورکمرنگ ایران دربازارعراق برای ما خوشایند نیست

 

رییس اتاق بازرگانی استان بصره عراق با تاکید بر ضرورت گسترش همکاری ایران و عراق گفت: به هیچ وجه برای ما خوشایند نیست که روابط اقتصادی ما با کشورهای شرق آسیا گسترده تر از روابط اقتصادیمان با کشور دوست و همسایه یعنی ایران باشد.

به گزارش دریافتی روزشنبه ایرنا ˈماجد رشک عبداللهˈ در دیدار با فعالان اقتصادی استان فارس در شیراز افزود: سیاست های غرب، نمی تواند هر گز در روابط دو کشور ایران و عراق خلل وارد کند.

وی با اشاره به دیدار خو از استان فارس گفت: فارس دارای توان اقتصادی منحصر بفردی است و ما امیدواریم با توجه به نزدیکی این استان و استان بصره که ۹۳ درصد کالاها از طریق این استان وارد کشورعراق می شود شاهد افزایش حجم مبادلات باشیم.

رییس اتاق بازرگانی بصره افزود: این استان با تولید روزانه سه و نیم میلیون بشکه نفت، دارای بیشترین سرمایه گذاران حوزه نفت و گاز در عراق است.

وی ایجاد همکاری جدی با فعالان اقتصادی استان فارس را از جمله اهداف هیات عراقی از سفر به شیراز و فارس برشمرد و ابرازی امیدواری کرد که با برگزاری نمایشگاه های دو جانبه، توان و ظرفیت بصره و فارس به یکدیگر معرفی و گام های مهمی در این میان برای ارتباطات بیشتر اقتصادی دو کشور ایران و عراق برداشته شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس نیز دراین دیدار گفت: فعالان اقتصادی این استان آماده گسترش روابط اقتصادی با کشور عراق هستند.

ˈفریدون فرقانیˈ ضمن معرفی برخی از ظرفیت ها و قابلیت های استان فارس افزود: این استان با دارا بودن جمعیتی در حدود چهارمیلیون و ۸۰۰ هرار نفر، چهارمین استان بزرگ ایران محسوب می شود.

وی گفت: وجود صنایع بزرگی همچون نفت، گاز و پتروشیمی در جنوب این استان، موقعیت بسیار منحصر بفردی را برای ترغیب سرمایه گذاران خارجی فراهم کرده است.

فرقانی با اشاره به تولید سالانه ۱۰ تا ۱۱ میلیون تن محصولات کشاورزی در فارس و وجود هفت کارخانه بزرگ سیمان در این استان افزود: استان فارس آماده عرضه خدمات مختلف به صنعت گران کشور عراق است.

وی خاطرنشان کرد که استان فارس با داشتن تعداد بیشماری مهندس متخصص در زمینه صنایع الکترونیک، برق، سازه و علوم پزشکی آماده ارائه خدمات صنعتی و اقتصادی به استان بصره عراق است.

رییس اتاق بازرگانی فارس، ابراز امیدواری کرد که این نشست مشترک آغازگر دیدارها و نشست های دیگر برای گسترش هر چه بیشتر روابط تجاری بین دو استان مهم فارس و بصره باشد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نقش طراح محصول در تجربه کاربر و توسعه محصول

 دکتر امیررضا باودر طراح محصول، مسئول تجربه‌ی کاربرِ یک محصول بوده و معمولاً اهداف کسب‌…

23 ساعت ago

تحول در تولید نخ BCF توسط شرکت Oerlikon Neumag

شرکت Oerlikon Neumag در حال متحول کردن تولید نخ BCF با کارخانه نوآورانه BCF خود…

1 روز ago

موانع و راهکارهای توسعه صادرات در صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

آقای مهدی نوروزپور: در سال‌های اخیر، صادرات محصولات نساجی ایران با چالش‌ها و فرصت‌های متعددی…

2 روز ago

نمایشگاه اصفهان فرصتی برای نشست های ارزشمند و بین المللی (ویدیو)

نمایشگاه اصفهان جایگاه برگزاری برتر با نشست‌های ارزشمند آقای رضا مشیری رئیس هیئت مدیره و…

2 روز ago

بهبود صنعت نساجی ایران: درس‌هایی از ترکیه و راهکارهای پیشنهادی (ویدیو)

مهران مختاری: دکترای نساجی و تجربه ۳۷ ساله در صنعت من، مهران مختاری، با مدرک…

3 روز ago

پیشرفت نمایشگاه اصفهان و افزایش شرکت‌کنندگان و نقاط قوت پس از تهران (ویدیو)

نمایشگاه اصفهان: تجربه و پتانسیل رونق صنعت نساجی نمایشگاه امسال بسیار خوب بود و نسبت…

4 روز ago