Categories: اخبار نساجی

منشور فعالیت اتاق گفتگوی پتروشیمی و بورس امضا شد

 

منشور فعالیت اتاق گفتگوی پتروشیمی و سازمان بورس به امضای رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و دبیر انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی رسید.

منشور فعالیت اتاق گفتگوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان بورس به امضای علی صالح‌آبادی، عباس شعری مقدم و احمد مهدوی ابهری رسید.

ماموریت این اتاق گفتگو، افزایش تعامل فیمابین شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سازمان بورس و اوراق بهادار و انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی (بعنوان متولیان صنعت پتروشیمی و بازار سرمایه کشور) به منظور توسعه صنعت پتروشیمی و حضور فعال این صنعت در بازار سرمایه در چارچوب قوانین و مقررات کشور اعلام شده است.

همچنین افزایش سهم صنعت پتروشیمی در بازار سرمایه (بورس‌های کالایی و اوراق بهادار) و همچنین افزایش سهم بازار سرمایه در تأمین مالی صنعت پتروشیمی از مهم ترین اهداف تشکیل این اتاق گفتگو ذکر شده است.

سیاست‌گذاری برای عرضه مطمئن محصولات پتروشیمی در بورس‌های کالایی، بهبود ساز و کارهای عرضه، تقاضا و کشف قیمت‌‌های تعادلی محصولات پتروشیمی در بورس‌های کالایی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های بازار سرمایه در توسعه صنعت پتروشیمی، پیگیری و مشارکت در تدوین برنامه بلندمدت تامین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی و نرخ خوراک در تعامل با وزارت نفت و کمیسیون‌های ذیربط مجلس شورای اسلامی و بررسی راهکارهای اجرایی جهت هماهنگ‌سازی قیمت محصولات میانی با قیمت مواد اولیه واحدهای بالادستی و محصولات نهایی از مهم ترین راهبردهای این اتاق گفتگو خواهد بود.

همچنین توازن‌بخشی و برنامه‌ریزی بلندمدت در حوزه صادرات و واردات مواد اولیه و محصولات شرکت‌های پتروشیمی، ترغیب شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه به سرمایه‌گذاری در اولویت‌های سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی، هماهنگی و ارتباط مؤثر و متقابل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بورس‌های کالایی جهت پذیرش و عرضه کالاهای پتروشیمی در این بورس‌ها، بررسی راهکارهای اجرایی، هماهنگی و گسترش حوزه عملیات بورس‌های کالایی به خرده‌فروشی کالاهای پتروشیمی و استفاده از پتانسیل بازار سرمایه در جهت ایجاد و توسعه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه پتروشیمی و ایجاد شرکت‌های بزرگ Mega corporations و تأمین منابع مالی مورد نیاز از طریق بورس‌های اوراق بهادار از دیگر راهبردهای این اتاق گفتگو اعلام شده است.

رئیس سازمان بورس و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اواخر مهر ماه گذشته، با اشاره به برگزاری نشست مشترک با هدف توسعه همکاری‌ها، از توافق برای تشکیل اتاق گفتگو در آینده نزدیک خبر داده بودند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

دریافت بلیط رایگان نمایشگاه ITM 2024 به جای پرداخت ۳۵ یورو

به اطلاع علاقه‌مندان به نمایشگاه ITM 2024 می‌رساند که فرصت ویژه‌ای برای دریافت بلیط رایگان…

5 ساعت ago

امضای تفاهم نامه همکاری بین اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و پوشاک روسیه

تفاهمنامه همکاری مشترک فی‌مابین اتحادیه و صادرات نساجی و پوشاک ایران و اتحادیه نساجی و…

2 روز ago

ITCPE: نمایشگاه چاپ دیجیتال در صنعت نساجی

گوانگجو که به دلیل طبیعت زیبا و سرسبز خود به شهر گلها نیز شهرت دارد،…

2 روز ago

فرصت درخشش تولیدات ایرانی در‌ نمایشگاه استانبول در غیاب چینی‌ها (ویدیو)

نمایشگاه منسوجات خانگی استانبول (Hometex istanbul ) از امروز (۲۱ می ۲۰۲۴) کار خود را…

4 روز ago

از هنر تا صنعت، اسپیروگراف و مکانیزم تراورس

قاسم حیدری، فوق لیسانس تکنولوژی نساجی وقتی از هنر در صنعت نام برده می شود،…

5 روز ago

موفقیت مخترع ایرانی با ارائه طرح نوآورانه بازیافت منسوجات در جشنواره اختراعات ژنو سوئیس

نمایشگاه بین المللی و تخصصی اختراعات ژنو که از سال 1972 میلادی همه ساله زیر…

5 روز ago