Categories: اخبار نساجی

مهلت اصناف برای پرداخت قسطی مالیات/ افزایش مالیات اصناف قطعی شد

 

 

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: اصناف در ۳۱ تیرماه سال جاری، زمان مقرر تعیین شده نسبت به تکمیل و ارسال اظهارنامه های الکترونیکی اقدام کنند.

علی فاضلی با تشریح جزئیات توافق ۱۱ بندی سازمان مالیاتی و اصناف کشور، از تقسیط مالیات مودیان صنفی کشور خبر داد و اعلام کرد: برای نخستین بار اصناف و سازمان امور مالیاتی به یک توافق “برد- برد” دست یافته اند.

رئیس اتاق اصناف ایران اظهارداشت: پس از چندین جلسه مشترک و انجام گفتگوهای متعدد بین اصناف و سازمان امور مالیاتی، در نهایت دو طرف در خصوص نحوه پرداخت مالیات سال ۹۳ اصناف و تشکل های صنفی کشور به توافق نهایی دست یافتند.

فاضلی تصریح کرد: تمامی مودیان صنفی در کل کشور با تکمیل اظهارنامه های الکترونیکی می توانند امسال براساس این توافق نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند. وی از تمامی تشکل های صنفی و اتحادیه های سراسر کشور درخواست کرد که اشکالات مودیان صنفی در پُر کردن فرم های اظهارنامه های الکترونیکی را در کوتاه ترین زمان حل و فصل کنند و تاکید کرد: اصناف در ۳۱ تیرماه سال جاری زمان مقرر تعیین شده نسبت به تکمیل و ارسال اظهارنامه های الکترونیکی اقدام کنند تا در شمول این توافق مالیاتی قرار بگیرند.

وی با یادآوری اینکه براساس توافقی که با سازمان امور مالیاتی کشور انجام گرفته مقرر شده که ۴۰ درصد مالیات ها به صورت نقدی و الباقی در ۶ قسط توسط مودیان پرداخت شود بیان داشت: این ۶ قسط توسط مودیان تا پایان دی ماه سال جاری مطابق با یک برنامه زمان بندی پرداخت خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف ایران در خصوص میزان افزایش مالیات ها در سال جاری توضیح داد: براساس بند “ج” قانون مالیاتی ۸۰ درصد مشمولانی که تا سقف یک میلیون تومان مالیات پرداخت می کنند با چهار درصد افزایش در پرداخت مالیات روبرو خواند شد.

فاضلی افزود: همچنین آن دسته از مودیانی که بین یک تا سه میلیون تومان مالیات می پردازند، مشمول ۹ درصد افزایش مالیات خواهند شد و آن دسته از مودیانی که از سه میلیون تومان به بالا مالیات پرداخت می کنند با ۱۴ درصد افزایش مالیات روبرو خواهند شد.

وی همچنین درباره درصد نمونه گیری مالیاتی اصناف در سال جاری هم گفت: مودیانی که تا سقف یک میلیون تومان مالیات پرداخت می کنند، چهار درصدشان مشمول نمونه گیری مالیاتی خواهند شد.

رئیس اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه مودیانی که بین یک تا سه میلیون مالیات می پردازند مشمول ۵ درصد نمونه گیری مالیاتی می شوند تصریح کرد: همچنین مودیانی که بیش از ۳ میلیون تومان مالیات می پردازند مشمول ۸ درصد نمونه گیری خواهند شد.

فاضلی با تاکید بر اینکه تمامی مودیانی که در این طرح مشمول می شوند از حمایت کامل اتاق اصناف و سایر اتحادیه ها و تشکل های صنفی کشور برخوردار خواهند بود تاکید کرد: براساس توافقی که با سازمان امور مالیاتی انجام شده مطابق با لیستی که توسط اتحادیه ها ارائه می شود بحث نمونه گیری انجام خواهد شد.

وی از این توافق به عنوان یک توافق “برد – برد” بین اصناف و سازمان امور مالیاتی یاد کرد و افزود: با این توافق هم مالیات ها به دولت در زمان مقرر پرداخت می شود و هم مودیان کشور از حداکثر میزان افزایش مالیات ها مطلع شده و هر شرایط پرداخت تقسیطی برایشان فراهم است.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به فعالیت بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار تشکل صنفی و اتحادیه در سطح کشور یادآور شد: قطعا آرامش تشکل های صنفی علاوه بر تضمن اشتغال پایدار در سطح کشور منجر به رونق اقتصادی، ارتقای امنیت اقتصادی و حتی سیاسی در سطح کشور خواهد شد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

ترکیه و جهش صادرات فرش به ۱۸۳ کشور

ترکیه طی ۶ ماه به ۱۸۳ کشور و منطقه آزاد فرش صادر کرد؛ آمریکا و…

14 ساعت ago

گزارش صنعت نساجی و پوشاک ترکیه

نویسنده: دکترکامران داوری نیکو رایزن بازرگانی ایران در ترکیه آشنایی با صنعت نساجی و پوشاک…

3 روز ago

نمایشگاه فرش قازی آنتپ ۲۰۲۴: رویدادی موفق با چشم‌اندازهای امیدوارکننده برای آینده

گروه نمایشگاهی TÜYAP با همکاری اتاق بازرگانی قازی انتپ، نمایشگاه فرش قازی انتپ 2024 را…

1 هفته ago

تمایز محصول استراتژی‌های کلیدی برای موفقیت در بازار رقابتی

تمایز محصول به یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد که یک محصول را جذاب و متفاوت…

1 هفته ago

شماره ۸۶ مجله نساجی کهن ویژه نامه تیرماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 86 مجله نساجی کهن نمایشگاه اصفهان:…

1 هفته ago

انتخاب هیات رییسه جدید اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران (ویدیو)

انتخاب هیات رییسه و بررسی مسائل مهم صادرات روز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ پنجاهُ…

1 هفته ago