Categories: اخبار نساجی

موافقت قزاقستان با برقراری تجارت ترجیحی با ایران

 

رییس سازمان توسعه تجارت از موافقت قزاقستان برای اجرای تجارت ترجیحی با ایران خبر داد و گفت: به دنبال آن هستیم تا با فراهم کردن مقدمات، تعرفه ترجیحی را با قزاقستان و اتحادیه اوراسیا برقرار کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، «ولی‌الله افخمی‌راد» در دیدار با «امریف بغداد کولتائویچ» سفیر قزاقستان که در محل سازمان توسعه تجارت برگزار شد، با بیان اینکه موافقت قزاقستان برای برقراری تجارت ترجیحی با ایران به اتحادیه اوراسیا اعلام شده است، گفت: با بررسی تفاهم‌نامه نقشه راه همکاری ایران و قزاقستان و حل مشکلات موجود درصددیم تا تهران و آستانه بیش از پیش فعالیت‌های تجاری گسترده‌تری را تجربه کنند.

افخمی‌راد ضمن تاکید بر اراده ایران در توسعه روابط با کشورهای همسایه و به ویژه قزاقستان گفت: ما از شما می‌خواهیم که در این راستا هر گونه مشکلی را به ما منعکس کنید تا اقدامات لازم برای رفع آنها اتخاذ شود.

وی با اشاره به پذیرش هیات تجاری قزاقستان در تهران در ماه اکتبر گذشته گفت: به زودی یک هیات تجاری نیز از سوی ایران به قزاقستان اعزام می‌شود.

رییس سازمان توسعه تجارت به برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در کشور عمان اشاره کرد و گفت: قزاقستان کشوری بزرگ و همسایه ما است و ما آماده‌ایم که در این کشور نمایشگاه برگزار کنیم و امیدواریم قزاقستان در این زمینه همکاری و مساعدت کند.

**عزم جدی قزاقستان برای توسعه فعالیت‌های تجاری با ایران

در ادامه این دیدار «امریف بغداد کولتائویچ» سفیر قزاقستان در تهران با تاکید بر اهمیت توافقات صورت گرفته بین دو کشور، تاکید کرد: پی‌گیری توافقات انجام شده به حل سریع‌تر مشکلات پیش آمده کمک می‌کند و قزاقستان در این زمینه از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

وی بر تمایل کشور متبوعش برای همکاری با ایران تاکید کرد وگفت: اولویت توسعه همکاری‌های تجاری و صنعتی قزاقستان با ایران تا جایی است که برای فعالیت برخی شرکت‌های ایرانی شرایطی استثنایی فراهم شده است.

سفیر قزاقستان در تهران از شرکت‌های ایرانی طرف قرارداد با کشورش خواست که از فرصت سرمایه‌گذاری در این کشور به نحو احسن استفاده کنند چرا که این امتیازات به هر کشوری داده نشده است.

در ادامه این جلسه مفاد دیگر تفاهم‌نامه نقشه راه همکاری ایران و قزاقستان مورد بررسی قرار گرفت و بر گسترش همکاری بانکی، همکاری‌های معدنی و سرمایه‌گذاری مشترک تاکید  شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، در سفر اخیر دکتر روحانی رییس جمهوری ایران به قزاقستان تفاهم‌نامه نقشه راه همکاری‌های بازرگانی، صنعتی، معدنی و سرمایه‌گذاری بین وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران و وزارت توسعه و سرمایه‌گذاری قزاقستان به امضاء رسید.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

شماره ۸۴ مجله نساجی کهن ویژه نامه فروردین ماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت الیاف نمونه فهرست مطالب شماره 84 مجله نساجی کهن نظر متخصصین…

20 ساعت ago

پارچه مبلی اروپا

نام و نام خانوادگی: جلال فردوس نام شرکت/موسسه: پارچه مبلی اروپا زمینه فعالیت: پارچه مبلی…

2 روز ago

آیا نمایشگاه دموتکس دبی واقعا موفق بود؟

بهنام قاسمی - سردبیر بعد از حدود یک ماه که از نمایشگاه دموتکس دبی گذشته…

3 روز ago

دریافت بلیط رایگان نمایشگاه ITM 2024 به جای پرداخت ۳۵ یورو

به اطلاع علاقه‌مندان به نمایشگاه ITM 2024 می‌رساند که فرصت ویژه‌ای برای دریافت بلیط رایگان…

3 روز ago

امضای تفاهم نامه همکاری بین اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و پوشاک روسیه

تفاهمنامه همکاری مشترک فی‌مابین اتحادیه و صادرات نساجی و پوشاک ایران و اتحادیه نساجی و…

5 روز ago

ITCPE: نمایشگاه چاپ دیجیتال در صنعت نساجی

گوانگجو که به دلیل طبیعت زیبا و سرسبز خود به شهر گلها نیز شهرت دارد،…

5 روز ago