Categories: اخبار نساجی

موافق افزایش تعرفه تلفن ثابت و همراه نیستیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: قرار است براساس برنامه زمان‌بندی شده، تمامی مراحل شبکه ملی اطلاعات تا پایان برنامه پنجم توسعه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار ما، رضا تقی پور با اعلام این خبر به قدس گفت: در حال حاضر مرحله اول شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی شده و به تازگی نیز شبکه سازمان مالیاتی کشور و شبکه ملی سلامت افتتاح شده است و مراحل دیگر آن به مرور و تا پایان برنامه پنجم راه اندازی خواهد شد.

به گفته این عضو هیأت دولت، راه‌اندازی کامل شبکه ملی اطلاعات کشور تأثیر بسزایی در ایجاد امنیت شبکه، بالا رفتن سرعت اینترنت و همین‌طور مقابله با تحریم‌های دشمن از ناحیه فضای سایبری دارد.

وی در خصوص افزایش تعرفه تلفن همراه و ثابت در سال آینده گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از این موضوع استقبال نمی‌کند و امیدواریم با فضای رقابتی‌ای که امروز در این حوزه وجود دارد و همه اپراتور‌ها تلاش می‌کنند کیفیت خدمات خود را به نحوی بالا ببرند که جذابیت بیشتری برای مشترکین داشته باشد، شاهد افزایش تعرفه‌ها نباشیم با این حال سبد هزینه‌ای برای اپراتورها وجود دارد که اینها یک فرایندی دارد که اگر ترکیب هزینه‌ها به نحوی تغییر بکند که لازم باشد در تعرفه‌ها تغییری صورت گیرد، طبق روال اپراتورها درخواست می‌کنند و با چارچوبی که شورای رقابت داده، در کمیسیون تنظیم مقررات بررسی می‌شود و در نهایت نتیجه تصمیمات به اجرا گذاشته می‌شود .

وی درخصوص مشکل اپراتور رایتل گفت: این اپراتور توضیحاتی را درباره عدم انجام کامل تعهدات و تأخیراتش اعلام کرده که برخی از آنها مورد قبول دولت قرار گرفته است لذا مهلتی به این شرکت داده شد تا بدین ترتیب تا پایان تابستان سال آینده خدمات خود را در تمام شهرها ارائه کند.

تقی پور در همین راستا افزود: در حال حاضر تجهیزات فاز اول و دوم اپراتور سوم وارد شده و تجهیزات مرحله بعدی آن هم از سوی این اپراتور در دست تهیه است.

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم اکنون ۲۶ شهر تحت پوشش شبکه رایتل است، ولی همچنان این اپراتور از تعهداتش عقب می‌باشد و امیدواریم با مهلتی که گرفته به تعهدات خود عمل کنند.

وی در خصوص مشکلی که با شهرداری در بحث پوشش شبکه‌ها پیش آمده است اظهار داشت: چون بافت شهر‌ها هر از گاهی تغییر می‌کند، باید طراحی شبکه تلفن همراه هم مرتب تغییر کند لذا وقتی یک جاهای جدیدی سایت‌یابی می‌شود دوستان شهرداری باید همکاری کنند تا آن نقطه در اختیار اپراتور قرار گیرد تا زودتر بحث پوشش شبکه‌ها کامل شود، البته در این راستا صحبتهایی شده که امیدواریم نتیجه بخش باشد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

19 ساعت ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

20 ساعت ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

21 ساعت ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

2 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

3 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

3 روز ago