Categories: اخبار نساجی

موج تحریم های ضدایرانی به یورو رسید؛ معاملات یورویی تحریم می شود؟!

این لایحه که قرار است هفته اینده ارائه شود به منظور بستن تمام راه های دور زدن تحریم هایی است که علیه ایران در ۱۸ماه گذشته اعمال شده است.

کنگره امریکا در حال برنامه ریزی برای دور جدیدی از تحریم ها ضد ایران است که برای سیستم پرداخت بین المللی بانک مرکزی اروپا طراحی شده است.

به گزارش فایننشال تایمز، در این لایحه پیشنهادی بخشی از اقدامات طراحی شده برای بانک مرکزی اروپاست تا با فشار بر بانک مرکزی اروپا از انجام معاملات یورویی شرکت ها و افراد ایرانی بیشتر جلوگیری شود.

این لایحه که قرار است هفته اینده ارائه شود به منظور بستن تمام راه های دور زدن تحریم هایی است که علیه ایران در ۱۸ماه گذشته اعمال شده است. سخت ترین تحریمی که پیش از این اعمال شده بود، تحریم معمالت نفت ایران با دلار بود که این تحریم درمورد سایر ارزها کمتر موفق بوده است.

فایننشال تایمز تاکید می کند که تحریم ایران از آن مواردی است که با وجود شکاف عمیق بین دو حزب آمریکایی دموکرات و جمهوریخواه، به شدت مورد حمایت هر دو حزب است. با این حال به نظر می رسد فشار آمریکا به بانک مرکزی اروپا، یا سنگ بنای سخت تر کردن تحریم ها می تواند ریسکی باشد در تضعیف روابط ایالات متحده آمریکا با کشورهای عضو اتحادیه اروپا. اتحادیه اروپا سال گذشته با تحریم واردات نفت از ایران، عنصری مرکزی تشدید تحریم ها علیه ایران بود.

لایحه جدید پیشنهادی برای تحریم ایران به گونه ایست که نهادهای مالی که با انجام معاملات از طریق سیستم “تارگت ۲ ” که در نهایت به نفع اشخاص ایرانی تمام می شود؛ مجازات خواهند شد.

یکی از اعضای کنگره می گوید که این قانون با تمرکز بر بانک مرکزی اتحادیه اروپا یک قدم بزرگ به شمار می رود اما این راهیست که اتحادیه اروپا مطمئن خواهد شد که ایران دیگر از این سیستم برای پرداخت های مالی خود استفاده نمی کند.

در همین زمینه بانک مرکزی اروپا نیز برای پیروی از تشدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران اعلام آمادگی کرده است. ااین بانک تاکید کرده است که از بابت شفافیت و پاکی معاملات خارجی خود مطمئن است اما هرگونه تحریم علیه ایران به تصمیم اتحادیه اروپا انجام می شود نه به صلاحدید بانک مرکزی این اتحادیه.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

8 ساعت ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

1 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

1 روز ago

نمـایشگاه صنایع وابـسته فرش ماشینی کـاشـان: پـلـی بـرای تـوسعـه صنـعت(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان در محل دائمی نمایشگاه بین المللی کاشان برگزار…

2 روز ago

اولین دوره دموتکس خاورمیانه را با همه مشکلات، مثبت ارزیابی می کنم(ویدیو)

شرکت فرش کلاسیک برای اولین بار در نمایشگاه دموتکس دبی حضور پیدا کرد. به طور…

4 روز ago

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه در آینده پتانسیل های خود را بیشتر نشان خواهد داد(ویدیو)

شرکت فرش خاطره کویر کاشان در سال 1380 شروع به فعالیت کرده است. در حال…

6 روز ago