موزه دائمی فرش در زنجان راه اندازی می شود

زنجان – خبرگزاری مهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از راه اندازی موزه دائمی فرش در زنجان خبر داد و گفت: این موزه در محل سابق فروشگاه شهر و روستا افتتاح خواهد شد.
به گزارش خبرنگار مهر، حمید صدری  ظهر چهارشنبه در بازدید از بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان زنجان افزود: با راه اندازی موزه دائمی، فرش استان زنجان به یک برند بین المللی تبدیل و  بدین ترتیب احیاء خواهد شد.

وی بابیان اینکه سالانه ۲۵ میلیون دلار فرش استان زنجان به کشورهای خارجی صادر می شود ادامه داد: متاسفانه در بخش صادرات فرش، استان زنجان هیچ نقشی ایفا نمی کند و فرش زنجان به نام شهرهای قم و کاشان صادر می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان همچنین از امکان سنجی ایجاد کارخانه کنسانتره آهن در زنجان خبر داد و گفت : مطالعات اولیه این طرح آغاز شده و در صورت جواب مثبت مطالعات کارخانه کنسانتره آهن را در زنجان راه اندازی خواهیم کرد.

صدری افزود: به منظور افزایش تعاملات تجاری و گسترش سرمایه گذاریهای مشترک، هیئت بازرگانی استان زنجان دیماه سال جاری به کشور عراق اعزام می شوند.

وی هدف از اعزام این هیئت به کشور عراق را  افزایش چشمگیر مبادلات بین ایران و عراق در سال های اخیر عنوان کرد و افزود: میزان مبادلات این کشور از حدود سه میلیون دلار در سالهای اخیر به ۴۰ میلیون دلار درسه سال اخیر رسیده است.
صدری یادآور شد:‌ بر اساس هدفگذاری صورت گرفته هیات اعزامی از استان زنجان با مسئولان و تجار شهرهای کربلا و نجف ملاقات خواهند داشت و با ظرفیت های سرمایه گذاری در این شهرها آشنا خواهند شد.

رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان زنجان در خاتمه اقدامات صورت گرفته از سوی بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان زنجان در زمینه پروژه های مسکن مهر زنجان را مطلوب ارزیابی کرد و از حمایت کامل سازمان متبوع خود در پروژه کشتارگاه صنعتی اوگاندا خبر داد.

همچنین  مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان زنجان اعمال مدیریت صحیح را عاملی مهم در اجرای موفق پروژه های مسکن دانست و گفت: همین عامل باعث شد پروژ ه های مسکن مهر زنجان با بهترین کیفیت و در کمترین زمان ممکن ساخته شود.

مهدی اشراقی بابیان اینکه تاکنون بیش از ۴۰ هزار نامه مردمی به رئیس جمهوری در مورد اشتغال در این بنیاد بررسی و پالایش شده است افزود: هم اکنون وسیعترین و کامل ترین بانک اطلاعاتی کارجویان در اختیار بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون زنجان قرار دارد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه در آینده پتانسیل های خود را بیشتر نشان خواهد داد(ویدیو)

شرکت فرش خاطره کویر کاشان در سال 1380 شروع به فعالیت کرده است. در حال…

16 ساعت ago

رونق نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده درخشان برای صنعت فرش (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه بازگشت بسیار خوبی داشته است و این نمایشگاه آینده بسیار خوبی خواهد…

22 ساعت ago

در نمایشگاه دموتکس دبی پرتعداد بودیم، اما تنهای تنها…

در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه که در دبی برگزار شد طبق آمارها ۷۰ درصد  فضای نمایشگاهی…

22 ساعت ago

برنده اصلی نمایشگاه های فرش ماشینی برگزارکنندگان هستند نه تولید کنندگان!

مهندس روزبه مروج از کارشناسان صنعت فرش ماشینی ایران در گفتگویی با مجله کهن دیدگاه…

23 ساعت ago

نمایشگاه Hometex استانبول ۲۰۲۴: دنیای منسوجات خانگی

Hometex استانبول، بزرگترین گردهمایی نساجی در اروپا، ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه و آفریقا می باشد…

2 روز ago

گرجستان می تواند به قطب تجارت نساجی در منطقه تبدیل شود

گرجستان کشوری است که سابقه زیادی در صنعت نساجی و پوشاک دارد و در سالهای…

2 روز ago