Categories: مد و پوشاک

مُد؛ نیروی محرکه و موتور صنعت پوشاک

 

مدیر مسئول نشریه کوک، مُد را نیروی محرکه و موتور صنعت پوشاک دانست و گفت: کشورهای صاحب نام با راه‌اندازی مد و مدسازی موجب شکل گرفتن صنعت پوشاک شده‌اند.

غلامرضا صادق‌زاده، مدیر مسئول نشریه “کوک” با ابراز خرسندی از برپایی نمایشگاه مد “مانتو و پوشش سر” گفت: حرکت هایی در حوزه مد آغاز شده است که امیدواریم با نگاه مثبت شاهد تداوم و رسیدن به آن اهداف والای کشورمان باشیم که قطعاً امری فردی و شخصی نبوده و به تمام جامعه مربوط است.

وی در ادامه افزود: مد نیروی محرکه و موتور صنعت پوشاک است. در واقع کشورهای صاحب نام راه اندازی مد و مدسازی باعث شکل گرفتن صنعت پوشاک شده‌اند.

مدیر مسئول نشریه “کوک” ضعف صنعت پوشاک ایران را در نبود مد و مدسازی دانست و اظهار کرد: مد و مدسازی باعث شکل گیری خلاقیت، نوآوری و ایده پردازی می شود ضمن اینکه شکل گیری مد باعث تشویق فعالان این عرصه خواهد بود.

صادق‌زاده چرخه مد را دارای سه رأس دانست و در توضیح آن بیان کرد: بازار مصرف مد و لباس یکی از مهمترین بخش های چرخه پوشاک بوده چرا که بازار مصرف تعیین کننده فعالیت ها در اغلب موارد است.

وی افزود: بازار مصرف بر اساس تقاضا به تعدد مد و تنوع آن بستگی دارد. لذا در صورتیکه نتوانیم این دو بخش را همگام با نیازهای جامعه پوشش دهیم شاهد کپی برداری و واردات لباس های خارجی خواهیم بود.

مدیر مسئول نشریه “کوک” تأکید کرد: صنعت تولید پوشاک باید منطبق با مد جامعه باشد ضمن اینکه طراحان مد و لباس نیز رأس سوم این صنعت هستند.

صادق‌زاده با تأکید بر نقش طراحان گفت: عدم تأمین طرح ها از سوی طراحان داخلی باعث سوق دادن تولیدکنندگان به سمت ژورنال های خارجی می شود.

وی توضیح داد: گاهی مدی را می سازیم که بازار بر اساس آن شکل می گیرد اما گاهی با شناسایی نیازهای جامعه مد تولید می‌شود لذا تعیین نوع فعالیت ها و نگرش ها در این مقطع بسیار مهم است.

صادق‌زاده با تأکید بر نقش مطبوعات گفت: مطبوعات منعکس کننده سطح کمی و کیفی مد و لباس و فرهنگ کیفی پوشاک ما هستند ضمن اینکه ترویج مد و مدسازی می تواند توسط نشریات پرتیراژ و محبوب به نحو احسن انجام شود.

مدیر مسئول نشریه “کوک” در پایان بیان کرد: صادرات فرهنگ مد اسلامی-ایرانی به سایر کشورها در سایه مطبوعات قوی و نشریات تخصصی این حوزه امکان پذیر است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی

مصاحبه با آقای مهرداد زکی پور کارشناس صنعت فرش ماشینی: نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک…

10 ساعت ago

به برگزارکنندگان دموتکس دبی اعتماد داریم و به آینده آن امیدواریم

مصاحبه با آقای سعید منزوی زاده مدیر عامل قالی سلیمان: نمایشگاه دموتکس دبی بعد از…

1 روز ago

فرش بهشتی در مسیر گسترش صادرات؛ اینبار دموتکس دبی

مصاحبه با آقای محمد بهشتی مدیرعامل فرش بهشتی: شرکت فرش بهشتی با توجه به اینکه…

2 روز ago

با حمایت دموتکس، دبی را به مرکز تجارت فرش ایرانی تبدیل می کنیم

مصاحبه با آقای مرتضی سودایی مدیر عامل قالی زرتشت: قالی زرتشت از سال 2014 حضور…

2 روز ago

استقبال از قالیچین در نمایشگاه دموتکس دبی ما را شگفت زده کرد

محمد جواد کمالیان مدیر عامل شرکت قالیچین: خدمات شرکت قالیچین : زمینه های معرفی محصولات…

2 روز ago

فرش سورنا و استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی فرش

مصاحبه با آقای رضا محمودیان مدیر شرکت فرش سورنا در نمایشگاه دموتکس دبی 2024: فرش…

3 روز ago