Categories: اخبار نساجی

میزان افزایش بودجه وام شهریه اعلام شد

 

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد که اعتبار ۱۵۵ میلیارد تومانی وام شهریه و ۱۷۷ میلیارد تومانی یارانه کالاهای اساسی دانشگاه ها در سال تحصیلی ۹۲-۱۳۹۱ تاکنون دراختیار صندوق رفاه قرار نگرفته است.

به گزارش همراهان نیوز به نقل از ایرنا، ˈکیوان مرادیانˈ روز دوشنبه در حاشیه پنجاه و دومین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور در جمع خبرنگاران افزود: با وجود محقق نشدن اعتبارات وام شهریه به صندوق رفاه دانشجویان، هیچ مشکلی در پرداخت وام شهریه دانشجویان متقاضی در سال جاری ایجاد نشده است.

وی میزان وام شهریه پرداختی به دانشجویان در سال تحصیلی گذشته را ۱۲۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: با تدبیرهای صورت گرفته، اعتبار مورد نظر برای وام شهریه از محل های مختلف صندوق رفاه تامین شد و در ترم مهرماه ۹۱ مبلغ ۸۷ میلیاردتومان وام شهریه به دانشگاه ها ابلاغ شد.

مرادیان ابراز امیدواری کرد رقم ۱۷۷ میلیارد تومانی اعتبارات یارانه کالاهای اساسی مورد نیاز دانشگاهها همچون برنج، گوشت و دیگر اقلام تغذیه ای دانشجویان که هنوز محقق نشده است تا هفته آینده دراختیار صندوق رفاه قرار گیرد.

وی از مسوولان، اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه ها خواست شرایط خاص اقتصادی کشور را مدنظر داشته باشند و همراهی لازم را در این رابطه بعمل آورند.

رییس صندوق رفاه درمورد اعطای تسهیلات وام با بهره ۴ درصد به خوابگاه سازان بخش خصوصی نیز توضیح داد: موضوع پرداخت وام چهاردرصدی تاکنون سه بار در هیات دولت مطرح شده و هر بار اشکالاتی از سوی بانک مرکزی به آن وارد شد تااینکه بالاخره با رفع تمام ایرادات و برآورده کردن انتظارات بانک مرکزی، این پیشنهاد در مردادماه ۹۱ به تصویب رسید.

وی مشکل اصلی در اجرایی نشدن این مصوبه را کمبود منابع مالی دانست و پیش بینی کرد با توجه به مسائل و تنگناهای اقتصادی موجود، اعطای وام با بهره چهار درصد به سازندگان خوابگاه های غیردولتی تا پایان امسال محقق نشود و در اجرای آن به سال ۹۲ موکول شود.

* اعتبارات ترم اول امسال صندوق رفاه با کل اعتبارات سال گذشته برابری می کند

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اظهار داشت: در سال ۹۰ رقم ۱۸۶ میلیارد تومان تسهیلات این صندوق به دانشگاه های دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، علمی کاربردی، فنی و حرفه ای و غیرانتفاعی ها پرداخت شد.

وی ادامه داد: با وجود تمام مشکلات و تحریم های اقتصادی که برای کشور ایجاد شد با تدبیر و مدیریت صحیح، در نیمسال تحصیلی اول امسال بیش از ۱۵۱ میلیارد تومان در قالب تسهیلات مختلف به دانشگاه ها ابلاغ شده است.

* ۲۵۰ خوابگاه غیردولتی بدون مجوز، موفق به دریافت مجوز یکساله صندوق رفاه شدند

مردایان به مشکلات برخی دانشجویان که به دلیل کمبود فضای خوابگاهی دانشگاه ها در خوابگاه های بدون مجوز ساکن شده بودند اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل محدود بودن پوشش خوابگاهی ما، تعدادی از دانشجویان متقاضی سکونت در خوابگاه، رها شده بودند و از آنجا که ساز وکار نظارتی بر خوابگاه های بیرون دانشگاه وجود نداشت این دانشجویان با مشکلات جدی فرهنگی، امنیتی و اقتصادی رو به رو می شدند.

وی اضافه کرد: از یکسال قبل کار مشورتی و کارشناسی با کمک ۲۰ نفر از معاونان دانشجویی دانشگاه های باسابقه و باتجربه شروع شد که نهایتا به تدوین آیین نامه ای برای نظارت بر عملکرد خوابگاه های غیردولتی انجامید.

به گفته مرادیان، در گام نخست تعداد ۲۵۰ خوابگاه غیردولتی که قبلا ساز و کار نظارتی برای آنها تعیین نشده بود و بدون نظارت، فعالیت می کردند مقررات صندوق رفاه را پذیرفته و مجوز فعالیت یکساله از طرف صندوق برای آنها صادر شده است.

رییس صندوق رفاه دانشجویان از اجرای گام های بعدی نظارت بر خوابگاه های غیردولتی در سال ۹۲ خبر داد و گفت هم اکنون اطلاعات مربوط به این فضاهای خوابگاهی در دست جمع آوری است و اقدامات لازم برای نظارت صندوق رفاه بر آنها اجرایی صورت خواهد گرفت.

پنجاه و دومین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی سازمان امور دانشجویان در تهران برگزار شد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

4 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

4 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

4 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

5 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

6 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

6 روز ago