Categories: اخبار نساجی

میزان مبادلات تجاری ایران و سوریه ناکافی است

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران:
میزان مبادلات تجاری ایران و سوریه ناکافی است

رییس کل سازمان توسعه تجارت گفت: با توجه به توسعه روابط اقتصادی دو کشور ایران و سوریه، میزان مبادلات تجاری میان دو کشور ناکافی است.

به گزارش ایرنا به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران ‘ حمید صافدل ‘ روز سه شنبه در همایش بررسی فرصت ها و چالشهای ناشی از برگزاری ترتیبات تجارت آزاد با سوریه با اشاره به ساختار تعرفه ای کشور سوریه و روابط دو جانبه افزود: با توجه به تحولات منطقه و اراده دو کشور بر توسعه روابط اقتصادی، توافقنامه طرفین فرصتی مناسب برای تجار و بازرگانان ایران و سوری جهت گسترش میزان همکاری های اقتصادی است.

وی بازار سوریه را به عنوان مقصد کالاهای صادراتی ایران مناسب ارزیابی کرد و گفت : در سال های گذشته به دلایل مختلف ورود و تجارت در این بازار توسط ایران رونق نداشت و بسیاری از فرصت های تجاری را به رقبا واگذار کرده بودیم و امیدواریم با این توافق حاصل شده بتوانیم عقب ماندگی گذشته را جبران کنیم.

وی با اشاره به بند های مختلف توافقنامه تجارت آزاد ایران و سوریه تاکید کرد: کاهش تعرفه های بازرگانی بین دو کشور قرار بود در طول پنج سال تدریجاً اتفاق بیافتد که با درخواست طرف سوری و موافقت ایران این رویداد تجاری یکساله به اهداف تعرفه ای تعیین شده دست خواهد یافت.

صافدل افزود: با این توافقنامه زمینه برای حضور بخش خصوصی در بازار سوریه فراهم شده است و امیدواریم تجار و بازرگانان از همه ظرفیت های پیش بینی شده در این سند بهره برداری کنند.

کاردار سوریه نیز به نیابت از سفیر این کشور درایران ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان تجارت خارجی کشورمان برای برگزاری این همایش گفت: کشور سوریه متاسفانه در یکسال گذشته با تهاجمی ناجوانمردانه از سوی دشمنان مواجه بود که حوشبختانه این مسایل و مشکلات روز های پایانی خود را طی می کند و به زودی شاهد برقراری آرامش و امنیت کامل در سوریه خواهیم بود.

وی همچنین وعده داد سفارت سوریه به نمایندگی از دولت این کشور تمام تلاش خود را برای بهره مندی حداکثری از این توافقنامه و حل مشکلات تجار و بازرگانان دو کشور به کار بندد.

همایش بررسی فرصت ها و چالشهای ناشی از برگزاری ترتیبات تجارت آزاد با سوریه با هدف سنجش و بررسی دقیق تر شرایط حاصل از این رویداد تجاری و تاثیر گذاری آن بر مبادلات تجاری و اقتصادی میان دو کشور برگزار شد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

دستاوردهای مجموعه آکسارای در تولید و صادرات محصولات کالای خـواب (ویدیو)

حضور در نمایشگاه‌ها بسیار اهمیت دارد، اما متأسفانه فاصله زمانی و روزهای برگزاری، به‌خصوص ساعت‌های…

3 ساعت ago

نمایشگاه ایران تکس ۱۴۰۳ و اهمیت حضور شرکت‌های بازیافت (ویدیو)

نمایشگاه ایران تکس ۱۴۰۳ به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت نساجی در کشور، با…

3 ساعت ago

پرزینگی در نخ، علت ها و طریقه جلوگیری از آن

پرزینگی در نخ بوسیله الیاقی که از نخ بیرون آمده اند ایجاد میشود. موئینگی به…

1 روز ago

شرکت آراز: معرفی محصولات هوشمند مانیتورینگ و کنترل کیفیت در صنعت بافندگی (ویدیو)

شرکت آراز علاوه بر فعالیت در حوزه ماشین‌های گردبافی، محصولات مانیتورینگ پیشرفته‌ای برای کنترل و…

2 روز ago

جامعه پژوهشی و رشته فرش: بررسی کیفیت و راهکارهای بهبود

وضعیت کنونی و چشم‌انداز فارغ‌التحصیلان رشته‌های صنایع دستی و فرش در ایران جامعه کنونی شاهد…

5 روز ago

نمایشگاه نساجی: فرصتی برای بهبود فروش و چالـش‌های واردات بی‌رویه (ویدیو)

نمایشگاه‌ نساجی همواره فرصتی بی‌نظیر برای ارائه محصولات جدید و ایجاد تعاملات سازنده میان تولیدکنندگان…

6 روز ago