Categories: اخبار نساجی

نخستین اجلاس سران صادرات و تجارت خارجی در کیش برگزار می شود

 

دبیر جشنواره و نمایشگاه محصولات توانمندی های صادراتی از برگزاری نخستین اجلاس سران صادرات و تجارت خارجی با شعار عزم ملی ایرانیان برای صادرات در روزهای ۱۱ تا ۱۴ مهرماه در کیش خبرداد.

‘اکبر مرادی ترکمانی’ شامگاه سه شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا افزود: حمایت از تولیدکنندگان با تولید محصولات صادرات محور و نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نشان دهنده عزم ملی کشور در جهت رسیدن به قله های رفیع افتخار و سیاست های اصلی نظام مقدس در توسعه تجارت خارجی کشور است.

وی تصریح کرد: با توجه به امر مهم و نیاز به ایجاد فرهنگ و شاخص های تجارت خارجی و صادرات همچنین معرفی صادرکنندگان به عنوان قهرمان ملی و ایجاد بستر حمایت از آنها در سنگر تولید و عرضه مناسب در بازارهای جهانی می تواند گامی موثر و هدفمند در راستای تحقق اهداف صادرات کشور و بی نیازی از صادرات نفت باشد.

مرادی آسیب شناسی و بهینه سازی امور بین الملل صادرکنندگان، بازرگانان و دستگاه های اجرایی حوزه تجارت خارجی و شبکه پشتیبانی تجارت در راستای دیپلماسی عمومی و تجارت خارجی، تشکیل دبیرخانه شورای تبلیغات، اطلاع رسانی و بازاریابی تجارت خارجی کشور و گردهمایی پیش بینی چالش ها و فرصت های صادرات غیر نفتی در سال های آینده، همایش بهره وری در حوزه تولیدات صادراتی کشور و ارزیابی عملکرد صادرات غیر نفتی با هدف کم کردن هزینه تولید و ایجاد توان رقابت با محصولات مشابه خارجی و ایجاد شاخص های استاندارد بهره وری(براساس سال تولید ملی، برنامه پنجم توسعه کشور و ارتقای سهم بهره وری در رشد اقتصادی به یک سوم تولید ملی تا پایان برنامه) را از برنامه های اجرایی این جشنواره و همایش یاد کرد.

دبیر جشنواره اظهار داشت: ایجاد دبیرخانه دائمی خانه تجارت خارجی و شورای اطلاع رسانی بازاریابی و تبلیغات صادرات کشور که می تواند با استفاده از پتانسیل ها و تجربیات اعضا به تدوین استراتژی اطلاع رسانی و تبلیغاتی مناسب و ایجاد بانک اطلاعاتی کاربردی منجر شود از هدفهای ویژه این طرح است.

وی با بیان اینکه علاقه مندان می توانند برای حضور در این اجلاس و نمایشگاه جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی www.ieco.ir مراجعه نمایند، خاطرنشان کرد: در این جشنواره به برترین شرکتها و استانهای مشارکت کننده تندیس و لوح افتخار حمایت از صادرات کشور اهدا خواهد شد.

مرادی در پایان ضمن اعلام آمادگی همکاری و مشارکت با تمام مجموعه های مرتبط با این حوزه از تولید کنندگان، صادرکنندگان، بازرگانان و متولیان تجارت خارجی کشور جهت شرکت در این جشنواره عظیم دعوت به همکاری نمود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago