Categories: اخبار نساجی

نخستین جلسه هم‌اندیشی بازار سرمایه برگزار شد/ تاسیس خانه متخصصان مالی

 

    نخستین جلسه هم‌اندیشی فعالان بازار سرمایه با موضوع بررسی و تحلیل شرایط روز بازار سرمایه، باحضور مدیران عامل شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ‌ها برگزار شد.

به گزارش مهر، درحالی‌که رئیس سازمان بورس چندی قبل، در نشست خبری خود، از برگزاری مستمر جلسات هم‌اندیشی با فعالان بازار سرمایه خبر داده بود، نخستین نشست با موضوع بررسی و تحلیل شرایط روز بازار سرمایه، باحضور مدیران عامل شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ‌ها در محل سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.

در این نشست که علاوه‌بر رئیس سازمان بورس، معاون اقتصادی وزیر اقتصاد، اعضای هیئت مدیره سازمان بورس، مدیران عامل بورس‌ اوراق بهادار تهران، بورس انرژی و فرابورس ایران نیز حضور داشتند، مدیران عامل شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ‌ها دیدگاه‌های خود را درخصوص شرایط کنونی بازار سرمایـه و نیز راه‌کارهای تقویت نقش بازار سرمایه در تأمین مالی پرداختند.

علی صالح‌آبادی، رئیس سازمان بورس نیز با بیان اینکه برگزاری جلسات هم‌اندیشی با فعالان بازار، فرصتی ارزشمند برای سازمان بورس به‌منظور آشنایی بیشتر با دغدغه‌های فعالان بازار و نیز بهره‌گرفتن از دیدگاه‌های تخصصی ایشان در تصمیم‌گیری‌هاست، از تداوم برگزاری این نشست‌ها خبر داد.

وی همچنین از برنامه‌ریزی سازمان بورس برای تسهیل فرآیند افزایش سرمایه شرکت‌ها، مذاکره با وزارت نفت برای تأمین مالی پروژه‌های نفتی ازطریق تأسیس صندوق پروژه، انتشار اسناد خزانه اسلامی تا پایان سال، برنامه‌ریزی برای انتشار اوراق مشارکت قابل تبدیل به سهام و نیز جمع‌بندی نهایی سازوکار آزادسازی سهام عدالت در دولت در آینده نزدیک خبر داد.

سخنگوی سازمان بورس همچنین با اشاره به شرایط کنونی بازار سرمایه از شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ خواست با استفاده از رونق کنونی بازار و عرضه سهام در بازار ثانویه، نسبت به تأمین مالی اقدام کنند.

رئیس سازمان بورس گفت: با توجه به ضرورت تعامل مستمر با فعالان و ذینفعان بازار و بهره‌گیری از نظرات ایشان، بزودی خانه متخصصان مالی در شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس راه‌اندازی خواهد شد.

صالح‌آبادی افزود: با راه‌اندازی خانه متخصصان مالی، تعامل مستمر و دوسویه میان مسئولان بازار سرمایه و فعالان بازار سرمایه، اساتید دانشگاه و نیز انجمن‌ها و تشکل‌های حرفه‌ای صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه برگزاری نخستین نشست هم‌اندیشی با فعالان بازار سرمایه نیز در راستای تحقق همین ایده بوده است، افزود: درنظر داریم تا علاوه‌بر فعالان بازار سرمایـه، تعامل مستمر و نظام‌مند با اساتید دانشگاهی و نیز انجمن‌های علمی و تشکل‌های حرفه‌ای مرتبط با بازار سرمایه داشته باشیم و بیش از گذشته، از دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات آنها در فرایند تصمیم‌سازی در بازار سرمایه استفاده کنیم.

شاپور محمدی معاون اقتصادی وزیر اقتصاد نیز گفت: آمادگی داریم تا پیشنهادها و دغدغه‌های فعالان بازار را ازطریق کارگروه‌های مربوطه، در دولت مطرح کنیم تا در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها، مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به شرایط کنونی بازار سرمایه، خاطرنشان کرد چشم‌انداز بازار سرمایه و نگاه دولت به این بازار مثبت است، در عین حال باید توجه داشته باشیم که شیب رشد شاخص باید متعادل و منطقی باشد.

در نخستین نشست هم‌اندیشی مسئولان بازار سرمایه با فعالان بورس، بیش از ۳۰ نفر از مدیران عامل شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ‌های بزرگ کشور ازجمله شرکت‌های سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری، غدیر، ملی ایران، تدبیر، پارس‌ آریان، صندوق‌ بازنشستگی نفت، معادن و فلزات، ارزش‌آفرینان پاسارگاد، آتی‌اندیشان مس، آینده‌نگر، گروه مالی مهر اقتصاد، گروه مالی کوثر، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس حضور داشتند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago