Categories: اخبار نساجی

نرخ بیکاری جوانان خاورمیانه ۲۶ درصد اعلام شد

 

خبرگزاری فارس: سازمان بین المللی کار با پیش بینی افزایش بیکاری در جهان به دلیل بحران یورو اعلام کرد نرخ بیکاری جوانان خاورمیانه از ۲۶.۴ درصد کنونی به ۲۸.۴ درصد تا ۵ سال آینده افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز ، سازمان بین المللی کار اعلام کرد تشدید بحران مالی و بدهی منطقه یورو تاثیر منفی زیادی بر افزایش بیکاری جوانان به خصوص در کشورهای در حال توسعه و نو ظهور داشته است .

بر اساس این گزارش سازمان بین المللی کار افزود نرخ بیکاری در بین جوانان زیر ۲۵ سال جهان تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی به بیش از ۱۲.۹ درصد خواهد رسید که این رقم ۰.۲ درصد بیشتر از نرخ بیکاری جوانان جهان تا پایان سال ۲۰۱۲ میلادی خواهد بود .

بر این اساس ، جوانان کشورهای در حال توسعه و نو ظهور بیشترین آسیب را از بحران بیکاری در جهان متحمل خواهند شد . این گزارش افزود ، تاثیرات منفی بحران مالی و بدهی منطقه یورو به خارج از اروپا نیز سرایت و گسترش یافته است و این بحران تاثیرات منفی زیادی بر شرق آسیا و آمریکای لاتین خواهد داشت و میزان صادرات این کشورها به اروپا را به شدت کاهش خواهد داد .

این گزارش حاکی است نرخ بیکاری بین جوانان کشورهای توسعه یافته از ۱۷.۵ درصد به کمتر از ۱۵.۶ درصد تا سال ۲۰۱۷ میلادی کاهش خواهد یافت که علت اصلی این کاهش نرخ بیکاری در بین جوانان خارج شدن آنها از بازار کار به دلیل ناامیدی از یافتن شغل خواهد بود .

بر این اساس پیش بینی می شود نرخ بیکاری در بین جوانان خاورمیانه نیز در پنج سال آینده بیش از ۲ درصد و این نرخ در بین جوانان شرق و جنوب شرق آسیا نیز بیش از یک درصد افزایش یابد .

نرخ بیکاری در بین جوانان کشورهای توسعه یافته پیش از آغاز بحران مالی ۲۰۰۷ میلادی در آمریکا کمتر از ۱۲.۵ درصد بوده است . بر این اساس نرخ بیکاری جوانان در شرق آسیا از ۹.۵ درصد در سال ۲۰۱۲ به بیش از ۱۰.۴ درصد در سال ۲۰۱۷ خواهد رسید . این رقم برای جوانان بیکار خاورمیانه نیز از ۲۶.۴ درصد به بیش از ۲۸.۴ درصد افزایش خواهد یافت . نرخ بیکاری جوانان در جنوب آسیا نیز از ۹.۶ درصد به بیش از ۹.۸ درصد خواهد رسید و نرخ بیکاری جوانان در آمریکای لاتین نیز از ۱۴.۶ درصد به ۱۴.۷ درصد می رسد . نرخ بیکاری جوانان آفریقایی نیز از ۲۷.۵ درصد در سال ۲۰۱۲ میلادی به کمتر از ۲۶.۷ درصد خواهد رسید .

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

مصاحبه با آقای مهندس رضا معتمدی مدیر عامل گروه مهندسی و بازرگانی معتمد تکس

لطفا مختصری از تاریخچه گروه معتمد تکس و همچنین فعالیت هایی که تا الان در…

9 ساعت ago

چالش‌ها و دستاوردهای ما در نخستین حضور نمایشگاهی (ویدیو)

چالش‌های اصلی ما در زمینه تولید مواد کمکی رنگرزی، تکمیل و چاپ، مشکلاتی است که…

10 ساعت ago

نمایشگاه‌های صنعتی: ضرورت اصلاحات بـرای حمایت از تولیدکنندگان کوچک (ویدیو)

نمایشگاه‌های صنعتی همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای تجاری و صنعتی در کشور شناخته…

11 ساعت ago

تحولی شگرف در صنعت فرش با واقعیت افزوده!

فروشندگان گرامی، آیا با این چالش‌ها مواجه هستید؟ • مرجوعی بالا در فروش اینترنتی •…

1 روز ago

کمپرسورهای دبل استیج تـوسط شرکت فرافن هـوا (ویدیو)

کمپرسور نقش حیاتی در تأمین انرژی و هوای فشرده مورد نیاز صنایع مختلف ایفا می‌کنند.…

1 روز ago

دستاوردهای مجموعه آکسارای در تولید و صادرات محصولات کالای خـواب (ویدیو)

حضور در نمایشگاه‌ها بسیار اهمیت دارد، اما متأسفانه فاصله زمانی و روزهای برگزاری، به‌خصوص ساعت‌های…

2 روز ago