اخبار نساجی

نرخ بیکاری در آلمان افزایش یافت

 

زمستان سرد، باعث افزایش تعداد بیکاران در آلمان شد و نرخ بیکاری در این کشور در ماه فوریه به ۷.۴ درصد رسید.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، شبکه یورونیوز روز پنجشنبه (۳۰ فوریه/ ۱۱ اسفند) تصریح کرد: «زمستان سرد، باعث افزایش تعداد بیکاران در آلمان شد و نرخ بیکاری در این کشور در ماه فوریه به ۷.۴ درصد رسید. تعداد بیکاران در این ماه ۲۶ هزار نفر بیشتر از ماه قبل از آن، اما ۲۰۳ هزار نفر کمتر از تعداد بیکاران در ماه فوریه سال گذشته میلادی بود. این در حالی است که رشد اقتصادی آلمان در سه ماهه پایانی سال میلادی گذشته ۰.۲ درصد کاهش یافت.»

به گفته این شبکه، فرانک یورگن وایزه، رئیس اداره کار آلمان می‌گوید:”با وجود کاهش سرعت رشد اقتصادی در پایان سال ۲۰۱۱ و آغاز سال ۲۰۱۲ میلادی بازار کار در طول ماه فوریه قوی بود. تقاضا برای نیروی کار در این ماه کمی کاهش یافت، اما هنوز هم قدرتمند است.”

یورونیوز افزود: «همزمان شلکا، بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره ای محصولات بهداشتی و دارویی در آلمان، با حدود هفت هزار شعبه در این کشور از بستن دو هزار شعبه و اخراج نیمی از کارکنانش خبر داد. بدین ترتیب دوازده هزار نفر از کار بیکار خواهند شد. شلکا در اتریش، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، سوئیس ، لهستان و پرتغال هم شعبه دارد.»

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×