Categories: اخبار نساجی

نظام توزیع کشور شفاف نیست

 

    قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت گفت: نظام توزیع ما شفاف نیست و با کمک اتحادیه ها و اصناف باید مشکلات را پیدا کرده و آن را حل کنیم.

به گزارش ایرنا از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، مجتبی خسروتاج در نشست اصناف و اقتصاد مقاومتی بر آموزش واحدهای صنفی تاکید کرد و افزود: استفاده از تجربیات جهانی و حل مشکلات مالیاتی و ارزش افزوده باید با کمک خود اصناف انجام پذیرد.

وی اضافه کرد: برترین سرمایه اقتصاد نیروی انسانی است و باید امیدوار باشیم با همین سرمایه فضا برای تحقق اقتصاد مقاومتی مهیا شود.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت سپس با اشاره به سیاست های اقتصادی مقاومتی اظهار داشت: اصناف در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی نقش مهم و تاثیرگذاری دارند.

وی افزود: از فرمایشات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی چهار محور به بازرگانی داخلی مرتبط است و اصناف در این زمینه می توانند نقش کلیدی داشته باشند.

محمد حسن نکویی مهر رییس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در ادامه این نشست گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید تشکل های صنفی مشارکت فعال و موثری در تولید داشته باشند و تولید افزایش یابد و فضای کسب و کار و قوانین در بخش خصوصی اصلاح شود.

وی بر مشتری مداری و شفافیت و روان سازی در نظام توزیع و نظارت بر اصناف و نیز همکاری و تعامل سازنده با دولت تاکید کرد و افزود: برای تحقق استفاده از ظرفیت های تشکل ها باید برنامه داشته باشیم و اولین نیاز اصناف و تشکل های صنفی برای فعالیت های توسعه ای نیاز به راهبرد است.

نکویی مهر ادامه داد: صنوف بدنه اصلی نظام توزیع کالا در کشور هستند و باید نقش اساسی در شفاف سازی نظام توزیع، قیمت گذاری و روزآمد سازی شیوه های نظارت بر بازار ایفا کنند.

به گفته وی، ۲۲ درصد از واحدهای صنفی تولیدی هستند و حدود ۱۷ تا ۱۹ درصد از تولید ناخالص داخلی به فعالیت های صنفی اختصاص دارد.

نکویی مهر سپس اعلام کرد: در حال حاضر حدود سه میلیون واحد صنفی و هشت هزار و ۳۰۰ اتحادیه صنفی و ۴۰۰ اتاق اصناف در کشور وجود دارد و حدود ۶.۵ میلیون اشتغال را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: باید دیدگاه های رهبر انقلاب در اقتصاد مقاومتی از طریق اصناف پیاده شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی

مصاحبه با آقای مهرداد زکی پور کارشناس صنعت فرش ماشینی: نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک…

15 ساعت ago

به برگزارکنندگان دموتکس دبی اعتماد داریم و به آینده آن امیدواریم

مصاحبه با آقای سعید منزوی زاده مدیر عامل قالی سلیمان: نمایشگاه دموتکس دبی بعد از…

2 روز ago

فرش بهشتی در مسیر گسترش صادرات؛ اینبار دموتکس دبی

مصاحبه با آقای محمد بهشتی مدیرعامل فرش بهشتی: شرکت فرش بهشتی با توجه به اینکه…

2 روز ago

با حمایت دموتکس، دبی را به مرکز تجارت فرش ایرانی تبدیل می کنیم

مصاحبه با آقای مرتضی سودایی مدیر عامل قالی زرتشت: قالی زرتشت از سال 2014 حضور…

3 روز ago

استقبال از قالیچین در نمایشگاه دموتکس دبی ما را شگفت زده کرد

محمد جواد کمالیان مدیر عامل شرکت قالیچین: خدمات شرکت قالیچین : زمینه های معرفی محصولات…

3 روز ago

فرش سورنا و استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی فرش

مصاحبه با آقای رضا محمودیان مدیر شرکت فرش سورنا در نمایشگاه دموتکس دبی 2024: فرش…

3 روز ago