Categories: اخبار نساجی

نظرات متفاوت تحلیلگران در مورد دورنمای قیمت طلا

تهران- سه تحلیلگر که شدیدترین کاهش قیمت سه ماهه طلا در چهار سال اخیر را به درستی پیش بینی کرده بودند، اکنون پیش بینی های متفاوتی از دورنمای قیمت جهانی طلا دارند.

به گزارش روز سه شنبه گروه اقتصادی ایرنا و به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ،این امر نشان می دهد که سرمایه گذاران نظرات متفاوتی در مورد احتمال اقدام بانک های مرکزی در راستای تحریک رشد اقتصادی دارند.

‘جاستین اسمیرک’ تحلیلگر بانک وستپک، که صحیح ترین پیش بینی در مورد قیمت طلا در سه ماهه دوم ۲۰۱۲ را در میان ۲۰ تحلیلگری که از سوی بلومبرگ مورد پرسش قرار گرفته بودند، را داشت، می گوید: قیمت طلا روند کاهشی خواهد داشت.

اما ‘ایگن وینبرگ’ تحلیلگر بانک کامرز ای.جی و ‘نیک تروتن’ تحلیلگر ای.ان.زد پیش بینی می کنند، بهای طلا امسال رکورد خواهد زد.

داده های گردآوری شده توسط بلومبرگ نشان می دهد که صندوق های سرمایه گذاری مشترک و دیگر سرمایه گذاران حتی در شرایطی که دارایی شمش طلای سرمایه گذاران در این صندوق ها به بالاترین سطح خود رسیده است، اکنون امیدی چندانی به افزایش بهای طلا ندارند و احتمال افزایش بهای طلا از نگاه آنها به کمترین سطح از سال ۲۰۰۸ رسیده است.

در حالی که بهای طلا نسبت به زمانی که در ماه مه ۲۰۱۲ (اردیبهشت) به حداقل رسیده بود، افزایش یافته است، اما هنوز ۱۶ درصد کمتر از رکورد یک هزار و ۹۲۳ دلار و ۷۰ سنت در هر اونس آن در تاریخ ششم سپتامبر ۲۰۱۱ (شهریور ۹۰) است.

همزمان با کاهش رشد اقتصادی، سرمایه گذاران برای محافظت از دارایی خود با خرید دلار به کاهش بحران بدهی اروپا و افزایش نرخ برابری دلار کمک کردند، به طوری که این امر منجر به کاهش بازده اوراق قرضه به یک رکورد حداقلی و افزایش ارزش دلار به بالاترین سطح در دو سال اخیر شد.

بانکهای مرکزی کشورها از بانکهای مرکزی کشورهای اروپایی گرفته تا چین، در ماه جاری نرخ های بهره را کاهش دادند و بانک مرکزی آمریکا نیز اعلام کرد که خود را برای اقدام در راستای تحریک رشد اقتصادی آماده می کند.

‘مایکل کاگینو’ که ۱۷ میلیارد دلار دارایی را در صندوق سرمایه گذاری پرمننت پورتفلیو در سان فرانسیسکو اداره می کند، گفت، در زمان حاضر با توجه به ترس از کاهش رشد اقتصادی، اوضاع به نفع افزایش بهای طلا نیست.

وی تنها ۲۰ درصد دارایی صندوق مذکور را روی طلا سرمایه گذاری کرده است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

به برگزارکنندگان دموتکس دبی اعتماد داریم و به آینده آن امیدواریم

مصاحبه با آقای سعید منزوی زاده مدیر عامل قالی سلیمان: نمایشگاه دموتکس دبی بعد از…

23 ساعت ago

فرش بهشتی در مسیر گسترش صادرات؛ اینبار دموتکس دبی

مصاحبه با آقای محمد بهشتی مدیرعامل فرش بهشتی: شرکت فرش بهشتی با توجه به اینکه…

1 روز ago

با حمایت دموتکس، دبی را به مرکز تجارت فرش ایرانی تبدیل می کنیم

مصاحبه با آقای مرتضی سودایی مدیر عامل قالی زرتشت: قالی زرتشت از سال 2014 حضور…

2 روز ago

استقبال بازدیدکنندگان نمایشگاه دموتکس دبی ما را شگفت زده کرد

محمد جواد کمالیان مدیر عامل شرکت قالیچین: خدمات شرکت قالیچین : زمینه های معرفی محصولات…

2 روز ago

فرش سورنا و استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی فرش

مصاحبه با آقای رضا محمودیان مدیر شرکت فرش سورنا در نمایشگاه دموتکس دبی 2024: فرش…

2 روز ago

موفقیت نمایشگاه دموتکس خاورمیانه: ارزیابی مثبت خانم آذلبار (ویدیو)

خانم آذلبار نماینده شرکت نمایشگاهی دموتکس در ایران نمایشگاه دموتکس خاورمیانه (دموتکس دبی) که در…

3 روز ago