Categories: اخبار نساجی

نقش تشکل ها در توسعه صنعتی انکارناپذیر است

 

دبیر کنفدراسیون صنعت ایران گفت: نقش تشکل ها در توسعه صنعتی انکارناپذیر است و باید برای تحقق توسعه صنعتی و اقتصادی به تشکل ها توجه ویژه شود.

حسین ساسانی در یک نشست خبری که به مناسبت دهه تولید ملی برگزار شد با بیان اینکه نمی‌توان تشکل‌های صنعتی را به بهانه موازی کاری با یکدیگر ادغام کرد افزود: این کار باعث کم‌شدن تنوع در بین تشکل‌ها می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه برای رفع مشکلات بخش صنعت می توان راهبردهای توسعه ای و حاکمیتی را مدنظر قرار داد افزود: در بخش حاکمیتی باید بخش خصوصی تصدی گری اقتصاد را بر عهده بگیرد.

ساسانی با بیان این که نقش تشکل ها در توسعه صنعتی نیز باید مد نظر قرار بگیرد، افزود: در بخش توسعه ای برخی موانع و چالش ها پیش روی صنعت کشور قرار دارد که بخشی از آنها را می توان به صورت کوتاه مدت برطرف کرد اما برخی دیگر نیازمند راهکاربلند مدت است.

*اتخاذ رویکرد دوستانه نسبت به بازار و بخش خصوصی

در ادامه علی دینی عضو دیگر کنفدراسیون صنعت ایران یکی از راهکارهای بهبود وضعیت اقتصادی کشور را اتخاذ رویکرد دوستانه نسبت به بازار و بخش خصوصی عنوان کرد.

وی با اشاره به مسایل مبتلای تولید و راهکارهای آن ، یکی از مشکلات اقتصاد ایران را مسایل مرتبط با سازمان های غیردولتی دانست.

وی با بیان اینکه باید زمینه بازتوزیع قدرت به طور برابر در بین بخش خصوصی و دولتی فراهم شود افزود: باید بدنبال ایجاد ثبات در قوانین صنعتی و اقتصادی باشیم تا به توسعه صنعتی برسیم.

*تشکل ها بازوی اجرایی دولت هستند

در ادامه حبیب الله انصاری عضو انجمن لوازم خانگی با بیان اینکه موانع زیادی پیش روی اقتصاد کشور وجود دارد و تنها عامل توسعه اقتصادی بخش صنعت است افزود: پیشرفت جامعه در ابعاد اقتصادی و فرهنگی زمانی شکل می گیرد که تشکل ها در کنار دولت به عنوان بازوی اجرایی قرار گیرند و به قانون بهبود فضای کسب و کار با تکیه بر تشکل ها توجه شود.

وی گفت: باید بخشی از اختیارات دولت به تشکل ها تخصیص داده شود و در قانون گذاری از آنها نیز نظرخواهی شود.

انصاری ادامه داد: تا زمانی که در مجموعه اطلاعات دولت چشم اندازی برای سال های آتی سرمایه گذاری در صنعت وجود نداشت باشد نمی توان انتظار ثبات داشت.
وی با بیان اینکه مهمترین مشکل صنعت در حال حاضر نقدینگی است گفت: متاسفانه این موضوع باعث شده نتوانیم تمام تعهدات خود را به درستی انجام دهیم.

انصاری در خصوص موازی کاری تشکل های بخش خصوصی نیز گفت: وجود تشکل های متنوع در کشور نه تنها اشکالی ایجاد نمی کند بلکه می تواند باعث هماهنگی آنها شود.

وی گفت: اگر موازی کاری ها در تناقض و تعارض با هم باشند ضرر می رساند پس باید با یکدیگر وحدت رویه داشت و متفق القول موضوعی را پیگیری کرد.

*احیای کارخانه های متضرر

در ادامه مسعود فلاطونی دبیر انجمن لنت ترمز و کلاچ گفت: مهمترین خواسته ما از دولت جدید اصلاح دیدگاه صنعتگران و سرمایه گذاران صنعتی است.

وی افزود: در سال های گذشته برخی کارخانه ها از عدم وجود نقدینگی مناسب و همراهی نکردن سیستم بانکی متضرر و تعطیل شدند افزود: دولت جدید باید به احیای مجدد این کارخانه ها بپردازد و آنها را بازپروری کرد.

*جایگاه کارآفرینان در اقتصاد مشخص شود

همچنین در این نشست حسین اکبری عضو شورای مرکزی کنفدراسیون ایران با اشاره به جایگاه کارآفرینی در اقتصاد عنوان کرد: در اسناد بالادستی کشور جایگاه مشخصی برای کارآفرینان در نظر گرفته نشده است، در حالی که باید حمایت های بیشتری از کارآفرینان کشور صورت گیرد.

وی گفت: تا زمانی که جایگاه کارآفرین در جامعه مشخص نشود نمی توان در حوزه صنعت موفق عمل کرد.

*ثبات قوانین نیاز امروز بخش صنعت

در ادامه اردشیر دادرس عضو انجمن صنفی و مالیاتی کشور گفت: ثبات قوانین و تعرفه ها نیاز امروز بخش صنعت است.

وی با بیان اینکه تشکل ها به عنوان وزرای بخش خصوصی در سند چشم انداز و برنامه دولت و مجلس باید حضور داشته باشد افزود: گفتگوی هوشمندانه دولت با تشکل ها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: ما نیاز به هماهنگی بین صنعت و دانشگاه داریم و باید به ایجاد پارک های علمی و فناوری بیش از پیش توجه شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago