اخبار نساجی

نمایشگاه ایرانتکس:بازتاب توانمندی‌های صنعت نساجی و نیاز به برنامه‌ریزی بهتر (ویدیو)

گفتگو با آقای سید شجاع الدین امامی رئوف

نمایشگاه ایرانتکس خوشبختانه همت مجری، شرکت نوین، و نظارت انجمن صنایع نساجی ایران، برای سی امین دوره متوالی برگزار می‌شود. این نمایشگاه یکی از رویدادهای با سابقه‌ای است که در مرکز بین‌المللی نمایشگاه‌های تهران برگزار می‌گردد. امسال نیز همانند سال‌های گذشته با استقبال خوب غرفه‌گذاران و بازدیدکنندگان تخصصی روبه‌رو بوده است.

البته ما انتقاداتی به سازمان توسعه تجارت در زمینه برنامه‌ریزی تقویم نمایشگاهی، ساعت بازدید و فضای نمایشگاهی اختصاص داده شده برای صنعت نساجی داریم. با این حال، تمام تلاش خود را به کار برده‌ایم تا از همین پتانسیل موجود بهره ببریم و بخشی از توانمندی‌های صنعت نساجی کشور را به نمایش بگذاریم. به نظر ما، اگر سازمان در برنامه‌ریزی‌های نمایشگاهی، بخش خصوصی را جدی‌تر درگیر کند، می‌توانیم نمایشگاه‌های بزرگ‌تر و قدرتمندتری را برگزار کنیم و پتانسیل‌های بیشتری از صنعت نساجی کشور به نمایش گذاشته شود.

نمایشگاه‌های نساجی، پوشاک و فرش ماشینی و کفپوش، سه رویداد مهم هستند که در حوزه زنجیره صنعت نساجی برگزار می‌شوند. سال گذشته نمایشگاه‌های نساجی و پوشاک به‌طور همزمان برگزار شدند و با استقبال خوب فعالان این صنعت مواجه شدند.

متأسفانه امسال با وجود پیگیری‌های متعدد انجمن صنایع نساجی ایران، سایر انجمن‌ها و اتحادیه‌های پوشاک و دفتر صنایع منسوجات، موفق به برگزاری همزمان این نمایشگاه‌ها نشدیم. با این وجود، برگزاری نمایشگاه همزمان با نمایشگاه صنعت چرم و کفش و استقبال خوبی که از آن شده است، جای خوشبینی دارد. امیدواریم با تغییر دولت و مدیریت سازمان، سال آینده برنامه‌ریزی بهتری برای تقویم نمایشگاهی داشته باشیم.

مخاطبان شما، به ویژه کسانی که در صنعت فرش و کفپوش فعالیت می‌کنند، با مشکلات مشابهی روبه‌رو هستند. زمان برگزاری نمایشگاه چندین مرتبه تغییر کرد و در نهایت قرار است اواخر مهرماه، نمایشگاه فرش و کفپوش همراه با نمایشگاه پوشاک برگزار شود.

یکی از چالش‌های اصلی امروز صنعت کشور، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مکرر و گاه متناقضی است که متأسفانه بدون مشورت با بخش خصوصی تدوین می‌شوند.

خواسته اصلی ما از دولت، اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار است. در ماده ۲ این قانون تصریح شده که باید نظر تشکل‌ها و انجمن‌های بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌های دولتی اخذ شود. مواد ۲۴ و ۳۰ این قانون نیز فضای مناسبی برای مشارکت بخش خصوصی فراهم کرده است.

انجمن صنایع نساجی ایران در حال پیگیری اجرای این قانون است، خصوصاً در مورد تغییرات مدیریتی در وزارت صمت، که به‌طور مستقیم بر صنعت نساجی تأثیر می‌گذارد.

ما مکاتبات متعددی انجام داده‌ایم و اصرار داریم که هرگونه تغییری که در ارتباط با صنایع و بخش خصوصی رخ می‌دهد، با مشورت بخش خصوصی باشد. قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، دولت را مکلف کرده است تا در تصمیم‌گیری‌های خود از مشورت و نظر بخش خصوصی بهره ببرد، به ویژه در موضوعات مهمی مانند تغییر مدیریت‌ها.

الهام حبیبی

Recent Posts

نمایشگاه‌های نساجی: فرصتی برای عبور از رکود و توسعه صادرات (ویدیو)

در نمایشگاه‌های نساجی سال‌های اخیر همواره در نمایشگاه‌های مختلف حضور داشتیم و امسال نیز با…

3 ساعت ago

مصاحبه با آقای مهندس رضا معتمدی مدیر عامل گروه مهندسی و بازرگانی معتمد تکس

لطفا مختصری از تاریخچه گروه معتمد تکس و همچنین فعالیت هایی که تا الان در…

22 ساعت ago

چالش‌ها و دستاوردهای ما در نخستین حضور نمایشگاهی (ویدیو)

چالش‌های اصلی ما در زمینه تولید مواد کمکی رنگرزی، تکمیل و چاپ، مشکلاتی است که…

23 ساعت ago

نمایشگاه‌های صنعتی: ضرورت اصلاحات بـرای حمایت از تولیدکنندگان کوچک (ویدیو)

نمایشگاه‌های صنعتی همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای تجاری و صنعتی در کشور شناخته…

24 ساعت ago

تحولی شگرف در صنعت فرش با واقعیت افزوده!

فروشندگان گرامی، آیا با این چالش‌ها مواجه هستید؟ • مرجوعی بالا در فروش اینترنتی •…

2 روز ago

کمپرسورهای دبل استیج تـوسط شرکت فرافن هـوا (ویدیو)

کمپرسور نقش حیاتی در تأمین انرژی و هوای فشرده مورد نیاز صنایع مختلف ایفا می‌کنند.…

2 روز ago