Categories: اخبار نساجی

نماینده اردکان در دیدار با وزیر صنایع بر ایجاد دهکده نساجی استان یزد تاکید کرد

سپردن ساختار مدیریتی پروژه به بخش خصوصی توانمند و متعهد می‌تواند بخشی از مشکلات موجود را مرتفع نماید.

یزد-خبرگزاری ایلنا: موانع و مشکلات صنایع شهرستان اردکان در دیدار نماینده مردم اردکان و وزیر صنایع مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.
به گزارش ایلنا، در این دیدار که جهت بررسی چگونگی پیشرفت پروژه‌های در حال اجرا و مرتفع نمودن تنگناهای حوزه صنعت و معدن این شهرستان برگزار گردید، طرفین درخصوص حل مشکلات صنایع اردکان که بعضا دارای ابعاد ملی نیز می‌باشند بحث و تبادل نظر نمودند.
در این دیدار نماینده مردم اردکان کمبود آب را مشکل عمده ای برای ایجاد و توسعه واحدهای صنعتی این شهرستان برشمرد و با اشاره به ملاقات اخیر خود با وزیر نیرو و قول مساعد “مهندس نامجو” برای تامین آب صنایع اردکان، از وزیر صنایع نیز درخواست نمود تا وی نیز در این‌خصوص پیگیری‌های لازم را مبذول دارد.
محمدرضا تابش با تشریح وضعیت صنعتی شهرستان و پروژه‌های مختلفی که در حال ساخت یا آماده بهر‌ه‌برداری هستند، از عدم پیشرفت مورد انتظار پروژه الکترود گرافیتی این شهرستان علی رغم تاکیدات وزیر و تامین اعتبار ارزی و ریالی مناسب ابراز ناراحتی کرد و افزود: سپردن ساختار مدیریتی پروژه به بخش خصوصی توانمند و متعهد می‌تواند بخشی از مشکلات موجود را مرتفع نماید.
وی ایجاد نیروگاه ۸۰۰ مگاواتی را مورد تاکید مجدد قرار داد و درخصوص تامین تسهیلات ارزی و ریالی مورد نیاز واحدهای صنعتی اردکان جهت تکمیل یا اجرای پروژه های توسعه‌ای، موردی توضیحاتی را ارائه و حل مشکلات آنان را خواستار شد.

نایب رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی با اشاره به اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها خواستار اعمال بسته‌های حمایتی وزارت صنایع برای کلیه واحدهای صنعتی مستقر در شهرستان اردکان شد و در عین حال بر اصلاح روش‌های تولید و ارتقای تکنولوژی‌های مورد استفاده صنایع با محوریت کاهش مصرف انرژی تاکید نمود.
تابش با اشاره به تمرکز تولید حلواارده در اردکان و در جهت ارتقای کیفیت تولید و فراهم کردن زمینه‌های صادرات آن، همچنین وجود بیش از ۱۱۰۰ واحد نساجی در سطح استان و رتبه ممتاز در تولید محصولات نساجی استان یزد در سطح کشور، خواستار راه اندازی “خوشه صنعتی حلوا ارده اردکان” و ایجاد “دهکده نساجی استان یزد” شد.
وزیر صنایع نیز با تشکر از پیگیری‌های مستمر و موثر نماینده اردکان درخصوص استقرار صنایع و رفع مشکلات فراروی آنها و حمایت‌هایی که وی در مجلس از صنایع و معادن کشور معمول می‌دارد، در ارتباط با حل مسائل و مشکلات مطروحه با صدور دستور به معاونین ذی‌ربط، قول پیگیری داد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

شرکت آراز: معرفی محصولات هوشمند مانیتورینگ و کنترل کیفیت در صنعت بافندگی (ویدیو)

شرکت آراز علاوه بر فعالیت در حوزه ماشین‌های گردبافی، محصولات مانیتورینگ پیشرفته‌ای برای کنترل و…

20 ساعت ago

جامعه پژوهشی و رشته فرش: بررسی کیفیت و راهکارهای بهبود

وضعیت کنونی و چشم‌انداز فارغ‌التحصیلان رشته‌های صنایع دستی و فرش در ایران جامعه کنونی شاهد…

4 روز ago

نمایشگاه نساجی: فرصتی برای بهبود فروش و چالـش‌های واردات بی‌رویه (ویدیو)

نمایشگاه‌ نساجی همواره فرصتی بی‌نظیر برای ارائه محصولات جدید و ایجاد تعاملات سازنده میان تولیدکنندگان…

5 روز ago

حوله‌های مسافرتی: سبکی و کارایی در سفرهای شما

حوله‌های مسافرتی به عنوان یکی از لوازم ضروری سفر، نقش مهمی در افزایش راحتی و…

5 روز ago

درخواست دقت و ریزبینی در انتخاب مسئول حوزه صنایع دستی و فرش

سخنی کوتاه با رئیس جمهور؛ ضمن تبریک به رئیس جمهور جدید جناب آقای دکتر پزشکیان،…

5 روز ago

مزایای استفاده از حوله‌های ارگانیک و بامبو: حفظ سلامتی و محیط زیست

چرا باید از حوله‌های ارگانیک و بامبو استفاده کنیم؟ استفاده از حوله‌های ارگانیک و بامبو…

6 روز ago