نوغانداری اشتغال بخش غیر فعال جامعه را فراهم می سازد

مدیرعامل شرکت سهامی کرم ابرایشم ایران گفت: پرورش کرم ابریشم علاوه بر ایجاد امکان استفاده از تمامی نیروی فعال، امکان بکارگیری بخش غیر فعال جامعه روستایی از جمله زنان، کودکان و سالخوردگان، که توان انجام کارهای کشاورزی را ندارند، فراهم می سازد.
فرزام پوررمضان در گفتگو با خبرنگار مهر به ویژگیهای اقتصادی نوغانداری و صنایع ابریشم اشاره کرد و افزود: سرمایه گذاری در این رشته در مقایسه با پاره ای از فعالیتهای تولیدی کمتر بوده و زمان بازگشت سرمایه از برخی رشته های دیگر سریعتر است و دیگر اینکه کشت و کار توت در غالب خاکها و کیفیات مختلف توپوگرافی و شرایط متفاوت فنی امکان پذیر بوده و بخصوص در موقعیت جغرافیایی کشور در بیشتر نقاط مملکت قابل اجرا است.
وی عنوان کرد: با یکبار ایجاد توتستان امکان بهره برداری طی ۱۵-۲۰ سال بعد فراهم خواهد شد و هزینه های نگهداری سالانه نیز چندان قابل ملاحظه نخواهد بود و این فعالیت امکانات تامین مواد اولیه برخی از صنایع قالی بافی، پزشکی و نظامی را فراهم می کند.

مدیرعامل شرکت سهامی کرم ابرایشم ایران گفت: این فعالیت می تواند به عنوان منبع درآمد ارزی کشور از طریق تولید مواد خام، نخ ابریشم قالی بافی، تولید پارچه و سایر فرآورده های ابریشمی مورد توجه قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد: نوغانداری حرفه ای است کارگر طلب و اشتغالزا که به صورت شغل فرعی نیز می تواند در مجاورت مشاغل اصلی روستای مورد توجه قرار گیرد.
پوررمضان ادامه داد: با فراهم ساختن منبع درآمد اضافی برای روستائیان می توان به عنوان وسیله ای برای جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرها و همچنین این فعالیت بواسطه تامین درآمد مستمر می تواند در توسعه و بهبود وضع زندگی جوامع روستایی مؤثر باشد.
مدیرعامل شرکت سهامی کرم ابرایشم ایران تاکید کرد: پرورش کرم ابریشم در خانوارهای دهقانی کم زمین ترویج تا اوقات فراغت افراد خانوار کشاورز صرف پرورش کرم ابریشم شده و از این راه به درآمد آنان اضافه شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه فرش قازی آنتپ ۲۰۲۴: رویدادی موفق با چشم‌اندازهای امیدوارکننده برای آینده

گروه نمایشگاهی TÜYAP با همکاری اتاق بازرگانی قازی انتپ، نمایشگاه فرش قازی انتپ 2024 را…

2 روز ago

تمایز محصول استراتژی‌های کلیدی برای موفقیت در بازار رقابتی

تمایز محصول به یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد که یک محصول را جذاب و متفاوت…

3 روز ago

شماره ۸۶ مجله نساجی کهن ویژه نامه تیرماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 86 مجله نساجی کهن نمایشگاه اصفهان:…

3 روز ago

انتخاب هیات رییسه جدید اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران (ویدیو)

انتخاب هیات رییسه و بررسی مسائل مهم صادرات روز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ پنجاهُ…

3 روز ago

ریچارد آرکرایت پیشگام انقلاب صنعتی و پدر سیستم کارخانه‌های مدرن

ریچارد آرک‌رایت: پدر سیستم کارخانه های صنعتی مدرن ریچارد آرکرایت بود. او که یک مرد…

3 روز ago

تفکر طراحی رویکردی برای خلق محصولات کاربرمحور و نوآورانه

تفکر طراحی روش یا رویکردی است که به افراد (مانند مدیران محصول یا طراحان محصول)…

4 روز ago