Categories: اخبار نساجی

نکاتی برای خرید اسپیکر +نکات نگهداری

یک اسپیکر خوب می تواند لذت کار با کامپیوتر و همچنین تماشای فیلم و بازی کردن را برای شما دوچندان کند. برای اینکه انتخاب خوبی داشته باشید باید نکات متفاوتی را در نظر بگیرید.

به گزارش زلال نیوز، اسپیکر یکی از بخش های مهم در سیستم کامپیوتری است که نبود آن شاید ایجاد مشکل نکند اما انجام بسیاری از کارها را میسر نخواهد کرد. برای انتخاب بهترین اسپیکر باید به نکات مختلف با توجه به نیازتان دقت کنید:

نکاتی در مورد خرید

*در هنگام خرید اسپیکر باید  قدرت RMS اسپیکر را به عنوان یک میزان فنی درست، برای بیان قدرت مداوم اسپیکر در نظر بگیرید. برای سیستم های اسپیکر با صدای فراگیر، یک قدرت RMS به میزان حداقل ۴۰ وات برای اسپیکر کامپیوتر مناسب است.

*اگر شما از یک اسپیکر ۲/۱ استفاده می کنید که عموماً برای گوش دادن موسیقی استفاده می شود احتیاجی به پایه اسپیکر نخواهید داشت، چون احتمال زیاد، آنها را روی میز کامپیوتر خود قرار می دهید.

*اگر  یک اسپیکر ۴/۱ یا ۵/۱ استفاده کنید، باید از قرار گرفتن اسپیکرها در جای مناسب و تعداد کافی پایه اطمینان حاصل کنید. این موضوع، زمانی مفید واقع می شود که بخواهید اسپیکرها را پشت سرتان روی یک دیوار یا حتی روی پایه ای، همسطح گوشهایتان برای شبیه سازی صدای فراگیر با کیفیت مناسب قرار دهید.

*اگر شما یک اسپیکر استریو ۲/۱ دارید، تنها چیزی که احتیاج دارید کانالهای چپ و راست آنالوگ است. اما برای اسپیکرهای با سیستم صدای فراگیر چهار نقطه ای باید به دنبال چهار کانال جداگانه ورودی صدا برای سیستم اسپیکر خود باشید.

*اسپیکرها با یک کنترل صدای مرکزی به شما این امکان را می دهد که صدای اسپیکرها را بدون زحمت جابجا شدن از یک مکان تغییر دهید مثلاً همه کنترل های صدا روی sub woofer قرار داشته باشند که معمولاً این گونه است.

*در هنگام خرید حتما از فروشنده درحواست کنید تا خروجی های اسپیکر را در مقابل شما چک کند. گاهی اوقات در حمل و نقل ها ضرباتی به این بخش وارد می شود که باعث پیدا شدن قعطی در آن شود.

نکاتی در مورد نگه داری

*اولین نکته در مورد اسپیکرهای چند تکه این است که بخش اصلی را روی زمین قرار ندهید. این بخش که منطقه کنترل تمام اتفاقات اسپیکر است اگر دچار آسیب شود دیگر کل اسپیکر از بین خواهد رفت.

*سیم های رابط بین کامپیوتر و همچنین اسپیکر را در محل هایی که برخورد پا زیاد است و یا روی زمین نکشید. این باعث می شود تا سیم های رابط دچار قعطی شوند و صدای درستی را به شما نرسانند.

*روی برخی از اسپیکرها با پارچه های نرمی پوشیده شده است. از وارد کردن فشار به آن ها و همچنین زدن جسم تیز به آن ها خودداری کنید چرا که با از بین رفتن این پوشش گرد و غبار به هسته مرکزی اسپیکر می رسد و آن را دچار مشکل خواهد کرد.

*هیچگاه اجسام سنگین را روی بخش اصلی اسپیکرتان قرار ندهید. این کار شما فشار اضافی را به اسپیکر وارد می کند و هم در کیفیت صدا و هم در طول عمر دستگاهتان تاثیر خواهد داشت.

*برخی از افراد ممکن است اسپیکرها را بر روی میزشان قرار دهند از همین رو این افراد باید مواظب باشند تا آب و یا مایعی روی بخش های مختلف اسپیکر نریزد که این کار سریعا باعث سوختگی اسپیکرها می شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago