اخبار نساجی

بیکاران لیسانس در کشور ۱۰ برابر زیردیپلم‌ها

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعداد بیکاران لیسانس در کشور ۱۰ برابر زیر دیپلم‌ها است.

به گزارش بی باک به نقل از ایسنا، دکتر عبدالرضا شیخ‌الاسلامی در جلسه شواری اداری سبزوار اظهار کرد: اگر بخواهیم معضل اشتغال را حل کنیم باید از حوزه فرهنگی به آن بپردازیم؛ به یک بازنگری و نگاه جدید در حوزه فرهنگ اشتغال و کار نیاز داریم.

وی با بیان اینکه افراد در جامعه ما تا زمانی که دیپلم و زیر دیپلم هستند حاضرند هر کاری را انجام بدهند اما پس از گرفتن لیسانس فقط حاضر به انجام کار پشت میزی هستند، اضافه کرد: مگر کشور ما چند فرصت شغلی اینگونه‌ای دارد؟

او با اعلام اینکه کار ارزش و بیکاری عار و ننگ است، اظهار کرد: این معنا باید به جوانان منتقل شود که جنس این کار فرهنگی است.

شیخ‌الاسلامی از اینکه لیسانس ما در کشور خودمان حاضر نیست در رستوران کار کند اما در کشورهای دیگر حاضر به کار رده پایین‌تری می‌شود، ابراز تاسف کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با تاکید بر اینکه هزار و یک مولفه در امر بیکاری موثر است، بیان کرد: وقتی مرز ما کنترل نشود و قاچاقچی کالا فعال شود به طور قطع و یقین تولید داخلی ضرر می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه یادآور شد: اگر ۷۵ میلیون نفر جمعیت ایرانی از کالاهای داخلی استفاده کنند، پیشرفت حاصل می‌شود؛ اگر کالاهای داخلی هم گرانتر بود باید برای اعتلای کشور هزینه کنیم.

وی به نامگذاری سه سال اخیر توسط مقام معظم رهبری تحت عناوین “همت مضاعف و کار مضاعف”، “جهاد اقتصادی” و “تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ” پرداخت و افزود: این نامگذاری‌ها همانند قطعات پازل برای رشد اقتصادی انجام شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه اگر مقام معظم رهبری بر مجموعه اشتغال کشور به عنوان اتاق جنگ و تلاش شبانه‌روزی تاکید دارند، به دلیل جنگ تمام عیار در حوزه اقتصادی علیه کشورمان است. شورای اداری شهرستان اتاق جنگ در عرصه اشتغالزایی، کار مضاعف، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و نظایر آن است.

او جهاد مقدس امروز در کشورمان را تلاش و فعالیت در میدان اقتصادی دانست و اظهار کرد: تمام تلاش استکبار جهت گرفتن جلو رشد اقتصادی کشور است.

شیخ‌الاسلامی با اشاره به اینکه محور فعالیت‌ها اشتغال‌زایی شده است، تصریح کرد: سهم ادارات در این خصوص تعیین شده و مدیرانی که قادر به انجام تعهد خود نشدند، اخراج شدند.

وی بر عزم ملی در این راستا تاکید کرد و گفت: در این جنگ اقتصادی علیه کشورمان صدمه دیدگان آن معتادان و بیکاران هستند.

وی از اینکه در موضوعات اقتصادی همیشه صحبت از وام و موارد اینگونه است، انتقاد و بیان کرد: متاسفانه تشویق تنبل‌ها و تنبیه زرنگ‌ها در این عرصه فرهنگ شده و وام کسانی را قادر به بازپرداخت نبودند را باز هم تمدید می‌کنیم. این امر باید موردی و هوشمندانه انجام شود و کسانی که وام خود را به موقع پرداخت کرده و اشتغال ایجاد کرده‌اند را مورد تشویق قرار بدهیم.

وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی با بیان اینکه صنعت و تولیدی که وابسته به یارانه و تامین ثروتی خارج از چرخه خودش باشد هیچ وقت از بیرون پا نمی‌گیرد، در ادامه به برخی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه اشتغال همچون تشکیل بیش از ۶۰ جلسه شواری عالی اشتغال در کشور طی دو سال اخیر، تهیه و تصویب سند توسعه اشتغال، پیگیری و تصویب مشاغل خانگی و … پرداخت.

شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه معتقدم برای حل هر موضوعی باید به صورت ریشه‌ای از حوزه فرهنگی اقدام کنیم، خاطرنشان کرد: در مساله اشتغال مسوولان فرهنگی و نهادهای فرهنگی به اندازه فعالان اقتصادی و سایر مسوولان، مسوولیت دارند.

وی با عنوان اینکه سرمایه شهر سبزوار مطمئنا موجودی بانک‌های آن نبوده بلکه سرمایه انسانی و فرهنگ آن است، بر حل موضوعات فرهنگی همچون بالا رفتن آمار طلاق، اعتیاد و … تاکید کرد.

او در ابتدا سفرهای استانی رییس جمهوری و هیات دولت به استان‌ها را جزو کارهای بزرگ و آموزنده در تاریخ کشور و همچنین در شیوه مدیریتی جوامع و کشورها عنوان کرد و به الگوگیری ریاست جمهوری‌ها و پادشاهان برخی از کشورها از این اقدام ایران اشاره کرد.

وی با بیان اینکه این سفرها سخت و طاقت‌فرساست، از مزایای این سفرها را از بین رفتن فاصله بین مسوولان و مردم، یکی شدن دولت و ملت، انتقال مسایل و مشکلاتی که از کانال رسمی به مسوولان انعکاس نمی‌یابد، همدردی و چاره اندیشی برای مشکلات مردم و … ذکر کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×