Categories: اخبار نساجی

نیکزاد: بیرون راندن آمریکا، موفقیتی برای دولت و مردم عراق است

 

 

تهران –وزیر راه و شهرسازی گفت : بیرون راندن نیروهای آمریکایی از خاک عراق موفقیت بزرگی برای دولت و مردم این کشور محسوب می شود و اکنون زمینه توسعه و آبادانی عراق فراهم شده است .

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، علی نیکزاد روز سه شنبه در دیدار با ‘ محمد صاحب الدراجی’ وزیر مسکن و آبادانی عراق در محل وزارت راه وشهرسازی اظهار داشت :جمهوری اسلامی ایران طالب عراق امن ،با ثبات و پایدار و پیشرفته است و با همه همسایگان خود نیز روابط دوستانه دارد .

وی افزود : اکنون توان مهندسی و فعالیت حرفه ای ۲۳۰ هزار مهندس در ایران در چارچوب قوانین و مقررات جاری امکان رشد ساخت و ساز در قالب طرح مسکن مهر را فراهم ساخته و اکنون پروژه کلان دو میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در بخش شهر و روستا در حال اجرا است.

نیکزاد ،آمادگی شرکتهای فنی ومهندسی جمهوری اسلامی ایران برای ساخت واحد های مسکونی در کوتاه ترین زمان با کیفیت و استاندارد مشخص در عراق را اعلام کرد .

وی با بیان اینکه در زمان حاضر سالانه ۷۸ میلیون تن سیمان در کشورمان تولید می شود ، گفت : شرکتهای ایرانی برای احداث کارخانه تولید سیمان در عراق آمادگی دارند .

وزیر راه وشهرسازی در این نشست تاکید کرد : عزم ایران برای اجرایی ساختن توافق های امضا شده بین دو کشور در زمینه های مختلف جدی است و اکنون بیش از شش هزار انبوه ساز مسکن در ایران قابلیت و توانایی لازم برای ساخت وساز در عراق را دارند.

به گفته وی ، چنانچه با یکدیگر در زمینه نقشه واحد های مسکونی قابل احداث ، قیمت ساخت و مدت زمان اجرا به توافق لازم دست یابیم ،شرکتهای ایرانی به زودی کار خود را آغاز می کنند .

وی از برنامه ریزی برای تولید مصالح ساختمانی توسط بنیاد مسکن ، همکاری برای ایجاد و فعالیت مرکز تحقیقات راه و مسکن وشهرسازی در عراق ، توافق برای قرار داد قطعی احداث خانه های مورد نیاز در این کشور ، معرفی شرکتهای مورد تایید این وزارتخانه برای پروژه های ذیربط و عرضه مصالح ساختمانی به شکل نقد واقساط به عراق ، فعالیت اعضای جامعه مهندسان مشاور ایران در این کشور برای طراحی ونظارت در کنار پروژه ها و تاسیس شرکت مشترک در این حوزه را به عنوان محورهای مورد نظر به همتای عراقی پیشنهاد داد .

هیات عراقی که به سرپرستی وزیر مسکن وآبادانی این کشور از ۲۹ بهمن ماه به ایران آمده است ، تا ششم اسفند در کشورمان حضور خواهند داشت و با مقامهای ذیربط مذاکرات لازم برای جلب همکاری های مورد نیاز به عمل خواهد آورد .

انتظار می رود دو کشور در پایان سفر هیات عراقی تفاهم نامه هایی در زمینه راه و مسکن را امضا کنند .

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

گزارش صنعت نساجی و پوشاک ترکیه

نویسنده: دکترکامران داوری نیکو رایزن بازرگانی ایران در ترکیه آشنایی با صنعت نساجی و پوشاک…

10 ساعت ago

نمایشگاه فرش قازی آنتپ ۲۰۲۴: رویدادی موفق با چشم‌اندازهای امیدوارکننده برای آینده

گروه نمایشگاهی TÜYAP با همکاری اتاق بازرگانی قازی انتپ، نمایشگاه فرش قازی انتپ 2024 را…

5 روز ago

تمایز محصول استراتژی‌های کلیدی برای موفقیت در بازار رقابتی

تمایز محصول به یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد که یک محصول را جذاب و متفاوت…

5 روز ago

شماره ۸۶ مجله نساجی کهن ویژه نامه تیرماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 86 مجله نساجی کهن نمایشگاه اصفهان:…

5 روز ago

انتخاب هیات رییسه جدید اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران (ویدیو)

انتخاب هیات رییسه و بررسی مسائل مهم صادرات روز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ پنجاهُ…

6 روز ago

ریچارد آرکرایت پیشگام انقلاب صنعتی و پدر سیستم کارخانه‌های مدرن

ریچارد آرک‌رایت: پدر سیستم کارخانه های صنعتی مدرن ریچارد آرکرایت بود. او که یک مرد…

6 روز ago