Categories: اخبار نساجی

هدفمندی در حمایت از تولید ناموفق بود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه دولت ابتدا باید مشکلات فاز اول را برطرف کند به‌طوریکه در تمام بخش‌ها رضایتمندی حاصل شود،گفت: تحقق وعده‌های دولت در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور زمینه‌ساز اجرای فاز دوم است.

به گزارش افکارنیوز، فخر الدین حیدری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نامگذاری سال ۹۱ با عنوان “تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی”، اظهار داشت: دولت باید اساسا وعده‌های خود را درباره احیای تولید ملی و داخلی به مرحله اجرایی و عملیاتی برساند.

وی افزود: ارائه تسهیلات و اجرایی کردن قوانینی که مربوط به سرمایه گذاری‌ها در بخش‌های کلان کشور است از جمله مواردی است که دولت وعده کرده آنها را عملیاتی و اجرایی کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی با تاکید بر این موضوع که اگر حمایت از سرمایه‌گذاری در کشور صورت نگیرد، قطعا تولیدی نخواهیم داشت، گفت: تولیداتی که در داخل نیز وجود دارند، قطعا اگر کنترل نشده و به سطح کیفی مناسب برای رقابت با کالاهای مشابه خارجی نرسند از بین خواهند رفت.

وی افزود: تنها در صورتی تولید ملی حمایت می‌شوند که دولت در تامین مواد اولیه، ارز دولتی و مواردی که موجب کاهش هزینه تمام شده یک کالا می‌شود، تلاش کند.

حیدری در پاسخ به این سؤال که اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تا چه حد تولید کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد، پاسخ داد: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در حال حاضر به نفع تولید کشور نیست؛ چراکه در رابطه با فاز اول در بخش تولید موفق عمل نکرده‌ایم و آن تعهدات مربوط به بخش تولید عمل نشد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اصرار دولت مبنی بر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، خاطرنشان کرد: دولت برای اجرای فاز دوم اصرار نکند بلکه کارشناسی مجددی در این خصوص انجام دهد و راهکارهایی که بتواند مردم را از لحاظ اقتصادی حمایت کند، ارائه دهد؛ چراکه هم اکنون تحت تاثیر برخی تحریم‌ها دولت می‌بایست به تبعات اجرای آن و جلوگیری از صدمات ناشی از آن نیز بپردازد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه چه زمانی را برای اجرای فاز دوم مناسب می‌دانید، تصریح کرد: دولت ابتدا باید مشکلاتی که در فاز اول وجود دارد را بر طرف کند به طوریکه در تمام بخش‌ها رضایتمندی حاصل شود؛ ثانیاً در صورت تحقق وعده‌های داده شده در آزادسازی قیمت‌ها و دیگر موارد، برای فاز دوم هدفمندی آماده خواهیم شد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago