Categories: اخبار نساجی

هدف از ایجاد شبکه ملی مهارت توسعه آموزش های مجازی است

 

تهران – معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در مراسم مبادله تفاهم نامه ایجاد شبکه ملی مهارت ،هدف از ایجاد این شبکه را توسعه آموزش های مجازی و غیر حضوری در کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ‘ کورش پرند ‘ روز سه شنبه در مراسم مبادله این تفاهم نامه که در محل سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار شد ، افزود: با ایجاد شبکه ملی مهارت ، سه مجموعه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ، دانشگاه جامع علمی و کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه ای به یکدیگر متصل می شوند .

وی با بیان اینکه در مرحله بعدی ، شبکه ملی مهارت به شبکه مدارس کشور متصل خواهد شد، گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ۷۰۰ مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه ای و ۱۸ هزار آموزشگاه آزاد را تحت نظارت دارد. دانشگاه جامع علمی و کاربردی نیز ۸۸۰ مرکز در سراسر کشور دارد که ۴۵۰ هزار دانشجو در این مراکز مشغول تحصیل هستند .

وی تعداد مراکز دانشگاه فنی و حرفه ای را ۱۵۰ مرکز عنوان کرد و گفت: با ایجاد شبکه ملی مهارت تمام مراکز این سه مجموعه به یکدیگر وصل می شوند .

معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایران متولی آموزش های مجازی جهان اسلام است و هم اکنون سازمان آموزش فنی و حرفه ای در حال تهیه و تولید محتوی برای آموزش غیر حضوری برای کشورهای جهان اسلام است .

پرند ،ایجاد شبکه ملی مهارت را شامل چهار مرحله دانست و اظهار داشت : در مرحله اول تمام نقاط و مراکز سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به یکدیگر متصل می شوند ، مرحله دوم مختص اتصال مراکز دانشگاه جامع علمی و کاربردی است ، در مرحله سوم نیز اتصال مراکز دانشگاه فنی و حرفه ای دنبال می شود و در مرحله چهارم شاهد اتصال آموزش و پرورش به این شبکه خواهیم بود .

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، گفت: از دو سال پیش تیمی در این سازمان و دانشگاه جامع علمی کاربردی به تدوین نظام جامع مهارت و فناوری پرداخت.

وی افزود: اتفاقات خوبی پس از تدوین نظام جامع مهارت و فناوری افتاده است که یکی از آنها پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد در دانشگاه جامع علمی و کاربردی است .

پرند با تاکید بر ضرورت رواج آموزش های فنی و حرفه ای در کشور گفت: توسعه منابع انسانی در گرو مدرک دانشگاهی نیست و مهمترین عامل تجربه کاری و داشتن مهارت است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

به برگزارکنندگان دموتکس دبی اعتماد داریم و به آینده آن امیدواریم

مصاحبه با آقای سعید منزوی زاده مدیر عامل قالی سلیمان: نمایشگاه دموتکس دبی بعد از…

5 ساعت ago

فرش بهشتی در مسیر گسترش صادرات؛ اینبار دموتکس دبی

مصاحبه با آقای محمد بهشتی مدیرعامل فرش بهشتی: شرکت فرش بهشتی با توجه به اینکه…

11 ساعت ago

با حمایت دموتکس، دبی را به مرکز تجارت فرش ایرانی تبدیل می کنیم

مصاحبه با آقای مرتضی سودایی مدیر عامل قالی زرتشت: قالی زرتشت از سال 2014 حضور…

1 روز ago

استقبال بازدیدکنندگان نمایشگاه دموتکس دبی ما را شگفت زده کرد

محمد جواد کمالیان مدیر عامل شرکت قالیچین: خدمات شرکت قالیچین : زمینه های معرفی محصولات…

1 روز ago

فرش سورنا و استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی فرش

مصاحبه با آقای رضا محمودیان مدیر شرکت فرش سورنا در نمایشگاه دموتکس دبی 2024: فرش…

1 روز ago

موفقیت نمایشگاه دموتکس خاورمیانه: ارزیابی مثبت خانم آذلبار (ویدیو)

خانم آذلبار نماینده شرکت نمایشگاهی دموتکس در ایران نمایشگاه دموتکس خاورمیانه (دموتکس دبی) که در…

3 روز ago