Categories: اخبار نساجی

هشدار آکسفام نسبت به گسترش قحطی در غرب آفریقا

 

موسسه آکسفام هشدار داد برای اینکه قحطی در آفریقای غربی به فاجعه ای انسانی تبدیل نشود باید فورا اقدام کرد.

به گزارش بی باک به نقل از پایگاه اینترنتی بی بی سی موسسه آکسفام اعلام کرد وقوع قطحی در غرب آفریقا می تواند بیش از ۱۳ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار دهد .

بر اساس این گزارش این موسسه امداد رسانی بین المللی در ادامه افزود  جامعه بین المللی در پاسخ به قحطی سال گذشته در شرق آفریقا بیش از حد تاخیر کرد .

موسسه آکسفام برای کمک به بیش از یک میلیون نیازمند در این منطقه درخواست کمک فوری معادل ۳۶ میلیون دلاری کرده است . آوارگانی که از جنگ در مالی شمالی فرار کرده اند کار را دشوارتر کرده اند .

آکسفام در ادامه این گزارش اعلام کرد  نرخ سوء تغذیه در چاد ، بورکینافاسو ، مالی ، موریتانی ، نیجر و سنگال شمالی بین ۱۰  تا ۱۵ درصد است و در برخی نواحی به بیش از حد بحرانی ۱۵  درصد رسیده است . این موسسه افزود بیش از یک میلیون کودک در منطقه ساحل در خطر سوء تغذیه هستند .

آکسفام اعلام کرد  در برخی مناطق کشور چاد برخی روستاییان به خراب کردن لانه مورچه ها پرداخته اند تا دانه هایی را که مورچه ها ذخیره کرده اند برای خوردن خود و خانواده شان جمع کنند . این سازمان امداد عامل این بحران را قحطی ، قیمت فزاینده مواد غذایی ، فقر شدید و درگیری های منطقه ای ارزیابی کرده است .

ممدو بیتیه مدیر منطقه آفریقای غربی آکسفام تاکید کرد  میلیون ها نفر در آستانه یک بحران جدی قرار دارند . وی تصریح کرد اگر زودتر اقدام نشود قحطی به یک فاجعه انسانی در غرب آفریقا تبدیل خواهد شد . دنیا نباید بگذارد چنین اتفاقی رخ دهد . باید با عملیات امداد جدی از مرگ ده ها هزار نفر به دلیل بی اعتنایی جامعه جهانی جلوگیری شود .

وی افزود سال گذشته شاهد بودیم که چطور شرایط در شرق آفریقا به سرعت از کنترل خارج شد و چگونه سازمان های امداد رسانی نتوانستند به موقع عمل کنند . اگر همین الان دست به کار شویم می توانیم از تلفات هزاران نفر جلوگیری کنیم .

درگیری های اخیر بین ارتش شمال مالی باعث فرار بیش از ۱۰۰  هزار نفر از خانه و کاشانه شان شده و نیمی از این عده به نیجر و نیم دیگر به کشورهایی فرار کرده اند . در ماه ژانویه موسسات آکسفام و کودکان را نجات بدهید اعلام کردند سال گذشته هزاران نفر در شرق آفریقا جان خود را بیهوده از دست دادند .

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه ITMA ASIA + CITME 2024: جلوه ای از تکنولوژی و نوآوری

نمایشگاه (ITMA ASIA + CITME) یکی از بزرگترین و معتبرترین نمایشگاه های صنعت نساجی در…

12 ساعت ago

شماره ۸۵ مجله نساجی کهن ویژه نامه خردادماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 85 مجله نساجی کهن مروری جامع…

3 روز ago

عوامل مؤثر بر رضایت‌مندی کارکنان از محیط کار

مهندس محمداسماعیل شریف‌خانی مقدمه: رضایت‌مندی کارکنان از محیط کار یکی از مهم‌ترین عواملی است که…

5 روز ago

شانزدهمین دوره نمایشگاه ماشین آلات و صنایع وابسته اصفهان

نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی اصفهان با نام SITEX 2024 از 14 تا 17 تیرماه…

6 روز ago

صادرات ۷۹۵ ملیون دلاری محصولات صنایع نساجی در سال گذشته

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صنعت، معدن و تجارت به صادرات ۳۸۶ هزار…

6 روز ago

سطح نمایشگاه ماشین آلات نساجی استانبول بسیار بالا بود.

شرکت ندتکس نزدیک به دو دهه در صنعت نساجی ایران مشغول فعالیت است و در…

6 روز ago