Categories: اخبار نساجی

هفته نامه آلمانی زبان اشپیگل: خیل کاسب‌کاران غربی راهی تهران شده اند

 

    هفته نامه آلمانی زبان اشپیگل در تازه ترین شماره خود با انتشار گزارشی تحت عنوان پرواز خیل کاسب کاران غربی به تهران برای سهیم شدن در بازار پر سود ایران با پیش بینی برداشته شدن تحریم ها روند رقابت غربیان در این بازار را نوعی شتابزدگی توصیف کرده است.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی تهران, اشپیگل با اشاره به سفر اخیر دانیل برنبک, رییس اتاق بازرگانی آلمان و ایران به تهران و تلاش کمپانی های بزرگ آلمانی برای فعالیت در بازار سرمایه گذاری ایران زمان کنونی را فرصتی طلایی قرن برای بهره برداری شرکت های آلمانی از پتانسیل های اقتصادی ایران توصیف کرد.

به نوشته این هفته نامه, با وجود اینکه هنوز مشخص نیست مذاکرات هسته ای به کجا خواهد انجامید و آیا گشایشی در تحریم ها صورت خواهد گرفت یا نه،در شرایطی که هنوز تحریم ها مشخصا برداشته نشده خیل کاسب کاران غربی برای عقب نماندن از خان نعمت بازار ایران راهی تهران شده اند.نویسنده اشپیگل با اشاره به اینکه ایران چهارمین منابع سرشار نفت و سومین منابع گازی جهان را دارا است بازار ایران را برای سرمایه گذاران غربی بسیار جذاب دانسته و تصریح می کند همه این جذابیت ها برای غربی ها ارزش ریسک پذیری بالایی دارد.

به نوشته اشپیگل سرمایه گذاران ایتالیایی و در راس آن ها غول نفتی این کشور , انی, در سفر به تهران پیشتاز بوده اند و دانیل برنبک هم تلاش می کند راه را برای کمپانی های آلمانی هموار کنند و در این میان فرانسوی ها هم آرام ننشسته و برای حضور در بازار سودآور ایران به تکاپو افتاده اند از جمله کمپانی پژو امیدوار است قرارداد چند میلیون دلاری برای تولید قطعات پژو در ایران با همکاری ایران خودرو را تمدید کند.

اشپیگل از قول برنبک می نویسد: غول های انرژی امریکایی چدرون و اگزون موبایل همچنین دیگر شرکت های امریکایی امیدوارند با بوجود آمدن شرایط جدید در روابط ایران و غرب سهم خوبی از بازار سرمایه گذاری ایران نصیب برند. رییس اتاق مشترک آلمان و ایران این شرکت های آمریکایی را مسوول بازسازی و بهسازی تاسیسات کهنه پالایش و استخراج نفت در ایران و همچنین توسعه میدان ها جدید نفت و گاز در بازار چند میلیارد دلاری ایران دانست.

نویسنده گزارش اشپیگل در پایان با اشاره به مواضع تشکیلات اوباما و اختلافاتش با کنگره تحت تسلط جمهوری خواهان همچنین دموکرات های مخالف اوباما روند لغو تحریم ها را دشوار دانسته و خوشبینی کاسب کاران غربی برای سود بردن از بازار ایران را تردید آمیز دانست.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

فرصت درخشش تولیدات ایرانی در‌ نمایشگاه استانبول در غیاب چینی‌ها (ویدیو)

نمایشگاه منسوجات خانگی استانبول (Hometex istanbul ) از امروز (۲۱ می ۲۰۲۴) کار خود را…

19 ساعت ago

از هنر تا صنعت، اسپیروگراف و مکانیزم تراورس

قاسم حیدری، فوق لیسانس تکنولوژی نساجی وقتی از هنر در صنعت نام برده می شود،…

2 روز ago

موفقیت مخترع ایرانی با ارائه طرح نوآورانه بازیافت منسوجات در جشنواره اختراعات ژنو سوئیس

نمایشگاه بین المللی و تخصصی اختراعات ژنو که از سال 1972 میلادی همه ساله زیر…

2 روز ago

شروع ضعیف نمایشگاه صنایع وابسته فـرش ماشـیـنی کاشـان در سـال اول(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان در سال اول برگزاری خود در سایت نمایشگاهی…

3 روز ago

فواصـل کم بین برگـزاری نـمایشگـاه ها باعث پایین آمدن کیفیت آن ها میشود(ویدیو)

کاشان قطب صنعت نساجی ایران است. شهر کاشان پتانسیل های بسیار زیادی در زمینه صنعت…

3 روز ago

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

1 هفته ago