Categories: اخبار نساجی

همایش بین المللی ترانزیت و توسعه محور شرق در بیرجند بر گزار می شود

بیرجند _ همایش بین المللی خراسان جنوبی، ترانزیت و توسعه محور شرق (چابهار، بیرجند و سرخس) طی روزهای ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت ماه آتی به میزبانی دانشگاه بیرجند بر گزار می شود.

دبیر اجرایی همایش روز چهارشنبه در این خصوص به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این همایش با هدف بررسی راهکارهای توسعه و تقویت کریدور شمال و جنوب ایران برگزار می شود.

دکتر ‘خلیل خلیلی’ افزود: توجه وِیژه کشورهای مشترک المنافع(CIS) به آبهای آزاد جنوب از طریق جمهوری اسلامی ایران و اجرایی شدن راه آهن چابهار – بیرجند – سرخس از مهمترین دلایل برگزاری این همایش است.

وی گفت: زیرساختها و برنامه ریزی حمل و نقل زمینی(ریلی، جاده ای)، امنیت و توسعه پایدار، تجارت، بازاریابی و کریدورهای بین المللی کارگزاری، تشکلهای صنفی و خدمات وابسته، سرمایه گذاری، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از جمله محورهای اصلی این همایش هستند.

وی از حمل و نقل هوایی و دریایی، چشم انداز آتی، مدیریت، قوانین و مقررات فناوری، سیستمها، ایمنی، آموزش ترانزیت و استانداردهای وابسته به عنوان دیگر محورهای اصلی همایش نام برد.

دبیر اجرایی همایش بین المللی خراسان جنوبی، ترانزیت و توسعه محور شرق افزود: تاثیر توسعه بخشهای مختلف اقتصادی خراسان جنوبی بر توسعه محور شرق، ابعاد ملی و بین المللی توسعه خراسان جنوبی در فعالسازی محور ترانزیتی شرق، تنگناها و چالشهای فراروی ایفا نقش خراسان جنوبی در توسعه ترانزیت محور شرق و مشارکت بخش خصوصی در توسعه این استان نیز بخشی از محورهای فرعی همایش هستند.

وی بررسی نقش زیرساختهای خراسان جنوبی در توسعه سرمایه گذاری در شرق کشور، بررسی آینده تجارت و صادرات در شرق کشور، نقش متقابل استانهای واقع در محور شرق در توسعه تجارت خارجی و وضعیت سرمایه گذاری و زیرساختهای مورد نیاز محور شرق در افق ۱۴۰۴ را از دیگر محورهای فرعی همایش برشمرد.

او ادامه داد: در این همایش وزیران راه و ارتباطات ۱۸ کشور حوزه خلیج فارس، کشورهای مستقل مشترک المنافع( CIS یا اتحادیه همسود)، همسایگان جمهوری اسلامی و سفیران ۴۰ کشور دارای تعاملات گسترده با ایران حضور خواهند داشت.

وی گفت: همچنین ۸۰ موسسه بین المللی حمل و نقل و مالی و همچنین سفیران جمهوری اسلامی در کشورهای یاد شده از دیگر شرکت کنندگان در این همایش هستند.

استادان، پژوهشگران و سیاستگذاران داخل و خارج کشور در حوزه ترانزیت و بطور اخص محور چابهار – بیرجند – سرخس از دیگر شرکت کنندگانی هستند که وی به آنها اشاره داشت.

دبیر اجرایی همایش بین المللی خراسان جنوبی، ترانزیت و توسعه محور شرق اظهار داشت: از مجموع حدود ۲۰۰ مقاله ارسالی به دبیرخانه همایش ۱۲۰ مقاله مورد پذیرش داوران قرار گرفته که به صورت شفاهی و پوستر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه همایش را استانداری خراسان جنوبی و دانشگاه بیرجند برگزار خواهند کرد افزود: از دیگر برنامه های جنبی همایش برگزاری چهار پنل و سه کارگاه آموزشی علمی تخصصی است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago