Categories: اخبار نساجی

همکاری‌های صنعتی ایران و چین گسترش می‌یابد

 

    در دیدار سفیر جمهوری خلق چین در ایران با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر اهمیت توسعه همکاری‌های صنعتی دو کشور تاکید شد.

به گزارش مهر “یو هونگ یانگ” سفیر جمهوری خلق چین در ایران امروز سه شنبه با شافعی معاون وزیر و رئیس هیئت عامل ایدرو دیدار و گفتگو کرد. یانگ بر اهمیت توسعه همکاری‌های صنعتی ایران و چین تاکید کرد و سفر شافعی به چین را مهم خواند.

سفیر جمهوری خلق چین در این دیدار که در آستانه سفر رئیس هیئت عامل ایدرو به چین انجام شد، ضمن ابراز خرسندی از سفر قریب‌ الوقوع آقای شافعی به چین اظهارداشت: دیدار کاری رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از چین باعث توسعه همکاری های صنعتی میان دو کشور خواهد شد.

یانگ افزود: سفر خوبی را برای دیدار هیئت صنعتی ایران از چین پیش بینی می کنم و در این زمینه هماهنگی لازم را با شرکت های چینی طرف مذاکره با هیئت ایران، انجام خواهم داد.

شافعی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این دیدار ظرفیت های صنعتی ایران و سازمان گسترش را تشریح کرد و گفت: سازمان گسترش نقش مهمی در صنعتی شدن کشور داشته و از بنیانگذاران صنعتی سازی تولید در کشور است.

وی افزود: هم‌ اکنون نیز به عنوان یک سازمان توسعه‌ای، نقش اساسی در توسعه صنعتی کشور دارد. رئیس هیئت عامل ایدرو بیان داشت: ‌سازمان گسترش در حال حاضر ماموریت توسعه صنعت در مناطق محروم و توسعه دانش و نوآوری‌های صنعتی در ایران را به عهده دارد و در زمینه کسب دانش‌های فنی در حوزه صنایع پیشرفته به ویژه بیوتکنولوژی، نانو و فناوری اطلاعات موفقیت‌های ارزشمندی داشته است که از آنها می‌توان در جهت بسط و توسعه و تحکیم روابط ایران و چین بهره گرفت.

شافعی آمادگی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای توسعه همکاری‌های آموزشی، ‌تحقیقاتی، پژوهشی و توسعه روابط صنعتی با چین را اعلام کرد و از سفیر چین خواست زمینه توسعه همکاری های صنعتی ایدرو و شرکت های چینی را فراهم کند.

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از ابتدای هفته آینده در راس یک هیئت صنعتی از مراکز صنعتی، ‌تحقیقاتی و پژوهشی چین که عمدتا طرف مذاکره با شرکت های ایرانی هستند، بازدید خواهد کرد و با مدیران صنعتی چین دیدار و گفتگو می کند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

ترکیه و جهش صادرات فرش به ۱۸۳ کشور

ترکیه طی ۶ ماه به ۱۸۳ کشور و منطقه آزاد فرش صادر کرد؛ آمریکا و…

15 ساعت ago

گزارش صنعت نساجی و پوشاک ترکیه

نویسنده: دکترکامران داوری نیکو رایزن بازرگانی ایران در ترکیه آشنایی با صنعت نساجی و پوشاک…

3 روز ago

نمایشگاه فرش قازی آنتپ ۲۰۲۴: رویدادی موفق با چشم‌اندازهای امیدوارکننده برای آینده

گروه نمایشگاهی TÜYAP با همکاری اتاق بازرگانی قازی انتپ، نمایشگاه فرش قازی انتپ 2024 را…

1 هفته ago

تمایز محصول استراتژی‌های کلیدی برای موفقیت در بازار رقابتی

تمایز محصول به یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد که یک محصول را جذاب و متفاوت…

1 هفته ago

شماره ۸۶ مجله نساجی کهن ویژه نامه تیرماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 86 مجله نساجی کهن نمایشگاه اصفهان:…

1 هفته ago

انتخاب هیات رییسه جدید اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران (ویدیو)

انتخاب هیات رییسه و بررسی مسائل مهم صادرات روز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ پنجاهُ…

1 هفته ago