Categories: اخبار نساجی

هندی‌ها توقیف نفتکش را سیاسی کردند / عدم گزارش مالک کشتی دیانته

 

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه نفتکش هندی با ارایه تضمین مالی می تواند برود، گفت: تاکنون مالک کشتی ایرانی دیانته درخصوص توقیف یکسال و نیمه آن در هند به ما اطلاعی نداده است.

سید علی استیری در گفتگو با مهر در خصوص آخرین وضعیت نفتکش هندی در خلیج فارس، اظهار داشت: آلوده شدن خلیج فارس از سوی نفتکش هندی برای ما محرز است و مستندات آن هم موجود است.

وی افزود: براساس قوانین و مقررات، باید بیمه کشتی نامه ای را به سازمان بنادر و دریانوردی ارسال کند تا کشتی اجازه خروج از آب های ایران را داشته باشد اما به دلایل نامعلومی، طرف هندی تعلل می کند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه مشابه این اتفاق ده ها بار در جهان رخ داده است، گفت: متاسفانه طرف هندی این موضوع را سیاسی کرد و ما بسیار از این امر متعجب هستیم زیرا فقط کافی است که بیمه کشتی، نامه تضمین مالی را براساس عرف بین المللی به ایران ارسال کند.

استیری تصریح کرد: در حال حاضر تمامی ارگان های مرتبط با این موضوع، مشغول جمع آوری اطلاعات در خصوص میزان آلودگی در خلیج فارس هستند که پس از بررسی، اطلاعات و میزان خسارت اعلام می شود که این امر هم پس از آزادسازی کشتی هندی انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان هندی، اجازه ورود مسئول بیمه نفتکش را نمی دهد، بیان کرد: از نظر ما کشتی با ارایه تضمین مالی می تواند برود و ایران دلیل دیگری برای عدم اجازه خروج کشتی ندارد.

معاون امورد دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص کشتی ایرانی دیانته که از یکسال و نیم گذشته در آب های هند توقیف شده است، گفت: بطور معمول وقتی کشتی ایرانی در دیگر کشورها با مشکل مواجه می شود مالک به سازمان بنادر مراجعه می کند تا براساس قوانین بین المللی برای آزادسازی آن عمل شود اما در این مورد، اطلاعی به سازمان داده نشده است.

استیری با بیان اینکه تاکنون از سوی مالک کشتی درخواستی به سازمان ارایه نشده است و ما هم اطلاعی در این خصوص نداشتیم، گفت: موضوع توقیف نفتکش هندی ارتباطی به کشتی ایرانی ندارد و مستندات آلودگی نفتی آن در خلیج فارس موجود است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago