Categories: اخبار نساجی

هویت حرفه‌ای خبرنگاران دستخوش جنجال‌های رسانه‌ای نشود

اداره خبرنگاران اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی درباره برخی اخبار منتشر شده درباره نحوه اهدای هدایای ریاست جمهوری به خبرنگاران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، در این توضیح آمده است: بر خلاف خبرانتشار یافته ، تکمیل اطلاعات و تأیید هویت خبرنگاران در سامانه “سمان” هیچ نیازی به دریافت گواهی عدم سوء پیشینه از نیروی انتظامی و ارائه آن به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد.

لازم به توضیح است طی فراخوانی نیز که در مهرماه ۱۳۹۰ از طریق رسانه ها به کلیه خبرنگاران اعلام گردید شرط دریافت هدیه رئیس جمهور صرفاً ثبت نام در سامانه سمان و درج اطلاعات شناسنامه ای و حرفه ای خبرنگاران و ارسال تصویر حداقل سه اثر از طریق سایت مذکور بوده است. در این فراخوان و نیز فراخوان های بعدی هرگز اشاره ای به ارائه گواهی عدم سوء پیشینه نشده و تا کنون نیز چنین شرطی به خبرنگاران اعلام نشده است.

آنچه در این دوره و سال های گذشته منوط به ارائه گواهی عدم سوء پیشینه بوده، صرفاً صدور پروانه فعالیت حرفه ای است که این امر از دیرباز مسبوق به سابقه می باشد؛ همچنان که صاحبان امتیاز و مدیران مسئول مطبوعات و خبرگزاری های سراسر کشور نیز باید برای دریافت کارت هویت رسانه ای خویش، گواهی عدم سوء پیشینه را مطابق آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات مصوب ۱۳۶۴ ارائه نمایند.

اداره خبرنگاران اداره کل مطبوعات و خبرگزاری داخلی مرجع شناسایی و ارائه فهرست خبرنگاران فعال در عرصه مطبوعات و رسانه ها از جمله برای دریافت هدیه رییس جمهور محترم است. بنابراین بر خلاف آنچه خبرگزاری فارس منتشر کرده است، این معاونت با راه اندازی سایت سمان و اعلام فراخوان نهایت تلاش خود را به کار برد تا از طریق ارتباط مستقیم اینترنتی با خبرنگاران، فهرست جامع و مانعی از فعالان خبری کشور تهیه نماید.

برای دقت بیشتر و کاهش ضریب خطای احتمالی علاوه بر فراخوان اولیه، فراخوان ثبت نام در سامانه سمان طی ۲ مرحله تمدید و ساعت ۲۴ روز جمعه مورخ ۲۲ مهرماه سال ۹۰ به عنوان آخرین مهلت ثبت نام اعلام گردید. پس از پایان مهلت مذکور فهرست کلیه خبرنگارانی که علاوه بر ثبت نام دست کم تصویر سه اثر خود را از طریق سامانه سمان ارسال نموده بودند، در آبان ماه همان سال به معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری ارسال شد. این فهرست اطلاعات شناسنامه ای خبرنگاران واجد شرایط را به همراه شماره حساب سیبای بانک ملی آنان در بر داشت.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

1 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

1 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

1 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

2 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

3 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

3 روز ago