اخبار نساجی

۱۸ بانک متخلف به بانک مرکزی حساب و کتاب پس می‌دهند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

18 بانک متخلف به بانک مرکزی حساب و کتاب پس می‌دهند

یک عضو ناظر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از تلاش بانک مرکزی برای پاسخگویی هجده بانک دولتی و خصوصی جهت ارائه لیست هزینه‌کردهای دلارهای دریافتی از این بانک خبر داد.

عزت‌الله یوسفیان گفت: هجده بانک دولتی و خصوصی بیش از ۴۲ میلیارد دلار از بانک مرکزی برای هزینه در مصارف مشخص شده، دریافت کردند ولی هیچ گزارشی از نحوه هزینه‌کرد دلارهای دریافتی به این بانک ارائه نداده‌اند.

وی اعلام نکردن صورت وضعیت هزینه‌کرد دلارهای دریافتی را مشکوک و تخلف از قانون دانست و تاکید کرد: بالا گرفتن نابسامانی‌های بازار ارز در طول سال گذشته، موجب شد پرداخت بیش از ۴۲ میلیارد دلار از سوی بانک مرکزی به هجده بانک دولتی و خصوصی برای ساماندهی این بازار انجام شود اما تا این لحظه به دلیل عدم همکاری بانک‌های عامل، هیچ گزارشی از لیست دلارهای فروخته شده به بانک مرکزی ارائه نشده است.

این عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: صورت وضعیت دلارهای دریافت شده از سوی بانک‌های عامل برای هزینه در مصارف معین باید به بانک مرکزی ارائه می‌شد ولی تا این لحظه این اتفاق نیفتاده است و برای بانک مرکزی و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مشخص نیست این دلارها صرف چه مصارفی شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تاکید کرد: ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مصمم است دلارهای دریافت شده از بیت‌المال را به بانک مرکزی بازگرداند.

یوسفیان تاکید کرد: هم‌اکنون بانک مرکزی از طریق بازرسان خود در حال بررسی میزان انحراف بانک‌ها از هزینه دلارها در مصارف خارج از تعهد این بانک‌هاست اما در صورت بی‌توجهی بانک‌های متخلف، علاوه بر اعلام نام این بانک‌ها، موضوع برای برخورد جدی و غیرقابل اغماض به شورای عالی انتظامی اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: بانک‌های عامل باید حساب و کتاب پس دهند و توضیح دهند که بیش از ۴۲ میلیارد دلار دریافتی را صرف چه اموری کردند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×