Categories: اخبار نساجی

واقعی شدن قیمت نان تولیدی در استان زنجان

مدیر عامل شرکت غله استان زنجان گفت: پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها قیمت نان در استان زنجان واقعی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنعت ،معدن و تجارت (mimt)و به نقل از خبرگزاری فارس در زنجان پرویز خالقی اظهار داشت: پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها فضای رقابت سالم در بین تولیدکنندگان آرد و نان ایجاد شده است.
وی با اشاره به روند اجرای قانون هدفمندسازی یارانه گندم، آرد و نان در استان اشاره کرد و گفت: برگزاری جلسات متعدد تخصصی و کارشناسی در قبل از اجرای قانون موجب شد که عادلانه‌ترین و منطقی‌ترین قیمت نان در کشور توسط استان زنجان تعیین شود.
مدیر عامل شرکت غله استان زنجان به اثرات اجرای این قانون طی یک ‌سال اخیر نیز اشاره داشت و گفت: پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها با ایجاد رقابت سالم در بین کارخانجات آردسازی و واحدهای نانوایی کیفیت نان استان افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.
وی اضافه کرد: مبارزه با آفات از جمله سن گندم و نوسازی ماشین آلات برداشت گندم از اقدامات کشاورزان زحمتکش و جهاد کشاورزی بوده و خواهد بود و با توجه به خرید تضمینی گندم توسط دولت بر حسب کیفیت محصول، انگیزه لازم در کشاورزان زحمتکش در این زمینه ایجاد شده است.
خالقی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل واقعی شدن قیمت نان این کالا صرفا به میزان مصرف واقعی توسط خانوار خریداری و مصارف دامی نیز خود به خود حذف شده است.
وی تغییر و اصلاح فرآیند پیچیده تهیه آرد خبازی ها ، ایجاد رقابت در تولید آرد با کیفیت‌تر در بین کارخانجات آرد سازی استان، حذف کامل قاچاق آرد را از دیگر اثرات اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها در طول یک سال اخیر عنوان کرد.
مدیر عامل شرکت غله استان زنجان افزود: کاهش ضایعات گندم، آرد و نان، مشتری مداری نانوایان، ایجاد فضای رقابت برای کارخانجات آرد‌سازی برای فروش آرد و ایجاد فضای رقابت برای نانوایان برای تولید نان مردم را برخی دیگر از اثرات اجرای قانون هدفمندسازی یارانه های گندم، آرد و نان است.
وی در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته توسط شرکت غله استان زنجان در راستای ارتقای کیفیت نان تولیدی یادآور شد: آموزش نانوایان یکی از موضوعاتی است که در راستای رسیدن به این هدف صورت می‌گیرد.
خالقی با بیان اینکه در طول یک سال گذشته یک هزار و هفت کارگر نانوایی مورد آموزش قرار گرفته‌اند، ادامه داد: این تعداد برابر با تحقق ۱۲۰ درصدی تعهدات شرکت غله استان زنجان در زمینه آموزش نانوایان در طول یک سال گذشته است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر دوره‌های آموزش مهارت برای کارگران نانوایی به صورت رایگان و با هزینه دولت برگزار می‌شود، یادآور شد: طبق توافقات صورت گرفته بین شرکت غله و اداره کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان کارگران نانوایی باید در دوره‌های آموزشی مذکور شرکت کنند.
وی با اشاره به اینکه نان اهمیت بسیاری در حفظ سلامتی افراد دارد، اضافه کرد: شرکت غله استان زنجان به منظور ارتقای کیفیت این محصول پر ارزش اقدامات متعددی انجام داده و یا در حال انجام است.
مدیر عامل شرکت غله استان زنجان در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات شرکت غله استان زنجان در حوزه آرد و نان یادآور شد: برگزاری جلسه‌های مختلف کارشناسی با حوزه‌های مختلف تاثیر گذار در این حوزه از جمله اقداماتی است که در این زمینه صورت گرفته است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

آیا نمایشگاه دموتکس دبی واقعا موفق بود؟

بهنام قاسمی - سردبیر بعد از حدود یک ماه که از نمایشگاه دموتکس دبی گذشته…

8 ساعت ago

دریافت بلیط رایگان نمایشگاه ITM 2024 به جای پرداخت ۳۵ یورو

به اطلاع علاقه‌مندان به نمایشگاه ITM 2024 می‌رساند که فرصت ویژه‌ای برای دریافت بلیط رایگان…

15 ساعت ago

امضای تفاهم نامه همکاری بین اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و پوشاک روسیه

تفاهمنامه همکاری مشترک فی‌مابین اتحادیه و صادرات نساجی و پوشاک ایران و اتحادیه نساجی و…

3 روز ago

ITCPE: نمایشگاه چاپ دیجیتال در صنعت نساجی

گوانگجو که به دلیل طبیعت زیبا و سرسبز خود به شهر گلها نیز شهرت دارد،…

3 روز ago

فرصت درخشش تولیدات ایرانی در‌ نمایشگاه استانبول در غیاب چینی‌ها (ویدیو)

نمایشگاه منسوجات خانگی استانبول (Hometex istanbul ) از امروز (۲۱ می ۲۰۲۴) کار خود را…

4 روز ago

از هنر تا صنعت، اسپیروگراف و مکانیزم تراورس

قاسم حیدری، فوق لیسانس تکنولوژی نساجی وقتی از هنر در صنعت نام برده می شود،…

6 روز ago