اخبار نساجی

واگذاری۳۷هزار میلیارد ریال سهم دولتی در۱۰ ماه امسال

کارنامه خصوصی سازی اعلام شد؛

کارنامه سازمان خصوصی سازی از ابتدای سال تا پایان دیماه نشان می‌دهد که این سازمان ۳۷ هزار و۴۱۰ میلیارد ریال سهم دولتی را به وکالت از۱۶ شرکت مادر تخصصی واگذار کرده است.

به گزارش ایسنا، کارنامه۱۰ ماهه سازمان خصوصی سازی بیانگر این مطلب است که این سازمان ۳۷ هزار و۴۱۰ میلیارد و ۱۹۲ میلیون ریال سهم ۶۱ شرکت دولتی را به وکالت از سوی ۱۶ شرکت مادر تخصصی از طریق بورس، مزایده، فرابورس و مذاکره به غیردولتی‌ها فروخته است.

بر اساس این گزارش، رتبه اول واگذاری‌های این مدت را شرکت مادر تخصصی توانیر با۱۴ هزار و۹۲۸ میلیارد و ۱۷۵ میلیون ریال، رتبه دوم را شرکت مادر تخصصی وزارت امور اقتصادی و دارایی با ۸ هزار و ۲۸۳ میلیارد و ۱۵ میلیون ریال و رتبه سوم را شرکت مادر تخصصی ملی نفت ایران با ۷ هزار و ۴۲۷ میلیارد و۸۰۹ میلیون ریال در اختیار دارند.

شرکت مادر تخصصی ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم با ۳ هزار و ۸۱۱ میلیارد و ۷۸۱ میلیون ریال، شرکت مادر تخصصی سازمان میراث فرهنگی و توسعه گردشگری ایران با یک هزار و ۲۳ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال، شرکت مادر تخصصی ملی صنایع پتروشیمی با ۸۸۳ میلیارد و ۷۴۹ میلیون ریال و شرکت مادر تخصصی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با۴۳۰ میلیارد و ۶۱۹ میلیون ریال در رتبه های چهارم تا هفتم جدول واگذاری‌های۱۰ ماهه امسال قرار دارند.

در رتبه هشتم این جدول هم شرکت مادر تخصصی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با ۴۲۵ میلیارد و ۵۷ میلیون ریال، رتبه نهم شرکت مادر تخصصی راه آهن جمهوری اسلامی با ۴۴ میلیارد و۳۵۴ میلیون ریال، رتبه دهم شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران با ۴۱ میلیارد و۳۲۱ میلیون ریال و رتبه یازدهم شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با۳۰ میلیارد و۱۱۹ میلیون ریال قرار گرفته‌اند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، همچنین شرکت مادر تخصصی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی با۲۳ میلیارد و۷۷۴ میلیون ریال، شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب با ۹ میلیارد و ۶۱۵ میلیون ریال و شرکت مادر تخصصی هواپیمایی ج.ا.ایران با ۳ میلیارد و ۶۰۸ میلیون ریال در رتبه های بعدی واگذاریهای ۱۰ ماهه سازمان خصوصی سازی جای دارند.

شرکت مادر تخصصی سازمان خصوصی سازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم به ترتیب با ۵۷ میلیون ریال و۴۴ میلیون ریال در رده‌های پانزده و شانزدهم این رده‌بندی دیده می شوند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×