Categories: اخبار نساجی

وحشت سرویس‌ های جاسوسی اسرائیل از مواجهه نظامی با ایران

 

در بحبوحه اخبار ضد و نقیض از توافق اسرائیل و امریکا درخصوص مسائل ایران، سایت روسی rt.com از مخالفت سازمان های جاسوسی اسرائیل برای حمله به ایران پرده برداشت. توماس آر. پیکرینگ گفت: ” موضوع بسیار جالب توجه در خصوص وضعیت اسرائیل این است که به نظر نمی رسد سران سه سرویس اطلاعاتی اسرائیل، هیچ گونه حمله ای به ایران را توصیه کنند؛ حتی برای مخالفت با آن دلایل خوبی دارندکه حمله نظامی، افراد بسیاری را با خطرات و شرایط بغرنج فراوان درگیر می کند”

به گزارش بی باک به نقل از ۵۹۸، در بحبوحه اخبار ضد و نقیض از توافق اسرائیل و امریکا درخصوص مسائل ایران، سایت روسی rt.com از مخالفت سازمان های جاسوسی اسرائیل برای حمله به ایران پرده برداشت. این در حالی است که برخی رسانه های وابسته به دولت امریکا و اسرائیل، از هر طریق ممکن سعی دارند به جامعه جهانی بقبولانند که گفتگوهای دو کشور، سازنده و راهگشا بوده است. در این نوشته کوتاه می خوانیم:

سفیر سابق امریکا در اسرائیل: مخالفت جاسوسان اسرائیل با حمله به ایران!

توماس آر پیکرینگ، سفیر سابق امریکا در اسرائیل می گوید به رغم تلاش و اصرار حکام اسرائیل برای حمله به ایران، سازمان اطلاعات این رژیم حمله نظامی را توصیه نمی کند. او معتقد است بی اعتمادی متقابل بین ایران و ایالات متحده مانع حل و فصل دیپلماتیک مسائل فی مابین است.

توماس آر. پیکرینگ گفت: ” موضوع بسیار جالب توجه در خصوص وضعیت اسرائیل این است که به نظر نمی رسد سران سه سرویس اطلاعاتی اسرائیل، هیچ گونه حمله ای به ایران را توصیه کنند؛ حتی برای مخالفت با آن دلایل خوبی دارند: حمله نظامی، افراد بسیاری را با خطرات و شرایط بغرنج فراوان درگیر می کند، و حتی اگر کاملا جدی انجام شود، دستیابی به اهداف این کار امری حتمی نیست؛ و احتمال دارد در متوقف کردن برنامه هسته ای ایران ناکام باشد.”

اسرائیل اخیراً اعلام کرده بود که درخصوص حمله انفرادی به ایران بدون اجازه امریکا، تصمیم خواهد گرفت. پیکرینگ معتقد است که حمله نظامی، عاقلانه ترین شرط بندی نیست.

او افزود: ”من معتقدم اگر در شرایط کنونی به ایران حمله نظامی شود، یکی از نتاج آن، این خواهد بود که ایرانی ها دلیلی کاملا مشروع خواهند یافت که بگویند ما تمایلی به ساخت بمب نداشتیم، اما حال که مورد حمله قرار گرفته ایم واضح است که مجبوریم سلاح هسته ای داشته باشیم.”

پیکرینگ گفت همانطور که امریکایی ها به ایران اعتماد ندارند، ایرانی ها نیز دلایل خود را برای بدگمان بودن نسبت به امریکا دارند و این مسئله هرگونه احتمال حل و فصل دیپلماتیک بحران جاری را منتفی می کند.

او گفت: ”ایرانی ها نشسته اند و تمام نکات منفی دررابطه با ما [ایالات متحده] را فهرست کرده اند: سرنگونی مصدق، حمایت از شاه، حمایت از عراق در طول جنگ هشت ساله، واژگون کردن هواپیما توسط ناو وینسنس، تحریم ها و … . فکر می کنید ایرانی ها از این موضوعاتی که ذهنشان را احاطه کرده اند چه نتیجه ای می گیرند؟ تصور آنها این است که حتما ما می خواهیم در ایران دست به تغییر رژیم بزنیم.”

به منظور حل این بحران، ایالات متحده باید پیش قدم شده و یک مسیر دیپلماتیک را با ایران باز کند و از این رهگذر به معامله سودمند متقابلی دست یابد.

او گفت: ”ایالات متحده باید کار را با پیشنهادی که ایرانی ها دو ماه پیش ارائه دادند آغاز کنند. ایران گفته بود اگر ما یعنی ۵+۱: روسیه، چین، ایالات متحده، انگلیس و فرانسه و آلمان، سوخت رآکتور را که برای تهیه ایزوتوپ های طبی نیاز دارند به آنها بدهیم، غنی سازی اورانیوم تا ۲۰ درصد را متوقف خواهند کرد. آنها اکنون دیگر ایم سوخت را تمام کرده اند.”

پیکرینگ در پایان گفت: ”پیشنهاداتی که ما ارائه می دهیم باید اینگونه باشند: بیایید چیزی را که ایران بنا به گفته خود برای برنامه هسته ای غیر نظامی می خواهد به او بدهیم اما اجازه دهید داشتن حداکثر میزان بازرسی مؤثر، تمام تلاش خود را بکنیم.”

در این میان، نکته جالب توجه این است که نه تنها دولت امریکا به دلایل فراوان به دنبال حمله نظامی به ایران نیست، بلکه شهروندان امریکایی نیز که از جنگ های پر هزینه و طاقت فرسای خارج از وطن به ستون آمده اند، با این اقدام و درگیری کشورشان در جنگی تازه به شدت مخالف اند. کمیته روابط عمومی اسرائیل موسوم به آیپک که اصلی ترین عامل فشار بر دولت امریکا برای قبول حمله به ایران است در روزهای گذشته آماج حملات اشخاص و گروه های ضد جنگ در جای جای امریکا بوده است.

سایت occupyaipac.org که در مخالفت با سیاست های آیپک راه اندازی شده است، در آخرین تیتر خود با انتشار کاریکاتوری با عنوان درشت آیپک می خواهد با ایران بجنگد اما ما نمی خواهیم! این کمیته را به فریبکاری متهم کرد. در این کاریکاتور، آیپک به صورت دلال اتومبیلی تصویر شده که پس از  فریبکاری های بسیار، باز هم قصد گول زدن مشتری ها را این بار با یک اتومبیل شیک و جدید به نام جنگ با ایران دارد. در زیر این کاریکاتور متنی نوشته شده که به امضای بیش از پنجاه نهاد و شخصیت حقیقی و حقوقی رسیده است. این متن به شرح زیر است:

برای اعضای کنگره ایالات متحده:

آیپک این بار از دست ایران عصبانی است. آنها می گویند ایالات متحده باید برای حمله به ایران تمایل نشان دهد و یا از حمله نظامی اسرائیل حمایت کند.

آیپک با گزافه گویی های اغراق آمیز در خصوص تهدید صدام حسین و دروغ پردازی درباره سلاح های کشتار جنگی در عراق، دولت امریکا را درگیر جنگی مصیبت بار کرد. آنها این بار با لابی های وسیع خود و با اغراق در خصوص تهدید هسته ای ایران و مخالفت های معنادار با مذاکره، می خواهند تاریخ را تکرار کنند. آیپک در حال ادامه مذاکرات پنهانی برای سیاست هایی است که مانع ایجاد صلحی پایدار برای اسرائیلی ها و فلسطینی ها است و از زیر پا نهادن قوانین بین المللی حمایت می کند.

دیدگاه های آیپک، نشان دهنده ارزش ها و منافع اکثریت مردم امریکا که به شما رأی داده اند؛ مردمی که با پرداخت مالیات، سرمایه دولت را تأمین می کنند؛ و مردمی که خانواده هایشان در ارتش امریکا مشغول به خدمتند، نیست. اکثر مردم امریکا با شروع جنگی دیگر در خاورمیانه مخالفند. دولت نیز در میانه بدترین اوضاع اقتصادی پس از رکود بزرگ، از پس هزینه های جنگی تازه بر نمی آید. جنگ عراق، هزاران کشته امریکایی و صدها هزار کشته عراقی برجای گذارد. ما از شما تمنا داریم که این اشتباه غم انگیز را تکرار نکنید.

به آیپک نه بگویید!
به جنگ با ایران نه بگویید!
و به دیپلماسی، آری
!

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه در آینده پتانسیل های خود را بیشتر نشان خواهد داد(ویدیو)

شرکت فرش خاطره کویر کاشان در سال 1380 شروع به فعالیت کرده است. در حال…

21 ساعت ago

رونق نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده درخشان برای صنعت فرش (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه بازگشت بسیار خوبی داشته است و این نمایشگاه آینده بسیار خوبی خواهد…

1 روز ago

در نمایشگاه دموتکس دبی پرتعداد بودیم، اما تنهای تنها…

در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه که در دبی برگزار شد طبق آمارها ۷۰ درصد  فضای نمایشگاهی…

1 روز ago

برنده اصلی نمایشگاه های فرش ماشینی برگزارکنندگان هستند نه تولید کنندگان!

مهندس روزبه مروج از کارشناسان صنعت فرش ماشینی ایران در گفتگویی با مجله کهن دیدگاه…

1 روز ago

نمایشگاه Hometex استانبول ۲۰۲۴: دنیای منسوجات خانگی

Hometex استانبول، بزرگترین گردهمایی نساجی در اروپا، ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه و آفریقا می باشد…

2 روز ago

گرجستان می تواند به قطب تجارت نساجی در منطقه تبدیل شود

گرجستان کشوری است که سابقه زیادی در صنعت نساجی و پوشاک دارد و در سالهای…

2 روز ago