ورود به شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، کلید حل مشکلات صنعت نساجی

 

استاندار اصفهان گفت: با توجه به اینکه یک سوم جایگاه اعضای حقیقی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به صنعت نساجی اختصاص داده شده، مجرای حل مشکلات این صنعت شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی است.

به گزارش ایمنا رسول زرگرپور در جلسه بررسی مسائل و مشکلات صنعت نساجی استان که با حضور معاون سیاسی –امنیتی و اجتماعی استانداری و دبیران اتحادیه ها و روسای انجمن نساجی استان برگزار شد، بیان داشت: صنعت نساجی اصفهان جایگاه خاصی را در کشور و استان دارد.

وی با بیان اینکه حدود یک چهارم واحدهای صنعت نساجی کشور در استان اصفهان فعالیت می کنند، گفت: صنعت نساجی اشتغال زایی بالایی دارد و ۲۲درصد از اشتغال استان به این صنعت مربوط می شودلذا اهمیت ویژه ای برای استان دارد.

زرگرپور به مشکلات بخش صنعت اشاره کرد و گفت: اعتقاد دارم که مناسب ترین مکان برای بیان مشکلات صنعت، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی است چرا که تصمیمات این شورا تضمین اجرایی دارد و در سال گذشته ۷۵ درصد مصوبات آن مربوط به استان و ۲۵ درصد مربوط به مسائل ملی بوده است که توانسته در حل مشکلات اقتصادی بسیار موثر باشد.

وی افزود: بر اساس گزارش اتاق بازرگانی بیش از ۸۰ درصد مصوبات استانی این شورا اجرایی شده است و به عنوان مثال تمام پیشنهادات ارائه شده در خصوص مالیات بر ارزش افزوده در کشور طرح شده است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه مدیریت استان مشکلات صنعت نساجی را پیگیری کرده است، اظهار داشت: در انتخاب ۱۰ نفراعضای حقیقی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان ۳ نفر از بخش صنعت نساجی انتخاب شده اند که سعی شده در تصمیم گیری های مدیریت استان، نمایندگان صنعت نساجی حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه بستر برای طرح مشکلات صنعت نساجی به شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی فراهم شده است، افزود: مدیریت استان یک سوم جایگاه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را به این صنعت اختصاص داده و مجرای حل مشکلات صنعت نساجی این شورا است.

زرگرپور به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولیدی اشاره کرد و افزود: تاکنون سه جلسه از این کارگروه تشکیل شده است و صنایع نساجی که با مشکل مواجه هستند می توانند از طریق یکی از ورودی های کمیسیون کارگری، سازمان صنعت، معدن و تجارت و یا اتاق بازرگانی و اداره کل تعاون و،کار و رفاه اجتماعی برای حل مشکلات خود به این کارگروه ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مقرر گردید واحد هایی که با مشکل مواجه هستند و درخواست تسهیلاتی دارند بایستی طرح خود را در خصوص چگونگی استفاده از تسهیلات ارائه نمایند اظهار داشت: اولویت معرفی واحد نساجی مشکل دار به کارگروه مذکور شامل واحد هایی خواهد شد که طرح خود را کامل تر و زودتر معرفی کنند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: تمام تلاش مدیریت استان حفظ اشتغال موجود و حرکت به سمت ایجاد اشتغال جدید است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

گزارش صنعت نساجی و پوشاک ترکیه

نویسنده: دکترکامران داوری نیکو رایزن بازرگانی ایران در ترکیه آشنایی با صنعت نساجی و پوشاک…

2 روز ago

نمایشگاه فرش قازی آنتپ ۲۰۲۴: رویدادی موفق با چشم‌اندازهای امیدوارکننده برای آینده

گروه نمایشگاهی TÜYAP با همکاری اتاق بازرگانی قازی انتپ، نمایشگاه فرش قازی انتپ 2024 را…

6 روز ago

تمایز محصول استراتژی‌های کلیدی برای موفقیت در بازار رقابتی

تمایز محصول به یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد که یک محصول را جذاب و متفاوت…

6 روز ago

شماره ۸۶ مجله نساجی کهن ویژه نامه تیرماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 86 مجله نساجی کهن نمایشگاه اصفهان:…

7 روز ago

انتخاب هیات رییسه جدید اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران (ویدیو)

انتخاب هیات رییسه و بررسی مسائل مهم صادرات روز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ پنجاهُ…

7 روز ago

ریچارد آرکرایت پیشگام انقلاب صنعتی و پدر سیستم کارخانه‌های مدرن

ریچارد آرک‌رایت: پدر سیستم کارخانه های صنعتی مدرن ریچارد آرکرایت بود. او که یک مرد…

1 هفته ago