اخبار نساجی

اصرار مسئولان برای واردات ۵۰۰ کیلومتر لوله در سال تولید ملی /ارزانتر از خارجی ها تولید می کنیم

 

بارها به مسئولین گفته ایم که علیرغم امتیازات ویژه خارجی ها از قبیل معافیت های مالیاتی در مناطق آزاد و … حاضریم با قیمتی ارزانتر از آنها لوله های گاز ترش را تحویل دهیم .

علیرضا کاظمی مدیر عامل شرکت لوله سازی اهواز در گفت و گویی کوتاه با خبرنگار ما با انتقاد از روند واردات لوله از کشورهای چین ، آلمان و هند گفت : بارها به مسئولین گفته ایم که علیرغم  امتیازات ویژه خارجی ها از قبیل برخورداری معافیت های مالیاتی در مناطق آزاد و … حاضریم با قیمتی ارزانتر از آنها لوله های گاز ترش را تحویل دهیم .

مهندس کاظمی با اشاره به تولیدات این شرکت و استفاده از آنها در فازهای ۱ تا ۵ پارس جنوبی افزود : تولید لوله های گاز ترش با اینچ های بالا در این شرکت از سال ۱۳۷۲ آغاز شد و تا به امروز ۱۰۵۱ کیلومتر از تولیدات این شرکت در پروژه های ملی کشور مورد استفاده قرار گرفته که جدول این تولیدات را در اختیار شما قرار می دهیم .

وی در ادامه این گفت و گو ضمن بیان اینکه جلسات متعددی را با مسئولان دولتی برگزار کرده است ، تصریح کرد : جلسات مختلفی را با مسئولین دولتی از جمله آقایان قلعه بانی ، بازرگانی و طاهری مطلق داشته ایم و از آنها درخواست کرده ایم که حداقل نصف این واردات را به شرکت های تولید کننده داخلی بدهید هم راضی هستیم ، اما متاسفانه در سال گذشته ۱۰۰۰ کیلومتر وارد کرده اند و امسال نیز ظاهرا قرار است ۵۰۰ کیلومتر دیگر وارد کنند .

ارزانتر از خارجی ها تولید می کنیم

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیر عامل شرکت لوله سازی اهواز گفت : این شرکت استانداردهای مختلفی از شرکت های آجیپ ایتالیا و توتال فرانسه و  … جهت تولید لوله دارد و هنوز اصرار مسئولان جهت واردات برای ما جای سوال دارد در حالی که این شرکت به تنهایی می تواند در سال ۲۵۰ کیلومتر لوله با قطرهای بزرگ تولید کند .

وی افزود : حتی به مسئولین گفته ایم که این لوله ها را علیرغم امتیازات ویژه خارجی ها در مناطق آزاد با همان کیفیت و حتی ارزانتر از کشورهای چین و هند به شما تحویل می دهیم .

حال با توجه به این اظهارات و مصاحبه یکی دیگر از تولید کنندگان جا دارد مسئولین وزارت نفت و شخص آقای وزیر پاسخ مناسبی به این گزارش ها دهند که چگونه است در سالی که به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری گردیده این اتفاقات ناگوار در صنعت کشور رخ داده که بدنبال آن بسیاری از کارگران این دو شرکت در بیکاری به سر می برند .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×